A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2006-2014)

Corsa 1.3 CDTI 75LE 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Nehéz döntés: jó - rossz? -> ROSSZ

Szöveges ítélet

Megátalkodott Opel tulajdonos vagyok, ez az 5. Opelem. Mégis talán ez az első az elégedetlenségi ranglistán. Önmagában tekintve az autó több gyerekbetegséget is hordoz magában, részben tervezési hiba: Több mint vaskos A oszlop - kezdő vezetőknek nem ajánlom - (értem én hogy biztonság, meg masszív utascella, de azért ezt meg tudják mások máshogy is oldani), a megnövelt tengelytáv ellenére is relative kicsi lábtér, túlzottan hosszú konzol a vezető előtt (teljesen olyan az érzet, mint egy kései 90-es évekből származó egyterűben), részben pedig kivitelezési probléma: 5000 Km után nyöszörgő A oszlop, felégő féktárcsa (tudom, én használtam nem rendeltetésszerűen)
összehasonlítva a korábbi Corsával: Ez egy másik autó: nagyobb, masszívabb (minden bizonnyal az első alkalom, hogy mérnököket alkalmazhattak arra, hogy az ajtók puffanása vaskos és magabiztosságot keltő legyen) jobb úttartású, fiatalosabb, egyszóval egy vadonatúj autó. Ahogy a ´C´ Corsában egyaránt el lehetett képzelni 20 éves friss jogsis főiskolás lányt és 70 éves utolsó autónak vásárolt hétvégi járgányként használó kisnyugdíjast, nos ebbe az autóba a maximum belépési határ 40 év (távol álljon tőlem, hogy a fiatalos 45 éveseket diszkrimináljam!) A légbeömlők dacára kis légszállítási képességüknek, mindig mosolyt csalnak a vezető arcára, a számos kisebb-nagyobb rekesz a mindennapokat könnyíti meg, a sportosabb ülések a gyorsabb kanyarvételre ösztönöznek, egyszóval ez egy igazi fiatalos autó.
Lévén első szériás, az olyan alapvető hibák, mint például az ablaktörlés után a lapátok alá szoruló folyadék a szélvédőre való visszatérése, a hűtőventillátor meglepően alacsony teljesítménye, bizonyosan javítva lesznek a következő modellfrissítésnél.
A váltója viszonylag simán jár, legalábbis addig mig ki nem próbáltam egy 6 sebességes váltóval szerelt modellt. Ahhoz képest kicsit bizonytalan, nem annyira precíz - de megint csak önmagában nézve teljesen jól használható.
A FIAT licenc 1.3-as dízelmotor gyengébbik (75LE-s) változata még éppen elégséges a több mint 1200 KG-os kasztni mozgatásához - ha az ember megtanul együtt élni az effektív fordulatszám-tartománnyal, amely 2000 és 3500 között található meg. Ez alatt és felett egyszerűen nem történik semmi, a különbség csak a motor felől érkező hangban vehető észre: 3500 felett üvölt, de nem történik semmi, 2000 alatt meg csendben van, és nem történik semmi. Mindenkinek javaslom, aki dízel motor vásárlásán gondolkozik, hogy az erősebb modellt válassza, bár az 1.4-es benzines modell árkülönbözetéből az autó élettartamáig lehet nagyjából fizetni a fogyasztásból származó különbséget . Ami mellesleg nem lehet túl nagy, mivel átlagos, dinamikus használat mellett 6.5 liter a fogyasztása, míg sokat gurulva, 5.-ben 90-el cammogva sem megy lejjeb az 5.5 literes átlagnál.
Mindent egybevetve, ezzel a (gyengébbik) motorral, klímával, ABS-el, CD-s rádióval, fűtött üléssel és kormánnyal, valamint a szokásos elektromos apróságokkal, metálfekete színben, 3.8 millió forintért nem az évszázad üzlete.
Erősebb motorral, SPORT felszereltségben bizonyosan nagy örömet okoz a gazdájának, de az már bőven a 4 milliós határ felett van, és még mindig csak egy mini kategóriáról beszélünk. Mindenki számoljon.

---

update

Az autó jelenleg a 43000 km-es határt lépte át. A műanyagok egyre jobban nyekeregnek, a fényezés - dacára a kézi mosóban töltött tisztálkodásoknak - egyre karcosabb és mattabb és további apró, de bosszantó hibák sorjáznak;
- belső tükör elfáradt, állítani képtelenség, olyan laza (garanciában cserélték)
- ventillátormotor egyes fokozaton kisebb szimfóniát játszott (garanciában cserélték)
- izzók egymás után égnek ki benne
- a hátsó ajtó gumikédere a legkisebb behatásra (konkrétan egy bevásárlószatyor súlyától) beszakad
- polenszűrő előírt 30e km-es cseréje helyett már 12-14e km-nél átláthatatlanul párássá tette az autó belsejét

A korábban említett vastag A oszlopot azóta sem sikerült megszoknom, életemben ennyit autóval nem padkáztam (igen, biztos bennem van a hiba, ´s csak az nyugtat, hogy semmilyen más autóval nem volt ilyen gondom), ausztriában tankolva hozza az 5,5L-es fogyasztást, de sajnos az autó magyarországon üzemel, ahol ez az átlag továbbra is 6,5L körül van.

Most már egyértelműen lebeszélek róla mindenkit.

Hibalista

- Féktárcsa, Klíma

Ide hordtam szervizbe

Opel Sztráda M3 - nna, ide senki ne vigye!!!
6000 Km után felégett a féktárcsa, a klíma nem hűtött: "alapos" revízió után a szervízvezető verdiktje: nem megfelelő használat, szó sem lehet garanciális cseréről, különben is, ő 100 KM alatt "szétfékez" egy tárcsát... A klíma meg ilyen, szokjam meg...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Opel Sziget - Segítőkész, udvarias csapat
Ugyanezeket a hibákat garanciában orvosolták, klímában alacsony gáznyomást regisztráltak - feltöltötték, majd 1 héttel később visszahívtak, hogy minden rendben van-e az autóval. Valahogy így kéne működnie...

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra 1.7DTI 75LE Következő autója? Honda CBR 600f :-)
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2006 (2006)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)