Megbízható arany házicica
Szöveges ítélet
Szalonban vettük, családi autónak, lévén a család már csak édesanyámból és belőlem állt. Kiszolgálta a pénzét? Abszolút. Horvátország oda-vissza, minden évben, amíg ketten voltunk, sőt, még két családtaggal vágtunk neki a hosszú útnak. A csomagtartó 350 liter körül lehet, négy embernek, erre a hosszú útra is elég volt, nyaralásra. Két embernek pedig abszolút tökéletes. Városban fürge és mozgékony, jó a kilátás, országúton és autópályán pedig nem esik kétségbe. Két emberrel 130 fölé is marad benne tartalék. És ez az arany szín... Hivatalosan Lancelot metál volt anno, de ez lényegtelen is, imádtam, hálás szín, sok takarítást nem igényel, viszont nem is olvad be a sok szürke ugyanolyan kocsi közé. Úgy gondolom, egy ilyen autó az élethelyzetek nagy részére választ tud adni.
Mióta már édesanyám sem él, Pesten használom, sok autópályával, abszolút megállja a helyét.
Negatívumok? Meglepően kevés, 13 év után. Volt egy motorvezérlő hiba, amitől először beindítani nem lehetett, majd leállítani. Utána a lámpákat lekapcsolni. De ez állítólag típushiba GM autóknál. A legnagyobb negatívum itt ért, a szegedi Opel markaszerviz jóvoltából. Ők a teljes műszerfal kivételével akartál a motorvezérlőt fizikailag is kicserélni, szerencsére egy nagyon kedves barátom még épp időben javasolta, hogy kérdezzek rá a 300.000-es javítás helyett, hogy nem elég - e csak újraprogramozni a vezérlőt. Elég volt, 25.000. Szóval ez nem tetszett, de azóta sincs vele semmi gond, akkortájt pedig sokat állt a kocsit, lehet ez is okozta a problémát.
Ezen kívül kiégett egy műszerfal mögötti izzó, elrepedt egy olajgomba (ami 1500 Ft, plusz munkadíj, cserébe csepegett az olaj rendesen...), illetve az utóbbi időben a gyári rádió bizonyos gombjai nem érzékelnek semmit egy ideig, majd megjavulnak maguktól.
Talán ez a mai modern okostelefonos világ legnagyobb hátulütője, hogy ez az autó semmi ilyet, de még egy fránya jack inputot sem ad, szóval a zene csak CD vagy rádió...
Összességében nagyon szerettük, megbízható, hű társ volt 13 évig minden egyes nap, hidegben-melegben. Bárki is vesz ilyen autót, egy egyszerűen, olcsón javítható, ugyanakkor megbízható autót kap, sokrétű felhasználásra. El sem adnánk, de azóta változott az anyagi helyzetünk, hamarosan akár többen is lehetünk, ezért felsőbb és nagyobb kategóriára váltunk.
Hibalista
- Motorvezérlő (tipikus GM típushiba), olaj gomba (egy gumitömítéssel egybeépített szenzor), utóbbi időben a gyári rádió szórakozik...
Ide hordtam szervizbe
Opel Rupesky Szeged - Drága volt, és évekig hűséges vevő ellenére át akartak baszni
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Peugeot Fábián Buda 11. Ker
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 1.6 | Következő autója? | C180 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
