A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2006-2014)

Corsa 1.4 

Az ítélet értékelése
4,1(9 db)

Klassz

Szöveges ítélet


A kiválasztás

Egy használt Fiat Punto boldogtalan tulajdonosaként viszonylag olcsó, de nullkilométeres japán vagy német kisautót kerestem. A "szakirodalom" tanulmányozása után két versenyképes jelölt maradt: az új, 1.2-es Suzuki Swift (94 LE) és az 1.4-es Opel Corsa (kerek 100 LE, de rosszabb teljesítmény/súly-arány). A Swift mellett szólt alacsony fogyasztása, megbízhatósága, hét légzsákja és valódi pótkereke. Mégis a Corsa mellett döntöttem, mert ez kívül-belül nagyobb, az extrák darabonként is rendelhetők hozzá, a kormánya négy irányban állítható - és legfőképpen azért, mert a közepes felszereltségű Swift műszerfalán vakkapcsolók éktelenkedtek, folyton arra emlékeztetve a felhasználót, hogy nem engedheti meg magának a csúcsmodellt... Érthetetlen módon a Suzuki csak az ötajtós karosszériához ad négy irányban állítható kormányt, én viszont a háromajtósat kedvelem. A Swiftben komoly kompromisszumot kellett volna kötni: az ember vagy a lábát nyújtja ki, de nem éri el a kormányt, vagy kormányoz, de felhúzott térddel ül. Fontos szempont volt még, hogy a Corsa kormányzása direktebb, mint a Swifté: az Opel kormánya 2,7, a Suzukié három kört forog. A két kocsi kötelező szervízköltségei egyformának ígérkeznek.

Ami a többi, kezdetben még futó jelöltet illeti: a Mazda2, a Seat Ibiza és a Volkswagen Polo drága volt, a Chevrolet Aveo, a Skoda Fabia és a Nissan Note csak ötajtós változatban kapható, olasz és francia autó pedig szóba sem jöhetett. Igaz, a Corsát is latin országban: Spanyolországban rakták össze.


A vétel

Az Opel-kereskedés (Opel Tóth, Budapest, Üllői út) rutinos, rugalmas és gyors volt, és a listaárhoz képest komoly kedvezményeket kínált. Hét hetet kellett várni a kocsira, amit készségesen személyre szabtak (bőrkormány, négy évszakos gumik, kormányról irányítható rádió, középső kartámasz stb.).


Az első tapasztalatok

A kormány mögé beülve a Corsa masszív benyomást kelt. Az üléshelyzet könnyen és gyorsan kényelmesre állítható. Az első üléseknél a hely kifejezetten tágas. A műszerfal egyszerű, jól áttekinthető, sportos. A kormányszervó németesen kemény. A futómű meglepően jól elnyeli az úthibákat. A sebváltó elfogadható pontossággal működik, a motor ugyancsak elfogadhatóan gyorsul. A háromajtós karosszéria - főleg az új, éles sarkokkal szerelt változatban - elég agresszív, így a forgalomba gyorsabban beengednek, mint korábban a Puntóval. A tempomat praktikus. A műszerfalon felvillanó lámpa jelzi, ha ideje magasabb fokozatba kapcsolni. Már 50 alatt zökkenőmentesen lehet az ötödik sebességet használni. A tükör, ha biciklista hajt neki, elhajlik.

Ugyanakkor a Corsa eleje és vége beláthatatlan. A szélvédő lapos szögben áll, így a navigátort nem lehet jól elhelyezni rajta; olyan messze kerül, hogy az adatokat nem tudom leolvasni róla - nyilván ez az ára annak, hogy a kocsi elől nagyautósan tágas benyomást kelt. Ha a biztonsági övet nem kapcsolom be, a kocsi kitartóan csilingel; bizonyára meg akar nevelni. Az elektromos indexet szokni kell: jobbra indexelés után megint felfelé kell bökni ahhoz, hogy visszaálljon az eredeti helyzetbe. Ezek azonban apró hibák.

Az első benyomások összességében tehát kifejezetten jók. Úgy tűnik, a Corsa megéri az árát. A Punto után úgy érzem, mintha egy kategóriával nagyobb autóba ültem volna át. A jövő héten vidéki túrán, később pedig európai körúton is tesztelni fogom.

Folyt. köv.

Hibalista

- Még csak keveset használtam a kocsit.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Punto 1.4 16V Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2006 (2006)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)