A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1.3 CDTI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zöld traktorka

Szöveges ítélet

Mivel jónéhány ítéletet olvashattunk az autóról, igyekszem az apróbb tulajdonságokra fókuszálni.

4 éve az egyetlen olyan kiskategóriás, (nem francia, nem olasz, nem háromhengeres, de) dízelmotoros típus volt a piacon, amiben relatív kényelemben el is fértem. Főleg a bal egyes oldalirányú kialakítása nyerte el tetszésemet, két nagyobb termetű személy bizony már egymás privát szférájába lóg át. Itt jegyezném meg, hogy oldaltartásra ne számítsunk az üléstől, ellenben nem túl speciális testalkatom többórás vezetést is elgémberedés nélkül vészel át benne. Megszokást kíván a nagy belső visszapillantó tükör - az ülés legalsó állásában is sokat kitakar.

A motorral kapcsolatos észrevételeimben első a fogyasztás (mégiscsak dízelről beszélünk :)): gyakorlatilag 5 literrel bezárólag járkálok vele, legalább fele arányú országúti használat mellett. Viszont nagyon lassan melegedik be. 5 kilométer, mire a város végét jelző táblához érek, télen azonban sokszor meg sem mozdul a hőmérő (nem éri el a 70 fokos hőmérsékletet a hűtővíz).

Ha az utastér bemelegedett, kategóriájához képest jól tartja a meleget- hideget egyaránt. Kivételt csak a szélvédőn behatoló napsugár képez.
A váltó az eddig eltelt idő alatt egyre finomnabban működik, de még lenne hová "érnie".
Próbáltam az ablakra légterelőt tenni, nem jött be. Az amúgy elég lassú ablakemelő állandóan akadályoztatva érezte magát. Kérdéses, hogy kitartóbbnak kellett-e volna lennem, vagy ez eleve ilyen...

Ha valaki vásárláson töri a fejét, a futásteljesítmény meghatározásához viszonyításképpen:
A belső műanyagok, kárpitok eddig nem mutatták kopás jeleit, a kormány bőrözése sem fényesedik, a pedálgumik sem radírozódtak le. A fényezés is újszerűnek mondható. (Megj.: igyekszem az autót rendszeresen ápolni.)

Vásárlás előtt állóknak még pár észrevétel:

Motor szépen induljon, kihúzatáskor se füstöljön; tessék figyelni a fényezés eredetiségére (legalább a teherviselő elemeknél), ne legyen a jobb egyesnél tűzoltókészülék :), kerüljük az ötvenezres periódussal karbantartott gépeket (elméletileg 50 ezertől számol vissza a szervizkijelző - mindezt bő 3 liter olajjal: LOL!)...

És még az egyéb dolgok - ömlesztve:

Fékbetétet még nem kellett cserélni;
Gumikban legalább még egyszer ennyi van;
Olajat -már- nem eszi;
Háttámla nem lötyög;
Akkumulátort nem kellett cserélni;
A belső tér adott fordulaton mostanában kezd "búgóssá" válni - vagy csak eddig nem vettem észre :)

Összegezve: a kocsival elégedett vagyok, legalább még egyszer ennyi ideig szeretném használni. A színe mind a mai napig tetszik, felszereltségben is relatív sokat nyújt. Ha egyszer cserére kerül sor, akkor több légzsákkal és ESP-vel felszerelt modellt fogok választani, dízel esetén pedig ragaszkodni fogok a kiegészítő (esetleg) állófűtés meglétéhez.

***

A műszakin is túl vagyunk.
Már be voltam jelentkezve szervizbe, mikor fel-felvillant a töltés lámpa. Aztán már világított. A munkafelvevő egyből helyesen tippelt: a generátor szabadonfutós ékszíjtárcsája hibásodott meg. Járó motornál sem tudta átadni a hajtást, a generátor pedig nem töltött.
Csere - 25.000.-
Egyéb hiba nem jelentkezett.

Hibalista

- - Szélvédő kavics általi berepedése - de rögtön vagy 25 centi hosszúságban
- - Hátsó futómű zaja - szerviz nem sokat tett ellene
- - Elölről pár alkalommal hallottam kottyanást. Ha kiderítettem, mi okozta, feltétlenül megírom.
-
- Most jön a műszakiztatás- erről majd referálok

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz

Még garanciában a hátsó futóművel kezdhettek volna valamit. Nem voltam túl erőszakos, mert a produkált jelenséget "nem hibás működésű"-nek ismertették a fórumon is...
Szerencsére sok dolguk nem volt vele.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Addig még sok új modellt adnak ki...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)