Szeretem, úgy ahogy van, de...
Szöveges ítélet
Az autót 2006. augusztusában vettem. Az Opel a modellváltás előtt leakciózta ezt a típust az 1.3-as dízelmotorral, nekem meg pont kapóra jött, ígyhát megvettem. Én igazából feketét szerettem volna, de akkorra az már elfogyott, így más színt kellett keresni, ekkor jött a segítség, egy nagyon segítőkész kereskedő részéről, hogy legyen "villámezüst" (sötétszürke). Ebből a színből, mint kiderült ez volt az utolsó darab, így hát gyorsan megrendelték Spanyolországból. 8 hét alatt vehettem át. Azóta sem bántam meg.
Az autó "felszereltsége" Essentia, (fapad) ami a következőkben merül ki:
- klíma
- elektromos ablakok elől
- ABS
- szervókormány
- vezetőoldali légzsák
- metálfény
- távirányítós központi zár
Ezeken felül beszereltettem 2006-ban a gyári tolatóradart (150.000 Huf), illetve 2012-ben gyári tempomatot (28.000 Huf tempomatos indexkar + 12.000Huf a beszerelés = 40.000 Huf)
Az autó adatai:
- tipus: Opel Corsa C 1.3 CDTi
- évjárat: 2006
- felszereltség: Essentia
- motor: 1.248CCM, (Z13DT) 51KW, 70Lóerő
- ajtók száma: 5
- vezérlés: vezérműláncos
A fogyasztása: 80-90-es tempónál 3,6 Liter/100Km; 100-110-nél 3,9 Liter/100Km 160-170-nél 5,5-6 Liter/100Km
A 40.000 Km alatt az átlagfogyasztás: 4,48Liter/100Km
Amikre oda kell figyelni:
- alacsony hasmagassága végett szeret lekoppanni az alja a sz.r minőségű magyar utakon. (gyári kartervédővel orvosolható kb. 40.000 Huf beszerelve) Érdekes módon az autó hasának legalacsonyabb pontja az olajdekni.
- a motor nagyon lassan melegszik, télen jó 20-25 perc kell neki, mire eléri az üzemi hőmérsékletet
- motorolaj minősége-mennyisége (ez a motor is mint, mindegyik korabeli longlife olajcsereperiódussal üzemelhet, a szervíz is ezt preferálja, amennyiben dízel autó révén a motorolaj megfelel a: GM-LL-B 025, illetve az újabb GM Dexos 2 minősítésnek, ha ezek a minősítések megvannak az olaj dobozán, nyugodtan bele lehet tölteni ebbe a kis motorba. Viszkozitást tekintve én 0W40-es olajat használok, nem eszi. Az olajtöltet egyébként 3,2 Liter) Amit hallottam, hogy a vezérlésben nincs külön feszítő mechanizmus, így vezérműláncot a motorolaj feszíti (valahogy), aminek a szintje nem megfelelő a vezérlés könnyen átugorhat.
Jelenleg külföldön (németországban) élünk párommal, ebből kifolyólag az autóval csak Németország-Magyarország-Németország útvonalon küzlekedünk, illetve nyaralni, telelni használjuk.
A csomagtartója kicsi, ezért kiszereltem a hátsó üléssort belőle, így két embernek, már megfelelő mennyiségű csomag helyezhető el benne. Kisautó ellenére nagyon bírja a hosszú utakat jártunk már európán belől számos nagyvárosban vele kirándulgatni (Prága, Stuttgart, Lindau, Nürnberg, Palermó...). Az ülései nem igazán kényelmesek, de ki lehet bírni a hosszú utazásokat is. Tavaly nyáron voltunk vele Palermóban 2.400 Km oda, 2.400 Km vissza és nagyon jól bírta ezt a kis maratont. Csak tankolni kellett megállni a motort le sem állítottam, álltalában hosszú utazások során sosem szoktam. A fogyasztása 5 liter alatt szokott maradni, igaz odafigyelek rá, hogy ne forogja szét magát ez a kis motor, ezért 120 Km/óra + tempomat. A fordulatszám ilyenkor egy picit 3000 alatt marad.
Az üzemanyagtank térfogata 44-45 Liter, amivel én személy szerint kb. 800-900 Km-t utazok tankolások között.
Az autót csak szakszervízbe hordom, nekem ez megnyugvást jelent. Megvagyok velük elégedve. Két éve már, hogy külföldön élünk, ezért évente 15.000 - 20.000 Km-t megyünk az autóval, ebből kifolyólag olajat is évente cseréltetek, nem 10.000 Km-ként, hanem ahogy kijön a lépés (az 1 év)
A kisszervíz kb. 60.000 Huf-ba kerül mindennel együtt, míg a nagyszerviz kb. 100.000 - 120.000 Huf-ba. Szervizek alkalmával egyébként minden szűrőt cseréltetek, és így jön össze a szervízköltség. Az olajfogyasztás elenyésző szervizek között kb. fél litert eszik.
Én a mai napig nem bántam meg a vételt, szerintem jó kis autó két személynek.
Hibalista
- Központizár távirányító (1. év; garanciában) - Ékszíj feszítő görgő (3. év; gyári, beszerelve: 30.000 Huf) - Tolatólámpa kapcsoló (4. év; gyári, beszerelve: 5.000 Huf)
Ide hordtam szervizbe
Opel Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nissan Qashqai 1.5 dCi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
