A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1,3 CDTi 

Az ítélet értékelése
2,0(2 db)

Szeretem, úgy ahogy van, de...

Szöveges ítélet

Az autót 2006. augusztusában vettem. Az Opel a modellváltás előtt leakciózta ezt a típust az 1.3-as dízelmotorral, nekem meg pont kapóra jött, ígyhát megvettem. Én igazából feketét szerettem volna, de akkorra az már elfogyott, így más színt kellett keresni, ekkor jött a segítség, egy nagyon segítőkész kereskedő részéről, hogy legyen "villámezüst" (sötétszürke). Ebből a színből, mint kiderült ez volt az utolsó darab, így hát gyorsan megrendelték Spanyolországból. 8 hét alatt vehettem át. Azóta sem bántam meg.

Az autó "felszereltsége" Essentia, (fapad) ami a következőkben merül ki:
- klíma
- elektromos ablakok elől
- ABS
- szervókormány
- vezetőoldali légzsák
- metálfény
- távirányítós központi zár

Ezeken felül beszereltettem 2006-ban a gyári tolatóradart (150.000 Huf), illetve 2012-ben gyári tempomatot (28.000 Huf tempomatos indexkar + 12.000Huf a beszerelés = 40.000 Huf)


Az autó adatai:
- tipus: Opel Corsa C 1.3 CDTi
- évjárat: 2006
- felszereltség: Essentia
- motor: 1.248CCM, (Z13DT) 51KW, 70Lóerő
- ajtók száma: 5
- vezérlés: vezérműláncos

A fogyasztása: 80-90-es tempónál 3,6 Liter/100Km; 100-110-nél 3,9 Liter/100Km 160-170-nél 5,5-6 Liter/100Km
A 40.000 Km alatt az átlagfogyasztás: 4,48Liter/100Km

Amikre oda kell figyelni:
- alacsony hasmagassága végett szeret lekoppanni az alja a sz.r minőségű magyar utakon. (gyári kartervédővel orvosolható kb. 40.000 Huf beszerelve) Érdekes módon az autó hasának legalacsonyabb pontja az olajdekni.

- a motor nagyon lassan melegszik, télen jó 20-25 perc kell neki, mire eléri az üzemi hőmérsékletet

- motorolaj minősége-mennyisége (ez a motor is mint, mindegyik korabeli longlife olajcsereperiódussal üzemelhet, a szervíz is ezt preferálja, amennyiben dízel autó révén a motorolaj megfelel a: GM-LL-B 025, illetve az újabb GM Dexos 2 minősítésnek, ha ezek a minősítések megvannak az olaj dobozán, nyugodtan bele lehet tölteni ebbe a kis motorba. Viszkozitást tekintve én 0W40-es olajat használok, nem eszi. Az olajtöltet egyébként 3,2 Liter) Amit hallottam, hogy a vezérlésben nincs külön feszítő mechanizmus, így vezérműláncot a motorolaj feszíti (valahogy), aminek a szintje nem megfelelő a vezérlés könnyen átugorhat.



Jelenleg külföldön (németországban) élünk párommal, ebből kifolyólag az autóval csak Németország-Magyarország-Németország útvonalon küzlekedünk, illetve nyaralni, telelni használjuk.
A csomagtartója kicsi, ezért kiszereltem a hátsó üléssort belőle, így két embernek, már megfelelő mennyiségű csomag helyezhető el benne. Kisautó ellenére nagyon bírja a hosszú utakat jártunk már európán belől számos nagyvárosban vele kirándulgatni (Prága, Stuttgart, Lindau, Nürnberg, Palermó...). Az ülései nem igazán kényelmesek, de ki lehet bírni a hosszú utazásokat is. Tavaly nyáron voltunk vele Palermóban 2.400 Km oda, 2.400 Km vissza és nagyon jól bírta ezt a kis maratont. Csak tankolni kellett megállni a motort le sem állítottam, álltalában hosszú utazások során sosem szoktam. A fogyasztása 5 liter alatt szokott maradni, igaz odafigyelek rá, hogy ne forogja szét magát ez a kis motor, ezért 120 Km/óra + tempomat. A fordulatszám ilyenkor egy picit 3000 alatt marad.
Az üzemanyagtank térfogata 44-45 Liter, amivel én személy szerint kb. 800-900 Km-t utazok tankolások között.

Az autót csak szakszervízbe hordom, nekem ez megnyugvást jelent. Megvagyok velük elégedve. Két éve már, hogy külföldön élünk, ezért évente 15.000 - 20.000 Km-t megyünk az autóval, ebből kifolyólag olajat is évente cseréltetek, nem 10.000 Km-ként, hanem ahogy kijön a lépés (az 1 év)
A kisszervíz kb. 60.000 Huf-ba kerül mindennel együtt, míg a nagyszerviz kb. 100.000 - 120.000 Huf-ba. Szervizek alkalmával egyébként minden szűrőt cseréltetek, és így jön össze a szervízköltség. Az olajfogyasztás elenyésző szervizek között kb. fél litert eszik.

Én a mai napig nem bántam meg a vételt, szerintem jó kis autó két személynek.

Hibalista

- Központizár távirányító (1. év; garanciában) - Ékszíj feszítő görgő (3. év; gyári, beszerelve: 30.000 Huf) - Tolatólámpa kapcsoló (4. év; gyári, beszerelve: 5.000 Huf)

Ide hordtam szervizbe

Opel Kecskemét

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Nissan Qashqai 1.5 dCi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)