Speedy
Szöveges ítélet
Újonnan vettem a kicsikét, majd 3 millióért. Külsőre nagyon tetszett mindig is a kaszni, ezüst színben, silverline csomagban, amiben minden színre-fújt, cső lámpákkal, fehér hátsó lámpatestekkel, belül ezüst díszítésekkel, fehér cérnával varrott bőrkormány, fehér számlapok, 7 küllős allesio sprint alufelnik 175/65 R14-es gumikkal, stb, stb, én még megtoldottam egy kis "sufni" optikai tuninggal ami kimerül az ezüst rendszámtábla keretben, krómozott szelepsapkákban, és az első, fekete opeles trikókban amik szépen passzolnak a fekete-szürke, ezüst belsőhöz. Magáról a kocsiról csak jókat mondhatok, igaz még nincs benne sok kilométer. A motor illik ehhez a kasznihoz az 1.4-es twinport motor a 90 LE-jével 125 Nm-es nyomatékkal könnyen, dinamikusan mozgatja a 968 kg-os kasznit és 6 literrel megelégszik normál használat során, ha az ember jobban nyomja neki akkor sem megy 7 liter fölé a fogyasztás, papíron 185 km/h a vége, eddig 175-öt mentem vele 4 személlyel de ment volna még szívesen, sztem a 200 kihozható belőle egy személlyel megfelelően hosszú egyenesben. A gyári 6 hangszórós CD-s "hifi" meglepően jól szól, a multikormány, a sebességfüggő szervó, az automata elektromos ablak jól használható, minden kütyü benne van ami egy 3 millás kisautótól elvárható, ABS, távközponti, 2 légzsák, stb, igaz a klíma 245 ezer lett volna ami rablás, helyette kértem inkább a nagyobb motort, ami nagyon jó választásnak bizonyult, meg is lepődnek az új suzukisok mikor elsuhanok mellettük, hát igen ez nem az egyliteres motor. Ami negatívumként felsorolható az a kritikán aluli váltó, hosszú úton járó, darabos, és hidegen nehezen kezelhető, illetve az, hogy enyhe csavarodásra is erősen recseg a kasztni, illetve már az elejétől nyikorognak kis fékerőre az első tárcsafékek, valamint a meleg indítást nem szereti igazán, kb minden 30.-ik indítás fuldoklással jár. Eddig hibát ezeken kívül nem produkált, illetve egyszer elszámolhatott vmit a számítógép mert megakadt egy pillanatra a kocsi, de aztán ment is tovább. Belül kényelmes, tágas, sportos és elegáns is egyszerre, de lehet én vagyok elfogult,:) ami meglepő, hogy a külsőre nagyobb Ford Fiesta vagy VW Polo sokkal kisebb belülről. Tehát jó vételnek tartom, kis kompromisszumokkal, én is sokat keresgéltem előtte és ezt találtam a legjobb ár/érték arányú gépnek, ami még tetszik is. Eddig 13500 km van benne.
UPDATE 2008.03.
39.000 km van a kocsiban. Komolyabb hibákat még nem produkált. Két tompított égett ki közel egy időben. Valamint ugyanazon az első tárcsaféken a rezgéscsillapító alátét tört el/veszett el kétszer 1 év alatt, szerelő szerint eddig én vagyok az egyetlen akinél ez előfordult praxisa alatt. Volt egy szélvédő repedés. Egy nagyobb kő csapódott a szélvédőbe kb 90 km/h-nál, hál isten nem repedt végig az egész csak 1 10 forintos nagyságú területen volt a probléma. 3000 forintból megjavították, látszik picit a sérülés, de csak ha keresi az ember. Lecseréltem a felniket 15" 195/50-es méretre. Igaz nem ez a tökéletes váltóméret, de mivel csak 1,2% az eltérés az eredetihez váltóm.-hez képest, nem okoz semmi problémát. Így jobb az útfekvése, igaz ez csak nagyobb sebességnél érzékelhető - kanyarban. Egy hátránya van a nagyobb, szélesebb kerekeknek, mégpedig, hogy a nyomvályús magyar utak könnyebben megvezetik, illetve sérülékenyebb. 2 éves használat után elmondhatom, hogy a gyári rádió RÁDIÓ egysége olyan szinten gagyi, hogy az lassan röhej számba megy. Nagy nehezen megtalálja a csatornát, kikapcsolod, majd vissza és csak ennyit látsz a kijelzőn: SEARCH. 5 perc és újra szól, de ha egy fa alá állsz már alig van vétel. Ha nem állsz egy rádióadó alatt akkor nem sok remény van tiszta vételre. Pedig szerintem egy kb 100 forintos IC-n múlna a vételérzékenység. Ezen mit kell spórolni.
UPDATE 2009.07.20.
71 ezer km van már benne. Eddig semmi probléma nincs. 2 éves szervizen volt, gyertya csere, szűrök, olaj, stb, ami 40.000 HuF-ba fájt. Lejárt a garancia, így már maszekhoz járok vele. Most már 3 éves. Gyári égőket kicseréltem "kék" álxenon égőkre így a gyenge fényerő már nem probléma, illetve most már egy éve ezek vannak, még nem égtek ki. Épp most tetetek bele könyöktámaszt, mert hosszú úton így kényelmesebb az utazás. Tavaly bejártam vele Német-, Franciaországot, illetve Svájcot. 5000 km mentem egy hét alatt minden gond nélkül. Német autópályán 3-an ültünk a kocsiban plusz csomagok s így mentem vele 190 km/h-át. 200 tuti meglenne 1 személlyel. Szerelő szerint a fékeim még teljesen jók, pedig már 71 ezer+ van benne, de még bőven bírják. Továbbra is csak ajánlani tudom a gépet. Persze most már csak használtan lehet hozzájutni, de ha valaki ismeri a gép eredetét jó vásárt csinálhat.
Hibalista
- Még semmi. Várható a műanyag váltorudazat hiba ami tipushiba, illetve sokan modják még a kopogó kormyányt, szintén tipushiba, nálam eddig ezek még nem jöttek elő, reméljük nem is fog.
-
- UPDATE 2008.03.
- 2x égő(2x1500HuF); 2x rezgéscsillapító alátét tárcsafékben(2x1000HuF)
-
- UPDATE 2009.07.20.
- 2x égő(2x1500HuF)
Ide hordtam szervizbe
AUTOTREND
Első éves szervíz 38.000 forint, ami horror, igaz mindent cseréltek ami folyadék illetve szűrő van az autóban, fékeket pedig tisztították. Időre mentem - 1 óráig tartott a művelet.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Maszek.
Gyors, korrekt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta 2004 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
