Nyomatékos, hangoskodós
Szöveges ítélet
Az autót 2005. októberében Németországból hoztuk 16.700 km-rel. 4 henger, 1248 cm3, 70 Le/180 Nm, fix geometriájú turbós, közteshűtős, 16 szelepes dízelmotor ketyeg az orrában. A Fiat konszernen belül MultiJet névre keresztelték.
Az autó Cosmo felszereltségű és 5 ajtós. Az extrák: 4 légzsák, automata klíma, szervókormány, gyári 15 "-os alukerék 185/55 gumikkal, gyári Mp3-as CD játszó kormánytávvezérléssel, bőrkormány, ABS, küszöbborítás, hátul sötétített - elől projektoros lámpák, belső kilincsek, váltógomb és kézifékgomb matt-króm színben, el. ablak elől, kp-zár, és kívül minden színrefújva.
A motor a kocsi súlyához képest talán picit gyenge (1135 kg) bár én elégségesnek találom. 1800 ford/perc -től 180 Nm elegendő, 2-ben és 3-ban nagyon jól húz. Kb 3000-ig érdemes forgatni, utána kifullad és már csak a hangja van meg de már nem tép. A 100 le-s astra után meglepően jól megy, dinamikusabbank érződik. Megvan benne a 70 ló. Szüleim Renault Thalia-ja ha 98 lóerős, akkor ez 150!
Én egy F Astrából ültem át, de talán a vállszélességben való szükösségen kívül nem tűnik kicsinek. A csomagtartó egy vicc, kb 200 literes, de a mindennapokban teljesen megfelel, a Cora-s szatyrok legalább nem gurulnak szerteszéjjel. Elől a lábhely tökéletes, magam mögé is beférek ugyanúgy mint az Astrában (182 cm vagyok).
A futómű a 185/55 R15 kerekekkel nagyon jó, kitűnően kanyarodik és nem ráz (na jó, Bp-en egy kicsit :-) hmm...) A váltó átlagos.
2006.03.06 - 24500 km
A nagy téli hidegekben bebizonyosodott, hogy bizony az alig fél éves autón a termosztát valószínűleg nem jó, mert kb 30 km(!!!) városi autózás után sem mozdul meg a hőfokmérő, és többet is fogyaszt. A jobb első ajtókárpit hidegben kissé zörög, viszont ezen kívül semmi. A kesztyűtartóban nincs világítás. Hidegen nagyon kerreg, melegen sem túl csendes - hallottam már csendesebb dízelautót is. Hosszabb állás után a jobb hátsó fék surmog, és a fékhatás sem az igazi. Az ülés néha nyikorog alattam (90 kg vagyok).
Már alig várom a nyarat, hogy a klímát teszteljem, nomeg hogy klímával hogy húz.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Faterom - ingyért mindent kicserélt. Nem fogok vagyonokat költeni a márkaszervízben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | opel astra 1.6 16v | Következő autója? | Astra GTC 1,9 CDTI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
