Nem világít és nem megy
Szöveges ítélet
Az asszony autója volt, igazából ő ment vele a legtöbbet, de én is hajtottam néha a gépet. Kisautó, kis adottságok, de az 1.2-es twinport motor gyalázatosan erőtlen, kelletlenül pörög fel, valószínűleg a környezetvédelmi berendezések együttes munkájának köszönhetően. Országúton előzésnél a légkondit feltétlen ki kell kapcsolni, de városban is, ha elfogy a sávunk, és el akarunk rajtolni a lámpától. Én inkább be sem kapcsoltam, csak végszükség esetén.
A váltó kicsit akadós, a pedálok és a kormány nagyon könnyűek, de hát nőknek készült, nekik bejön. Városban ideális, azon kívül már nyomasztó a tudat, hogy néha előzni kell. Tud autópályázni 130-140-nel, de ha ilyenkor nyomok egy padlót,a világon semmi sem történik. Ha vissza is váltok, akkor meg csak a hangja lesz nagyobb.
A fényszóróállítás kapcsolója elcseszett valami, akkor is tönkremegy, ha nem nyúl hozzá az ember. Ráadásul ilyenkor legalsó állásba esik a lámpa (hogy miért?), és csak az autó elé világít közvetlenül. Ez közvilágítás nélkül életveszélyes, semmit sem látni. Viszont a reflektor ilyenkor is ugyanolyan, tehát nem használható helyette, mert mindenkit elvakít.
A vélt vagy valós AGR-szelep, meg a kipufogó-szelepek koszosodása vicc egy 16ezret futott, megkímélt autónál.
Végül úgy döntöttünk, megválunk tőle. Az újautó-birtoklás két előnyét, a megbízhatóságot és a kiterjedt szervízhátteret ez az autó és ez a márka nekünk nem nyújtotta. Plusz a garancia vége után féltem, hogy ezek a látogatások nagyon fájnának. Így két és fél évesen, 22ezer kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel még éppen pozitívan ki lehetett belőle szállni a hitel ellenére is. Nem bántuk meg, az már csak utána derült ki, hogy jól megvagyunk második autó nélkül is.
Hibalista
- Fényszóróállító-kapcsoló cseréje (ilyenkor legalsó állásba esik a tompított, és csak az autó előtti másfél métert világítja be a lámpa) - garanciában
-
- Három napi állás után nem indult, pörgött az önindító szabadon, de semmi kompresszió, mintha valahol elmenni. Gondoltam EGR-szelep, Autóklubos Opel Assistance egyetért, majd percekig indítózik, mire szép lassan beindult egy henger, majd kettő, három, végül mind a négy - elvittük a Kövesdánhoz, azt mondták, EGR-szelep nincs is benne, szoftvert frissítettek - garanciában
-
- Néhány hónap után indításnál egyenetlen alapjárat, check engine lámpa villog, nehezen pörög fel (három henger megy-érzés). Megint Kövesdán, szerelősrác kijön, rádugja a műszert, mondja EGR-szelep lesz (múltkor még azt mondták, nincs is benne ilyen). Otthagyjuk, megyünk érte, mondják a kipufogószelepre rakódott korom volt a baj, nincs pörgetve az autó (ehhez képest azelőtt voltunk vele vidéken, 400 km-t hajtottam 4000-5000 körüli fordulaton) - garanciában
-
- Hideg motornál egyest dugva, bármilyen óvatosan kuplungolok, bármilyen gázadással, beremeg a motor, rángat az egész, olyasmi, mintha elment volna egykét motortartó bak. Bemelegedve viszont eltűnik - ezt még nem volt időm megnézetni, de gyanítom megoldásként a szőnyeget fogják kiporszívózni - na ez is megvolt, mindenki kapaszkodjon: elmondásuk szerint bezsírozták a nyelestengely-csapágyat.
-
- Megint leesett a tompított fény, tönkrement a fényszórómagasság-állítás kapcsolója, ezt talán kicserélik
Ide hordtam szervizbe
Opel Wallis
Az első fényszórómagasság-állító cseréjét végezték ők, de teljesen dilettáns módon. Azt sem tudták, hogy kell, összekarcolták a kapcsoló környéként a műszerfalon, valamint beejtették a foncsorba az egyik csavart, így kiszedték a komplett fényszórót, és úgy rázták ki belőle a csavart! Persze ez jót tesz a foncsor egészségének. Ahelyett, hogy mutattam volna nekik egy mágneses csavarhúzót, inkább máshová vittem legközelebb.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Opel Kövesdán
Nagyon kedvesek, nagyon gyorsak, csak éppen nem hajlandóak bepiszkolni a kezüket, igyekeznek laptoppal, csodatrutyival megoldani a problémát, ami viszont csak ideig-óráig segít. Ha meg elmondom, mit mondott az Assistance (aki egyébként Autóklubos kocsival érkező szaki), elhajtanak. Először azzal, hogy nincs is olyan benne, hogy EGR-szelep, másodszor meg azzal, hogy ez így van jól, pörgetni kéne az autót. Utoljára ilyet a Trabantomnál hallottam, ott volt értelme. De hát a saját tizenéves, 110ezret futott Cordobámnak sincs ennyi nyűgje, pedig azt annyiért vettem, mint ennek a kezdőrészlete! És azt sem kell túráztatni csak azért, hogy ne kormozódjon be a szelep!
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 2,0 HDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
