A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1,2 twinport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem világít és nem megy

Szöveges ítélet

Az asszony autója volt, igazából ő ment vele a legtöbbet, de én is hajtottam néha a gépet. Kisautó, kis adottságok, de az 1.2-es twinport motor gyalázatosan erőtlen, kelletlenül pörög fel, valószínűleg a környezetvédelmi berendezések együttes munkájának köszönhetően. Országúton előzésnél a légkondit feltétlen ki kell kapcsolni, de városban is, ha elfogy a sávunk, és el akarunk rajtolni a lámpától. Én inkább be sem kapcsoltam, csak végszükség esetén.
A váltó kicsit akadós, a pedálok és a kormány nagyon könnyűek, de hát nőknek készült, nekik bejön. Városban ideális, azon kívül már nyomasztó a tudat, hogy néha előzni kell. Tud autópályázni 130-140-nel, de ha ilyenkor nyomok egy padlót,a világon semmi sem történik. Ha vissza is váltok, akkor meg csak a hangja lesz nagyobb.
A fényszóróállítás kapcsolója elcseszett valami, akkor is tönkremegy, ha nem nyúl hozzá az ember. Ráadásul ilyenkor legalsó állásba esik a lámpa (hogy miért?), és csak az autó elé világít közvetlenül. Ez közvilágítás nélkül életveszélyes, semmit sem látni. Viszont a reflektor ilyenkor is ugyanolyan, tehát nem használható helyette, mert mindenkit elvakít.
A vélt vagy valós AGR-szelep, meg a kipufogó-szelepek koszosodása vicc egy 16ezret futott, megkímélt autónál.

Végül úgy döntöttünk, megválunk tőle. Az újautó-birtoklás két előnyét, a megbízhatóságot és a kiterjedt szervízhátteret ez az autó és ez a márka nekünk nem nyújtotta. Plusz a garancia vége után féltem, hogy ezek a látogatások nagyon fájnának. Így két és fél évesen, 22ezer kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel még éppen pozitívan ki lehetett belőle szállni a hitel ellenére is. Nem bántuk meg, az már csak utána derült ki, hogy jól megvagyunk második autó nélkül is.

Hibalista

- Fényszóróállító-kapcsoló cseréje (ilyenkor legalsó állásba esik a tompított, és csak az autó előtti másfél métert világítja be a lámpa) - garanciában
-
- Három napi állás után nem indult, pörgött az önindító szabadon, de semmi kompresszió, mintha valahol elmenni. Gondoltam EGR-szelep, Autóklubos Opel Assistance egyetért, majd percekig indítózik, mire szép lassan beindult egy henger, majd kettő, három, végül mind a négy - elvittük a Kövesdánhoz, azt mondták, EGR-szelep nincs is benne, szoftvert frissítettek - garanciában
-
- Néhány hónap után indításnál egyenetlen alapjárat, check engine lámpa villog, nehezen pörög fel (három henger megy-érzés). Megint Kövesdán, szerelősrác kijön, rádugja a műszert, mondja EGR-szelep lesz (múltkor még azt mondták, nincs is benne ilyen). Otthagyjuk, megyünk érte, mondják a kipufogószelepre rakódott korom volt a baj, nincs pörgetve az autó (ehhez képest azelőtt voltunk vele vidéken, 400 km-t hajtottam 4000-5000 körüli fordulaton) - garanciában
-
- Hideg motornál egyest dugva, bármilyen óvatosan kuplungolok, bármilyen gázadással, beremeg a motor, rángat az egész, olyasmi, mintha elment volna egykét motortartó bak. Bemelegedve viszont eltűnik - ezt még nem volt időm megnézetni, de gyanítom megoldásként a szőnyeget fogják kiporszívózni - na ez is megvolt, mindenki kapaszkodjon: elmondásuk szerint bezsírozták a nyelestengely-csapágyat.
-
- Megint leesett a tompított fény, tönkrement a fényszórómagasság-állítás kapcsolója, ezt talán kicserélik

Ide hordtam szervizbe

Opel Wallis

Az első fényszórómagasság-állító cseréjét végezték ők, de teljesen dilettáns módon. Azt sem tudták, hogy kell, összekarcolták a kapcsoló környéként a műszerfalon, valamint beejtették a foncsorba az egyik csavart, így kiszedték a komplett fényszórót, és úgy rázták ki belőle a csavart! Persze ez jót tesz a foncsor egészségének. Ahelyett, hogy mutattam volna nekik egy mágneses csavarhúzót, inkább máshová vittem legközelebb.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Opel Kövesdán

Nagyon kedvesek, nagyon gyorsak, csak éppen nem hajlandóak bepiszkolni a kezüket, igyekeznek laptoppal, csodatrutyival megoldani a problémát, ami viszont csak ideig-óráig segít. Ha meg elmondom, mit mondott az Assistance (aki egyébként Autóklubos kocsival érkező szaki), elhajtanak. Először azzal, hogy nincs is olyan benne, hogy EGR-szelep, másodszor meg azzal, hogy ez így van jól, pörgetni kéne az autót. Utoljára ilyet a Trabantomnál hallottam, ott volt értelme. De hát a saját tizenéves, 110ezret futott Cordobámnak sincs ennyi nyűgje, pedig azt annyiért vettem, mint ennek a kezdőrészlete! És azt sem kell túráztatni csak azért, hogy ne kormozódjon be a szelep!

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 206 2,0 HDI Következő autója?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)