Megbízható olcsó, jó autó
Szöveges ítélet
Remek kis autó, a családunk vette 0km -es korában 16 évvel ezelőtt.
Ez a club verzió, tehát teljesen fapados, se klíma, se központi zár, se elektromos ablak, így ezek nem is tudtak elromlani. Utólag raktam bele egy Kenwood bluetooth-usb-s rádiót ami a célnak megfelel.
Elektromos szervóval rendelkezik ami teljesen jól használhatóvá teszi városi környezetben, valamint a főúton is tökéletesen alkalmas. Autópályázás során viszont kényelmetlen, mert túlérzékeny, de ez az autó ezzel a motorral nem is autópályázásra született, mert 130-nál 4000-ret forog.
1,2 75le ( z12xe ) motorral szerelt még nem a twinport motor, tehát megbízható régi vágású :D.
16 év alatt összesen 104 ezer km került bele, ennek fele az elmúlt 4 évben, azelőtt gyakorlatilag 12 év alatt 50e kilómétert ment.
Nagyon szeretett autó és mindig is az volt, szinte minden éjjel garázsban állt, ha mód volt rá.
Utólagos alváz védelemmel el lett látva a biztonság kedvéért kettő éve.
Soha nem hagyott ott sehol, sőt szinte semmi műszaki hibája nem volt. A hátsó ablakfűtés nem működik, de annak is az egyetlen hibája, hogy a fűtőszálak erősen hiányosak, mert az idővel lejöttek az ablakról.
Egyszer a kinyomócsapágy megadta magát 1 évvel ezelőtt 15 éves korában az autónak, de akkor sem hagyott ott sehol, az esti utazást tökéletesen megoldottuk, de reggelre itthon beesett a kuplung.
Most ennyi idős korában kezd megjelenni egy kis rozsda az autón, így minimális lakatolást / munkát igényel.
Annak ellenére, hogy sokan az ecotec motorokat szidják az olajfogyasztás miatt, ez a motor minimális olajat eszik( 1-2 dl / 10000km )
Valószínűleg ez a használat módja, illetve az olajcserék sűrűségének a függvénye is.
A vezérlés eredeti benne, a generátort hajtó szíj nyilván volt már cserélve az idő előrehaladtával, de a lánc/vízpumpa stb. nem.
Ennél a motornál fontos az olajcsere periódus, tehát az olaj minden évben, vagy 10000 kilóméteren belül cserélve volt mindig 5w30 full szintetikus olajra.
Nem szereti a 30e km / olajcsere periódust ez a motor!
Az autó fogyasztása is bitang jó véleményem szerint.
A minimális fogyasztás amit elértem vele hosszútávon( 500km+ folyamatos autózással) az 4.5 liter / 100km volt, a legnagyobb fogyasztás az főleg várossal/ intenzív vezetéssel 7 liter / 100km volt.
Az átlag fogyasztásom 5,8-6 liter / 100km vegyes használat mellett ésszel, de sportosabb stílusban.
Azt fontos megjegyezni, hogy általában 100-as benzint tankolok az autóba, fontosnak tartom az állagmegóvás/fogyasztás/teljesítmény szempontjából.
Összességében egy nagyon megbízható autó.
- Fogyasztás elfogadható, hosszútávon kimagasló.
- Kényelem szempontjából nem világjáró autó, arra nem feltétlen alkalmas, de alapvetően megfelelő.
- Teljesítményben is ez a 75le 4 hengeres szívóbenzin motor jól visz 1 személyt, lehet vele gyorsan autózni, nyaralás tekintetében 2 személyre javaslom, mert úgy még élhető, de annál több személlyel / tele rakott autóval már inkább egy közlekedő edény, illetve az 5 személyes autózást, mivel hivatalosan 5 személyes a futómű miatt sem ajánlom senkinek.
- Megbízhatóságban, ha odafigyelnek rá akkor szerintem szinte verhetetlen, előbb vennék újra ilyet mint bármilyen suzukit.
- Futóműve stabil, tartós, viszont erősen érezteti, hogy milyen rosszak a magyar utak. Ajánlottak a jó minőségű gumik, sokat változtatnak az érzeten.
Szerintem nagyon jó autó ez a corsa, akinek viszonylag olcsó megbízható autóra van szüksége annak ajánlom.
A családban volt még egy ilyen corsa, de az már 10+ éve le lett cserélve, de teljesen véletlen azóta is van hogy látom a városban, illetve tudom, hogy már 400e kilóméter van benne, nyilván ott már nem csak egy kinyomócsapágyat kellett cserélni. :)
Hibalista
- Hátsó ablak fűtés, a fűtőszálak, gyakorlatilag le lehetne húzni őket az ablakról. - Kinyomócsapágy egyszer 80e km körül 15 éves korában. ( 50e Ft ) - Minimális rozsda megjelent az emelési pontokon, illetve az egyik első ajtó sarkában a sárvédő mögött. - Vízcső ( elrágta valami ) ( 6e Ft ) - Alvázvédelem ( 20e Ft ) - Hátsó kipufogódob a rozsdásodás miatt cserélve lett. ( 20e Ft ) - Váltó és kézifékszoknya, a gyári kikopott így cserélve lettek. ( 6e Ft )
Ide hordtam szervizbe
Ismerős.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 104000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
