Lóti-futi, csak városba!
Szöveges ítélet
Takarékos, de benzines kisautót akartam munkábajáráshoz. A családban levő és a saját Opeljeim pozitív tapasztalatai után szinte egyértelmű volt a választás. Az új Swift volt legtovább versenyben, aztán láttam egymás mellett a két autót, és a jó 10cm-el alacsonyabb, laposabb vágású fényszórójú, számomra szebb arányú Corsa nyert.
A motor, a váltó és kasztni triója megfelelő városba:
- a motor 80 lóerős, ha pörgetik megjön az ereje, ha nem akkor eldünnyög a forgalommal és viszonylag takarékos. Tisztán városban használom télen 6.3-6.8-as fogyasztással, nyáron kevesebb dugóval 5.7-5.9 ! A rövid váltó miatt hosszabb távon sem nagyon megy 6 l alá. Persze biztos tempófüggő.
- a váltó extrém rövid áttételű, ami egyrészt jótékonyan elfedi a kisköbcentiből fakadó szolíd nyomatékviszonyokat. Másrészt országúton/pályán horror, 5-ben 120-nál már 4000!-et pörög. Szerintem csak városba való.
- Az elektromos gázpedál hosszú ideig szoktatott. Mostmár nem veszem észre, de akkor sem tudom miért kell kis gázra jobban felpörögnie az elvárhatónál? Biztos nem környezetvédelem... Inkább az hogy a leendö vásárló a próbaúton erősebbnek érezze a valóságosnál. Sima egyenes karakterisztika kellene, és király lenne.
- Utólagosan fillérekért raktam bele gyári MP3 rádiót, bőrös vezérlőgombos kormányt, gyári tempomatot, Astra felniket, gyári projektoros lámpát, ködlámpát. Szeretem!
Pozitív:
- Strapabíró kidolgozás, 70ekm után is mint egy új
- Feszes csillapítású futómű, belül még nem nyekereg semmi
- praktikus részletek: osztott üléslapok/támlák; a szövet ülés háta műbőr, akinél van gyerek a családban az tudja milyen jól jön ez.
Negatív:
- Típushiba egy müanyag persely a kormányműben, ami a kormányzást nem befolyásolja, viszont rossz úton zörgött
- Hideg időben a vezérműláncnak van egy jellegzetes hangja, ami belevaló GM-LL-A-025 szabványú (Mobil1 0w-40) olajjal sokat csendesedett. Az olajos láncfeszítő miatt érzékeny az olaj minőségére, kár hogy nem 0 km óta tudom kényeztetni.
- A váltóáttételezés csak városba ideális, így hogy van mellette igazi hosszútávfutó, nem baj.
Update 2017: már 9. éve szolgál különösebb zokszó nélkül, 9.5 éves korában kellett a gyári 36Ahs akksit kicserélni. Ilyen kicsi már nincs a boltokban, a legkisebb 50Ahs gyári GM-et kapta. Kicsivel később az EGR szelep dobott hibakódot, nem volt elkokszolódva, a csere mellett döntöttem, a gyári beszállító Pierburgtól.
Egyelőre stabil helye van a kisautónak a családi flottában. Bár mostanában munkaügyben próbáltam néhány kiskategóriás bérautót, fogalmam sincs miért kellene lecserélni a jól bevált Corsát egy mai zörgő, háromhengeres-turbós szerencsétlenségre, aminek másodpercekben mérhető a gázreakciója.
Hibalista
- G2 használtautóként átvizsgálták eladás előtt, és a saját szerelö sem talált rendelleneset. - A szokásos C Corsa-betegségek igazak (rossz úton zörgő kormánymű, csörgő vezérműlánc, széteső váltókulissza). Ezekre számítottam és szerencsére orvosolható minden. - Esetemben a váltóval nincs baj, valószínű már a fém csuklók vannak benne. - A vezérműlánc hideg időben cicereg egy ideig. Állítólag a láncfeszítő hangja a nem belevaló olajtól. Benzinesbe csak GM-LL-A-025-öt szabad, de ezt még a márkaszervízben sem tudják. :( - A kormányű felöl rossz úton kopogás hallatszott. A gyári felújítókészlettel tökéletesen orvosolható, lényegében egy eredetitől jobb minőségű persely. Szerencsére nem drága, kb.5eFt kedvezménnyel. Igaz, kicserélni elég szivás volt, de végre szépen veszi a rossz utat, mint egy új autó! :)
Ide hordtam szervizbe
Privát
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 49000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | CorsaB 1.4 16V, AX 1.4D | Következő autója? | - (egy BMW 325i mellett szolgál) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
