Klassz kiskocsi
Szöveges ítélet
A feleségemnek vettem. Nem igazán szerette, pedig nagyon jó volt. Fekete / fekete plüss bels?, mindennel felszerelve. Használtan csak elegance-t szabad venni, mert 2002 el?tt még 4 légzsák, ABS, ködfényszóró, riasztó, minden széria volt hozzá. Utána ezzel csaltak az áron (nem emelték az árát, de lassanként kivették bel?le ezeket az "apróságokat". Disznóság.)
Elegance kivitelben szép kívülr?l is, látszik is rajta és a mindennapi használatban nagyon is kijön, hogy nem olyan gagyi, mint tengernyi társa.
Belül Opeles rend, ergonómia, kemény ülés (francia kocsisok ordítva menekülnek :)), el?l nagyon tágas hely, hátul szerénke a kínálat. Mögöttem csak lapra szerelhet? lények fértek el.
Futóm? rendben, városban rossz utakon is használható, és a kasztni se dülöngél nagyon a kanyarban.
Fékek jók, de azért kisautós. Hamar elfogyott az els? tárcsa (29ezer után), de nem biztos, hogy tényleg a tárcsa fogyott el, mert érdekes módon egy más célú javítás (kulissza csere) miatt volt bent a kocsi, és el?tte az égvilágon semmi baja nem volt a féknek, utána meg nyüszített, mint az atom. Visszavittük, közölték, hogy nullára van kopva...
Elektromos berendezések hibátlanul teljesítettek.
Váltó nem az igazi, f? baja a kulissza. Ez az alkatrész m?anyagból van, és nem bírja az ideges kezeket, szétnyúlik. Mikor kivették bel?le 29ezer után (akkorra alig vette a kettest), elkértem megszemlézésre :), gyalázatosan nézett ki, de tényleg. Mondta a szerel?, ha akarom kis felárral (mert ugye a m?anyag az garis lett volna) fémre cseréli, az örök élet?. Kértem, nem is volt vele baj azután.
Az ecotec motorra kígyót-békát szórnak itt egyesek. De van pár dolog, amit el?re kell bocsátani, miel?tt valaki objektíven próbálja megítélni:
1./ Az ecotec motor - de egyébként bármelyik - rohadtul érzékeny a bejáratásra. Hetes darab ecotec motort járattam be, igen pontos ismereteim vannak az élettartam - bejáratás összefüggés témakörében. Ki kell tehát puhatolni, hogy a kocsi milyen bejáratást kapott. (Direkt rákérdezni tilos, akkor megneszeli az eladó, hogy mir?l van szó, miért kérdezünk, és ha sáros, akkor biztosan hazudni fog.) Ha az eladó nem tudja, nem ismeri, nem árulja el, jobb hagyni a járgányt. Ha kiderül, hogy csapkodta ("óóóó, hát mentem én vele vadi újonnan két kilóval barátom, nem semmi a motorja, nagyon megy..." meg hasonlók, beszéltessük az élményeir?l), a motor gyakorlatilag bizonyosan nagy olajfaló lesz. 5000 KM ALATT OLAJZABÁLÓSSÁ LEHET HAJTANI ÚJ KORÁBAN!!! Ha 10-15ezerig nagyon vigyázott rá az ember, utána viszont már csak tönkre lehet tenni, magától sose fog olajt zabálni. (GSI-m (lásd „GSI Irmscher”) 110ezernél jár, olajfogyi = nulla, zéró, semmi, érzékelhetetlen, millimikron, pedig gondolhatod, hogy nem hintahajónak használom.)
2./ Az ecotec motor – Opel tömegtermék, nem prémium konstrukció – olyan, hogy a nagyon er?ltetett menetet (hosszasan, tartósan 5000-es fordulat felett) nem szereti, vészesen megn? a kopás, jön az olajfogyás ismét. Szóval kérdezgetni, kérdezgetni, beszéltetni az eladót, hogy kibökje, „elmentünk mi a járgánnyal Rómáig meg vissza, végig kiló hatvannal!”. Kiló hatvan, az 5200-as fordulat. Nem bírja sokáig, tapasztalatból mondom, olajat fog enni megint csak.
3./ Az ecotec rendszer lényege, hogy kevesebb benzint adagol a rendszer alacsony fordulaton, ett?l sokkal kevesebbet fogyaszt, meg a káros anyag kibocsátás jó lesz, persze lomha is lesz t?le elég rendesen. Szóval, akinek ez nem tetszik, az ne fikázza, hanem vegyen egy OPC turbo-t, az nem fogja sajnálni a benzint, nyugodt lehet. (Én vettem is egyet, lásd, "Népmeseh?s" :-))
4./ Általában nem a motor hibája, ha mégis sokat zabál. A Corsa messze 7 liter alatt fogyasztott nekem városban, ha néha jártam vele, a feleségem 8 alá képtelen volt vinni.
Szóval az 1,2-es ecotec motor igen jó darab, szépen tolja neki a 75LE-s változat is (de még a régebbi 65LE-s is), az új 80LE-s twinport szintén. Elny?hetetlen gondos bejáratás után. Szépen halad a kocsi 160-ig, onnan feljebb nem szeret menni, tartósan ne is vigyük (lásd 2./ pont).
Eladásnál a nagyon jó felszereltség megváltás a többi szutyokhoz képest, igaz nem sokkal drágábban, de azonnal viszik.
Hibalista
- Váltókulissza
Ide hordtam szervizbe
Maxabo
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Peugeot 106 | Következő autója? | Citroen C3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
