Kis szerethető családi
Szöveges ítélet
Sajnos nem tudom az előző ítéletemet átírni ezért az akkori lényeg:
"2004-ben vettem az autót újonnan. Azóta kb 45000km-t tettem meg vele különösebb gond nélkül. A kötelező szervízen kívül nem volt eddig vele semmi probléma. Az autóra összességében el lehet mondani, hogy a maga nemében jó választás.
Kaszni: Bordó színűt vettem amit utólag kicsit megbántam. Mosás után 1-2 nappal már nagyon látszik rajta a piszok, ezért meguntam és nagyon ritkán mosom. A színe zép, de a festés nagyon könnyen karcolódik. Eddig csak a hátsó lökhárítót teszteltem (1db kapuelhajlítás, 1db koccanás) ami meglepően jól elnyelte az ütközéseket, csak a festés karcolódott meg.
Beltér: Kopogós műanyag jellemzi ami nagyon könnyen karcolódik. A műszerfal korrekt. Mostanság az első ajtókban zörgés hallható, ami az ablak enyhe lehúzásával megszűnik, enyhül. Kicsit idegesítő, hogy a szakaszos ablaktörlés üteme változó. A normálison kívül van amikor 30s van amikor 2s az ütem. Egyébként a kar gyakori kapcsolgatásával ez állítható. de csak véletlenszerűen. A hátsó ablakok 1-2cm-es lehúzódásra hajlamosak. A beltér megfelelő az astráéval vetekszik. A csomagtartó a kategóriához képest elfogadható, kalaptartó nélkül plafonig pakolva már elég nagy. Lehajtott ülésekkel szinte minden elfér benne (kempingszékkek+asztal, szélvédőig tolva 2,7m hosszú léc).
Menet: A motor megfelelően dolgozik benne, eddig nem volt semmiféle gond vele. Egy személlyel kellően fürge, csak alacsony fordulaton haldoklik. 3000-5500 között nagyon jól megy. Autópályán 160-ig jól gyorsul, felette már várni kell az eredményre. Vízszintes szakaszon egyszer már mentem 190km/h-et is, lélegzetvisszafojtva a meglepetéstől! Persze ekkor már a fordulat kb 6200-nál jár. Vegyes használatban 5-6 litert eszik, csak városban 7-8-at. Ha a klíma be van kapcsolva akkor ezekhez még adjunk max 1 litert. Klímával viszont érezhetően gyengül a gép.
A gyári 155/80-as gumikkal elég gyengén néz ki, de túlságosan nem zavar. Ha az ember nem akar versenyezni akkor nem fogja meglepetés érni a kanyarokban mert azért megfelelően jó a futóműve. Kicsit erőltetett kanyarvételnél már sodródik és kitör a hátulja ( ugyanabban a kanyarban azonos tempónál a G-s kombi Astra még csak a kerekeit csikorgatja) A váltóról annyit, hogy nem vetekszik a Golf pontosságával, de azért normálisan kapcsolható. Az utóbbi időben viszont a 2-est nehezebben veszi visszakapcsoláskor, ennek az okát még nem tudom.
Összességében elmondható, hogy ár/érték-et nézve nagyon jó válszatás az autó fiataloknak vagy olyan családnak ahol csak 1-2 gyerek van és ritkán utaznak sok csomaggal. Olcsón fenntartható hiszen én még a kb 30-35e Ft-os évenkénti szervízen kívül nem adtam ki csak benzinre."
Az autóban jelenleg kb. 76000 km van. Eddig 1x kellett kicserélni egyszerre mindkét első lámpában az égőt. A klíma minden évben szarakodik. Sziszegő hangot ad és nem hűt eléggé. Szerintem mivel csak nagyon ritkán használom ezért a téi időszakban elfogy belőle a gáz, talán tömítés hiba van a háttérben. A váltó problémáját egy fél órás 1000Ft-os állítás oldotta meg, azóta olyan mint új korában.
Más probléma eddig nem volt vele. Még fékbetétet sem kellett cserélni.
A festés viszont nagyon kényes. Szinte már ha ránézek akkor megkarcolódik. Ha egyszer eladom előtte egy szakszerű polírozás mindenképpen kell majd.
Összességében nagyon jó kis autó, meg vagyok vele elégedve, egy hibája van, hogy kicsi. Két gyerekkel már nagyon nehéz utazni benne a csomagok miatt.
Hibalista
- Mindkét első lámpa égő (1x)
- Váltókar állítás
- Klíma
Ide hordtam szervizbe
OPEL Pap Eger
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1200 | Következő autója? | Opel Astra kombi (majd egyszer talán) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
