Kis golyó
Szöveges ítélet
Első autónak vásároltam, már régen ki néztem ezt a típust. Célom egy olyan autó vásárlása volt mely klímás és benzines továbbá üzembiztosan/biztonságosan el visz A-bol B-be és mellette nem kell ott hagynom a szerelőnel több 10.000ft ot javításra ha problémája van. Előre le lövöm a poént ez mind teljesült.
2016 decemberben vásároltam használtan egy kereskedéstől. (Természetesen több C corsát néztem meg mivel elég sok elhanyagolt példánnyal találkoztam a keresgélés alatt).
Úgymond felkészülten mentem oda, mert utána olvastam a jellegzetes hibáknak az interneten, illetve ki kértem szerelő vélenyét a konkrét típusról.
Amik jellegzetes hibának mondható: benzines motornál a vezérműlánc megnyúlása ami a motor hangos Diesel-es járásával felismerhető (vagy már kerreg mint egy traktor)
-főtengely szimering olajszivárgása.
-jellegzetes hiba még az üzemanyag szivattyú megragadása. ezt vásárlás utána kb 3 héttel cseréltem is.
Az elmúlt 3 évben a hibáknál felsorolt alkatrészeken kívül más hibából adódó alkatrészt nem kellett cserélni. Továbbá gyertya csere történt 124.500km-nél.
1 év vagy 10.000km-ként cserélem az olajat(minőségi olaj/+szűrők). És szigorúan 5w-30 5w-40 a lánc miatt.
Olaj: Motul X-clean 5w-40
Szűrő: összes MANN filter.
Leggyakrabban városon kívül használom. Szerintem elegendő/kellően dinamikus ez az 1.2 motor. Autópályán is járok vele zokszó nélkül bírja.
Fogyasztása átlagban 5.5-6l/100km ami szerintem nagyon jónak mondható(dinamikus vezetési stílusban).(klímával inkább 6liter).
A legmagasabb fogyasztása ami felé nem tudtam vinni(még ha ki tapostam a lelkég is 7.1 liter volt télen városban.) Azért írom ezeket az adatokat így, mert mindent vezeték egy füzetben(fanatikusan).
Helykínálat téren 4 ember kényelmesen el utazik, de hátra 3 vékonyabb ember befér. A csomag tartótól nem kell csodát várni, de bevásárlára bőven jó.
Összességében beváltotta a hozzá fűzött reményeket és ami szerintem a legfontosabb, hogy bármikor el mérnek vele indulni akár egy nagyon hosszú útra is(külföld).
+ Annyi kiegészítő információ, hogy 10.000km alatt az olajfogyasztás NULLA! Ezt csak azért írom mert sokan mondják, hogy az összes Ecotec-es motor eszi az olajat. Megjegyzem nem, minden a megfelelő karbantartásom múlik (szerintem).
Hibalista
- 118.000km-nél az első fékbetétet, és féktárcsákat kellett cserélni ennek javítása/cseréje munka díjjal együtt kb 50.000ft volt(Brembo féktárcsa Textar fékbetét). Szintén ennél a kilométer állásnál műszaki vizsgán a 2 hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni ennek a javítása/cseréje 30.400ft volt. + A kipufogó flexibilis cső része cseréje munka díjjal együtt 9.000ft.
- További javítások:
- -120.000km-nél hatsó kipufogó dob cseréje 12.000ft
- Motortartó bak cseréje 128e km-nél. Díja:13.000ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
