Kellemes kis Opel
Szöveges ítélet
Az elso autom, hasznaltan vettem. Kulfoldrol behozott, ceges, ugyintezo hasznalta pesten. Tudom, az ilyenre azt szoktak mondani hogy kerulni kell. Mar kezdtek is egy kicsit lelakni, de meg mentheto allapotban volt. A lenyeg, hogy nem volt rommatorve, es a kopasok is azt mutattak hogy kb 60e km van benne.
Persze azzal kellett kezdeni hogy a kozismerten gyenge valto kulisszat ki kellett cserelni (femre, azota nincs vele gond), 4 uj gumit fel kellett ra dobni aztan lehetett is hasznalni.
Par muanyag alkatreszt is csedrelni kellett, pl a hatso ules tamlajat oldo szerkezet el volt torve, de egy kis szentsegelessel, es egy csinald magad (DIY) kezikonyvvel meg lehetett oldani. Aki szeret barkacsolni, annak csak ajanlani tudom, reszletesen le van benne irva, hogy mit hogyan kell csinalni, sok abraval, igaz csak angolul.
Gondolom a pesti parkolasok aldozata lett az elso lokharitorol hianyzo szegely is, potlasuk nem volt olcso, oldalankent 6e. Esedekes volt meg egy olajcsere, ezt (es a kovetkezoket is) egyszeruen meg lehet oldani otthon. Par szerszam, es ket ora szoszmotoles a kocsi korul = minden szuro kicserelve, friss olaj a motorban es nyugodt lelkiismeret hogy a kovetkezo 15e km-en ezekkel nem lesz gond.
Aztan volt egy ki szivas az ekszijjal, kicsereltuk ujra, es par ezer km utan megint elkezdett nyusziteni, meg fura hangokat adott. Kiderult hogy hibas volt az ekszij, mivel lathatona hosszabb volt mint az eredeti. Megegyszer kicsereltuk, es azota nincs vele gond.
A kovetkezo emlitesre melto dolog 90e km-nel jott, a szokasos olajcseren kivul az elso fektarcsat es betetet is cserelni kellet. Szinten nem egy nagy mutatvany. Es ha belegondolok hogy az elozo tulaj 50e km-t ment csak pesten, akkor ez is elfogadhato.
Aztan 100e km korul elkezdett szivatni. Eloszor azzal hogy csopog(ott) a valtobol a feltengely szimeringnel az olaj. Ezt vagy haromszor csereltettuk ki, de egy nagyon keveset meg most is ereszt a szemet. Nem jott ra a szerelo, hogy mi lehet az oka. Aztan a szokasos Isuzu betegseg is megtalalt, az adagolo vezerlo elektronika. Egyik pillanatrol a masikra leallt a motor, es volt hogy 2 perc mulva elindult, es volt hogy 2 ora mulva se. Jott a hibakod kiolvasas es egyertelmu volt a baj (erre van egy jo trukk, gaz es fek egyszerre benyomva tart, majd gyujtas raad, es lehet nezni a szerviz lampa villogasat, a neten pedig meg lehet talalni a kodok leirasat). Persze ment a telefonalgatas, bontott 50k (ki tudja meddig jo meg), zsir uj 400e (annyit nem er), gyari felujitott 250e (meg ennyit sem), aztan az internetes forumokat bujva, es a szerelom tanacsat megfogadva elvittem Szekesfehervarra egy szakihoz, aki 20e-ert megjavitotta. Azota ezzel sincs gond
Mas muszaki problema meg nem jott elo.
Az autot munkabajarasra hasznalom, napi 100 km megy igy bele, ennek 60%-a autopalya, 30%-a Pest. Ezzel nalam 5L korul fogyaszt, ugy hogy a palyan nem nyomom ki a szemet (max 120) es varosban sem forgatom szet persze volt mar 4.8 es 5.2 is. Az erdekes az, hogy a dugot kevesbe lehet eszrevenni mint a nagy sebesseget a palyan, ha 130-140 kozott megyek vele, akkor mar elindul felfele a fogyi, ott mar 5.6 korul van, de 6 fole nalam meg nem ment.
A motor nagyon kellemes, nyomatekos. Varosban kicsit 2000 felett mar lehet is kapcsolni es akkor mar a forgalombol sem log ki. Persze ha 2500-3000-ig el van forgatva, akkor megy rendesen. Afole nem szoktam forgatni, akkor mar megjon a hangja, meg teljesen felesleges. Az otodik lehetne egy kicsit hosszabb, de utazni 140-el is kenyelmesen lehet vele (de ha kell 170-ig is be lehet lenditeni), itt meg elviselheto a motor/szel zaj, persze egy benzineshez kepest hangos. Alapjaraton, melegen szerintem szepen ketyeg, de a -15 fokos inditasnal mar jobban elojon a traktoros hangja.
A belso eleg szurkere sikerult, a muanyagok lehetnenek jobb tapintasuak is, de azert azt figyelembe kell venni, hogy nem egy premium modell. Erdekes, hogy hidegben elkezdenek nyoszorogni a muanyag karpitok. Az ulesek nekem kenyelmesek, es magam moge beulve is siman elferek. Mivel 3 ajtos, igy elolre kenyelmesen be lehet jutni, de a hatso sorba azert mar nehezebb. Nyaron a klima jol hut, es nem erezni hogy megfogna az autot, vagy megdobna a fogyasztast. Telen a futes mar egy kicsit lomha, nagy hidegben kell vagy 10 km hogy rendesen bemelegedjen es nyomja a forro levegot (pedig garazsbol indulok mindig, es ott se megy fagypont ala a homerseklet). A csomagtarto meretevel sem volt meg gondom, 3-4 ember siman elmehet vele egy hosszu hetvegere vagy akar tobbre is. Persze arrol nem kell almodni hogy a fel haz belefer, de eddig mindent meg tudtam oldani vele.
A kulsejevel meg ugy voltam az elejen hogy ok elmegy, semmi extra, de mostmar egyre jobban tetszik. Egy szep alufelnivel mar egy jo kiallasu kisauto, de megbamulni nem fogjak. Akinek feltuno auto kell, az messzirol elkerulheti :)
Szerintem megerte az arat, amire hasznalom arra tokeletes, eljutni A-bol B-be olcson, kenyelmesen. Versenyautonak nem neveznem, de a forgalommal boven tudja tartani a lepest.
Hibalista
- - Valto kulissza (25e)
- - Muanyag alkatreszek (5e)
- - Ekszij 2x (8e)
- - Fektarcsa (16e)
- - Fekbetet (14e)
- - Feltengely szimering
- - Adagolo vezerlo elektronika javitas (20e)
-
Ide hordtam szervizbe
Opel dabas
Csak egy futomu allitas volt, az alap dolgokat magam is megcsinalom
Masik autoval jartunk itt tobbszor is, akkor sem volt veluk gond
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
A bonyolultabb dolgokat egy ismeros szaki szokta csinalni, szerencsere meg nem volt sok.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talan Opel |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
