Ezres kávédaráló 2.0
Szöveges ítélet
Sajnos nem tudok belépni az előző népítéletemhez így jöjjön a Kávédaráló 2.0
Összességében, nagyon jó autó, azt kapod amit fizetsz érte én 2.300.000Ft-ért vettem szalonból teljesen fapad csak kp. zár van benne de zsiguli után nem vágytam jobbra. Elsődleges szempont a fogyasztás volt mivel 100Km oda-vissza a munkahelyem. Ez új korában 4.5-5 liter volt most 5-5.5 liter.
A viszonylag durva hibái kijöttek garanciális állapotában ( hála Istennek ) Azóta szinte csak a kopó alkatrészeket kell cserélni rajta vagy még azt sem. Futóműve iszonyú jól bírja a magyar minőségi úthálózatot pontosabban a 31-es főutat 200e km után az egy lengéscsillapító durranásra és a 2db stabilizátor pálca cserére nem mondhatnám, hogy durván leamortizálta volna.
A motor mivel 60Le nem nevezhető erőgépnek de pont elég arra amire nekem kell megy és gurul viszont hangos és csörög ( vezérlés )sajnos szerviz szerint " ez ilyen " viszont nem nagyon van baja olyan mint a régi autók víz legyen meg olaj többi nem lényeg. Kevésnek tűnhet a 60Le, de főutakon, mellékutakon, egy személynek ingázni a munkahely és az otthon között, bőven elég. Olajat 10e Km-ként cserélem Castrol magnatec 10w/40-et rakok bele olajfogyás minimális.
A gyári virsli gumikat gyorsan ledobtam róla, vettem rá alufelnit 185/55 r14-es gumikkal így azért stabilabb az úton.
Nagyon szeretem ezt az aszfalt pattanást soha nem akarom eladni addig akarok vele járni míg atomjaira nem hullik, nagyon megbízható autó, az eddigi hibái nem mondható soknak 200e km alatt úgy hogy kb.: 130e km-t úgy mentem vele, hogy gyilkoltam szegényt mert mindíg siettem mégis megy és teszi a dolgát.
Update 1:
Mostanra beleszaladt még 23.000Km, elkezdtem Shell 95-ös benzint tankolni a fogyasztás visszaállt 4.5 literre bár igaz, hogy 80Km/h felett nem nagyon jár az autó. Most teletanktól a sárga pilácsig 750-800 km-t megyek és akkor még van 10 lityó benzinem.
Nagyon nem romlott el semmi kormányösszekötő gömbfejet cseréltünk, elég lett volna a jobb oldali, de mivel gyakorlatilag 0Ft-ot kell rákölteni ezért mindkettő cserélve lett. A kézifék bovden elszakadt ez is cserélve lesz de ezek szinte filléres tételek. A kuplung kezd már felül fogni, ez nem is csoda még a gyári van benne ez húzósabb tétel lesz de még bőven bírja. Decemberben megy műszakira, akkor lesz teljes fék csere elöl-hátul. Olajfogyasztás szinte 0 10.000Km alatt jó ha 1-2 decit megeszik. Javasolták, hogy ne 10w-40-el járjak ezért átálltam az 5w-30-ra. Indításnál picit becsörgött ameddig nem állt fel az olajnyomás, de kiderült, hogy az olajszűrő silány minősége miatt volt, MAN vagy gyári szűrővel nem csinálja.
Ha valami elromlik még rajta akkor updatelek, de nagyon nem hiszem bármi nagy probléma lenne a jövőben.
Update 2.
Elérkeztünk a 280.000Km-hez és a műszaki vizsgához. Szándékomban állt egy nagyobb összeget rákölteni az autóra, mert megérdemli. így ki lett cserélve a teljes kuplung, kinyomó csapággyal, első, hátsó féktárcsa,fékbetétek, vezérlés,olajak szűrők,váltókulissza, főtengely szimering, féltengely gumiharang! Kapott egy új komplett kipufogót is a Horváth kipufogótól az egyik Cisam dob már a végét járta így az egész rendszert cseréltettem, a rozsdamentes csöveket is, így már biztos, hogy a kocsi élete végéig nem kell vele foglalkozni, ez a rendszer, vagyis a dob is kibírt 13 évet, ezt is Horváth kipufó csinálta! Cirka 300.000Ft-ba került a komplett generál mindenestül, sajnos a kuplung kinyomó csapágy nem olcsó mulatság és a motor kivétel sem, de megérte. A kocsi továbbra is elindul, megáll, kanyarodik. Olajból egy ideje Liqui Moly Special Tec 5W-30-at rakok bele, Man szűrővel!
Talán egy éve vettem egy ELM-327-es bluetooth-os OBDII olvasót, én nem javaslom senkinek. Monitorozni szerettem volna a kocsit, átlagfogyasztás, olajhőmérséklet stb... de egy idő után teljesen meghülyült tőle az autó. Nem indult be, olyan volt, mint ha immo hibája lenne, a műszerfal össze vissza villogott, megjárt egy pár autó villamossági szerelőt, már majdnem ECU-t cseréltünk, mire egy Opel guru teljesen kifaggatott és mikor megtudta, hogy ilyen eszközt használok, elkérte és kib@szta a kukába. Törölte a hibatárolót és az autónak azóta semmi baja.
Egyszer egyik este, mikor jöttem haza a munkahelyemről, szétesett a váltókulissza, nagy élmény volt 3.-4.-ben hazajönni, megrendeltem a javítókészletet hozzá, addig gyors kötözővel összekötöttem és olyan volt mint előtte. Olyan jól sikerült, hogy egy hónapig úgy jártam vele, mert lassan jött a vizsga és a nagy generál, nem akartam kétszer vinni a szerelőhöz. A vérfrissítésnél, jobbnak találtuk kivenni a motort, mivel vezérlés és kuplung csere is volt, sajnos ez a motor nem a jól szerelhetőségéről híres, de két nap alatt, minden cseréve lett rajta.
Ha elérem a 300.000Km-t felajánlom Winkler Róbertnek tesztre, mert szereti ezeket a három hengeres fapados fosokat :D
Soha nem bántam meg, hogy 10.000km-ként olajat cserélek, a kocsin mindig minden ( ha valami elromlik ) azonnal cserélve van, nem a leggagyibb alkatrészekre, mert meghálálja, soha nem hagyott ott. Álmomban sem gondoltam volna 13 évvel ezelőtt, hogy ez a motor ennyit el fog menni. Idén autóvásárlás lesz, sajnos én is öregszem, jön a család, nagyobb kocsira lesz szükségünk, de ezt nem akarom eladni. Nagyon kevés pénzt adnának érte, annyiért pedig inkább maradjon meg második kocsinak, asszonynak jó lesz szaladgálni a boltba! Most már tudom, hogy a japán autó tulajok és a Swiftesek mit éreznek, lehet valaki szerint ez unalmas, mert nincs meg a beavatkozás "varázsa" a tárggyal, de köpjenek le, én nem akarom a gatyám is egy olyan autóra költeni, ami állandóan elromlik.
Hibalista
- - 25.000Km Váltókulissza csere ( gyári hiba ) Gariban cserélték - 30.000Km Lambdaszonda csere egymás után 3x utána motortér átkábelezés ( Gariban ) - 45.000Km Vezérlés csere ( lánc,feszítő,görgő ) ( ez is típushiba ) Gariban cserélték - - 70.000Km féktárcsa + fékbetét - 120.000Km Vezérléscsere ( csak úgy ), AC pumpa megállt, Gyújtás trafó csere - 200.000Km Két hátsó lengéscsillapító csere egyik eldurrant, Stabilizátor rúd csere ( csörgött ) - 203.000Km Ablaktörlő motor csere + mechanika ( mechanika összerohadt ) - 225.000Km Kormányösszekötő gömbfej + kézifék bovden - -278.000km a váltókulissza szétesett, a cseréig gyors kötözővel összekötöttem és mint ha új lett volna! :D
Ide hordtam szervizbe
Ker-Service Kft. Szentmártonkáta ( gyorsak, pontosak, korrekt árral, persze rokon :) )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | VAZ 21011 | Következő autója? | CR-V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
