Első autónak szerintem ezt kell venni
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy friss jogsihoz kaptam első saját autónak. Kaphattam volna éppenséggel nagyobb autót is, de hát anyuék féltik a sz@ros életemet :) De őszintén szólva, lehet így kéne gondolkodni minden szülőnek… Lényeg ami lényeg, örültem neki, mikor megkaptam :)
Elegance kivitel, Easytronic automatával, vajszínű plüss belsővel, bőr multikormánnyal, klímával, nagyon elegáns és szép szerintem. Metálfekete – természetesen, mivel az autó színe a fekete. Előttem muterom használta, azonban kapott új/nagyobb/jobb autót, így én vettem át. A kategóriájához képest a toppon volt, mikor vettük, a motort kivéve :P Vagyis nem tudom, első autónak talán mindenkinek ilyen kis kompresszort (:D) kéne venni szerintem, akkor talán nem halna meg ennyi jampizó hülyegyerek az otthonról elkötött verdákkal… De ez lehet csak az én véleményem.
Iskolába járok vele az utóbbi 1-másfél évben, naponta kb. 130 km-t megyek vele. Két és fél év alatt mentem vele kb 45.000 km-t, probléma nélkül. Nem vezetek egyáltalán papásan, de nem is versenyző stílusban, 100-110 között járok vele általában. Nem tudom, mások hogy tudnak ezzel 6 liter alatt eljárni, biztos az én lábamban van a hiba, de nekem még nem evett 6 alatt soha. Az átlag 6.2 és 7 között van, több országúti résszel. Városi autónak lenne igazán jó, de ez van, ezt kell szeretni.
Az Easytronic váltó kényelmes és jó dolog, mindenkinek ajánlani tudom csak, bár automata üzemmódban elég lassan kapcsol fel, én az esetek többségében kézzel kapcsolgatok fel. Városban viszont utolérhetetlen, mint minden automata. Lámpánál gyakran elsőnek jövök el, bármi áll mellettem, viszont a vigyorgás véget ér olyan 40-50 körül. Hiába, többek között ez az 1.2 hátránya :P A motor másik gyenge pontja, hogy 105nél már 3500at forog, hangosan kell hallgatni tehát a zenét, hogy elnyomja a motorhangot. Nagyon kispórolták belőle a hangszigetelést sajnos. Autópályán már 4-5000 a fordulat, mondanom sem kell, „kicsit” zavaró :) A kormány meglehetősen közvetlen, szinte már dodzsemes, főleg a mostani Passathoz képest. Kaptam rá szép 15ös alufelniket, Pirelli gumikkal, meglepően jól fogja az autó az utat kanyarban is. Ez mindenképpen a futóművét dicséri. (Mondom ezt úgy, hogy van a családban egy 4.2es A8as is 350 lóerővel és légrugóval, szóval nem elfogultságból és tájékozatlanságból mondom. Tényleg jó.) Sokat dobott az összképen az alufelni, vagány kis autó így feketében, sokan megnézik, pedig nem egy Ferrari-féle ritkaság.
További hátránya az autónak, hogy 186 magas vagyok, az autó meg egy matchbox. Maxon hátra kell tolnom az ülést, így viszonylag kényelmesen ülök, az ülőlap viszont rövid nekem. Ebben az esetben viszont mögém nem nagyon lehet beülni. Bár ez nem gond, mivel 90%-ban egyedül járok vele, max barátnőmmel, de ő meg értelemszerűen elől ül, szóval nem akkora probléma. Meg amúgy sem limuzinként árulják, így reális a helykínálata. A kezelőszervek nekem kézre állnak, a középkonzol ratyi műanyag borításán kívül az anyagfelhasználás is nagyjából rendben van, még akár nagyobb kategóriákhoz képest is. Főleg a műszerfal felső részén a már-már puha műanyaga meglepő ebben az árkategóriába. A világos plüss a hiedelmekkel ellentétben nem koszolódik, persze nem munkásruhában kell beülni az autóba. Az enyémben még 87 ezer kilométer után is úgy néz ki, mintha új lenne. A kilincs is valódi fém, ellentétben pár japán autóval, amik kb. 3szor ennyibe kerülnek. Érdekes… (Mondjuk újkorában finoman szólva sem volt olcsó, emiatt el is várható bizonyos fokú minőség.) Az ajtó viszont olyan hanggal csapódik be, mint a lovaskocsi ajtaja, de ez ebben a kategóriában kevésbé súlyponti kérdés, mint mondjuk nagyobb kategóriák esetében.
A legnagyobb problémám ezekkel a kisautókkal az, hogy „elvesznek” a forgalomban. Hiába megyek gyorsabban, mint a forgalom többsége, csakazértis visszaelőznek meg szórakoznak. Nem szoktam pofátlanul tolakodni vele dugóban sem (reménytelen), de azért bosszantó, hogy a nagyautósokon (!) kívül nem engedi be szinte senki. (Igen, jól olvassátok, az S-osztályos és A8 tulajnak van annyi ideje, hogy beengedjen, de a Suzukisnak meg a szakadt BMWsnek és Fabiásnak nincs. Szó szerint lenézik néha, pedig többet ér még mindig, mint a magyar autópark jó része.) Miután átülök apu A8asából ebbe, az első pár kilóméteren nagyon furcsa, meg akarok süketülni, valamint valahogy a gázpedál is sokkal nehezebb :) Persze, összehasonlíthatatlan a kettő, tudom. Az Audiból nézve játékautó, azonban első autónak bárkinek nyugodt szívvel ajánlom, főleg csajoknak. Szerintem megérte a pénzt vásárláskor is, és egy jól karbantartott, nem lehasznált darabot érdemesebb lenne kezdésnek a gyerek segge alá tenni, mint egy 320as BMW-t. (Bár ha jól tudom ezt a típust már nem is lehet kapni újonnan, csak az újat. Az viszont túl van árazva…) Mostanra már kicsit kezdem kinőni, írok majd a télapónak egy nagyobb autóért :)
Elnézést, hogy kicsit hosszúra nyúlt az élménybeszámolóm, kijött belőlem minden. Lehet, hogy nagyon túlsúlyban vannak a pozitív tulajdonságok, de ha reálisan értékelünk, és nem fikázunk mindent pökhendi stílusban, akkor tényleg láthatjuk, hogy a kategóriájában nagyon is jó opció. Első autónak nem kell több, aki ilyennel is tud menni, az jó esetben nagyobb autóval is jobban fog vezetni a későbbiekben. Értékéből ebben a korban már nem nagyon veszít, ahogy néztem a kínálatot, elég szép áron árulják a hasonló felszereltségű és állapotú darabokat.
- - - - - - - - - - - - -
Update:
Immár 87 ezer kilométer van a gépben, továbbra is elégedett vagyok vele. Eredeti (!) akkumulátorral is pöccre indul mínusz 10 fokban reggel. A fényszóró-magasságállító hibáján kívül semmi probléma nincs vele még mindig. A téli gumik nem változtattak a fogyasztáson, ugyanúgy maradt 6 és 6.5 között.
Sajnos az idei évben beszedett a festés kavicsot, azoktól eltekintve mosás után még mindig új autónak tűnik.
Fentebb elfelejtettem megemlíteni a fűtést, amely olyan, mintha egy Zil-ben lévő olajkályha lenne az autóban. Reggel, komoly mínuszban is 3-4 perc után már valóban meleg levegőt fúj, ülés- és kormányfűtés hiányában ez mindenképpen fontos és dicsérendő szerintem, valamit javít a komfortérzeten.
Továbbra is csak ajánlani tudom mindenkinek.
Hibalista
- Eddig kétszer törtem össze. Először belém jöttek balról, szépen megcsinálták (500.000 HUF). Másodszor elütöttem egy németjuhászt éjjel, rendesen lerendezte az elejét (100.000 HUF). Szintén minőségi munkával orvosolva a gond. Műszakilag és elektronikailag sem semmi de tényleg semmi problémája nem volt, egyszer töltettem meg a klímát, mert az első törésnél kiment belőle a gáz. Ennyi.
-
- Update:
- Elromlott az első fényszóró-magasságállító motorja. Bár mozgatja rendesen a lámpát, de búg egyfolytában a legfelső állásban. Autószerelő megoldotta.
Ide hordtam szervizbe
Dunaföldvári Opel Gemenc és dunaföldvári tudós szerelők (M.GY. és B.A.) egyszerre. Nem halnánk éhen a szervízköltségektől, de néha még én is nézek nagyokat a márkaszervizben. Az autó műszaki dolgaihoz homály vagyok teljesen, de igazából nem is akarok érteni hozzá. Bőven jó, ha a szerelő érti a dolgát - eddig így is volt mindig.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A5 vagy Artega GT :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
