Easytronic - Isten ments !!! :)))
Szöveges ítélet
A párom használja az autót évek óta. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ezzel az autóval nő tulajdonosként, egy kincsesbányának számít az autó szervizekben, már ahol foglalkoznak az Easytronic váltó problémáival. Több népítéletben olvastam azt a kálváriát, amit más tulajdonosok is végigjártak különböző szervizekben, ez a váltó típus valóban egy rémálommá válhat! De most kapaszkodjon meg mindenki,- a régi tulajdonosok inkább ne is olvassák tovább! :)))
Az easytronic váltók nagy problémája a kuplungot működtető elektromos egység, amelybe be van "ágyazva" a hidraulikus munkahenger ( 2 csavar fogja, a hidraulikus kör megbontása nélkül kiemelhető az elektromos egységből ). Hibajelenség: egyik pillanatról a másikra nem vált az autó, F hibakód középen, autóval esetleg még lehet tovább közlekedni, vagy reggeli fagy után nem indul az autó, szintén F hibakód, nem viccelek forróvizet a kopaszra! -> egyből megy :))))!
A hiba az elektromos motor csúszógyűrűihez/kommutátorához illeszkedő szénkefékben keresendő, bizony nagyon gyorsan el tudnak kopni, főleg városi használat esetén.
Itt jön a varázslás: irány az autószerviz és a 2000-Ft-os hibát + 4-5 munkaórát eladják nekünk ( márkaszervizben jelenleg 600ezer a csere ) vagy az Opel szaki ( 250-300ezer körül ,amit mi ismerünk ) jó pénzért! Meg is érkeztünk Magyarországra! Kezét csókolom!
A művelethez nem kell, újraprogramozás, Op-Com-os meg Tech2-es varázspálca, csak 2db szénkefe, forrasztópáka és hőlégfúvó(ez utóbbi jó ha van), és otthoni környezetben megoldható. Egyébként a hidraulikus kör DOT4-es fékolajjal van feltöltve, a cseréhez szintén nem szükséges szoftver, azzal csak megkönnyíthetjük a dolgunkat. Persze a fanatikusok szerezzenek be eredeti Op-Com-ot, ha tudnak még, vagy egy olcsóbb, de nem kínai utángyártott szutyok programozót, ha pl. a váltóhoz hozzáakarnak nyúlni.
Hát kábé ennyit szerettem volna leírni. Egyébként a fentebb leírt műveletsort most hajtottuk végre a saját Opel Corsánkon, kábé 5000-be került, és nekem is hetekbe tartott mire kiderítettem mi is az igazi helyzet. Remélem ezzel még sokaknak tudtam segíteni!
A kuplung működtető egység javításával egyébként sok cég foglalkozik, javítottat 80-100-ezerért lehet szerezni. Én 50 percen belül ki tudtam cserélni, ez szervizben 20-30ezerbe kerül.
Sok sikert mindenkinek hozzá!
Hibalista
- Easytronic elektro-hidraulikus kuplung működtető egység
Ide hordtam szervizbe
erről inkább nem nyilatkozunk :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
