A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1.3 CDTI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Dörmög? Brumi

Szöveges ítélet

2003 nyarán keresgéltünk új autót. Próbáltam minél több típusról személyes benyomást nyerni. Olyan autóra volt szükségünk, amiben 2 személy elfér. Els?re nem t?nik magas követelménynek, de rengeteg jelölt rögtön elvérzett zavaró középkonzola, vagy bal láb támaszának hiánya miatt. Gyakorlatilag a Ford Focus t?nt a legesélyesebbnek, amikor megjelentek a hírek a Multijet motorral megjelen? Corsáról. Beleültünk, kellemesen elfértünk, "2 embernek elég lesz!" jelszóval belevágtunk. (A motorról személyes tapasztalat persze nem létezett.)

Megérkezett az autó, s ekkor már november volt. Azóta tudjuk, hogy hidegben el?szeretettel zörög 2-3 helyen. Melegben viszont nem hallani ezeket, és a zajforrások száma sem gyarapodott az eddig eltelt id? alatt.
Az illesztési hézagok nem túl elegáns módon nagyok; valamint az ajtókeret és tet? találkozásánál határozott mozgást érezhetünk. Szóval a karosszéria nem túl igényes, nem is túl merev - de legalább szép szín? :)
A váltóját meg lehet szokni, de igazán szétszedhetnének az Opelnél pár rivális márka autóiból párat - lenne hova fejl?dni. Viszont a váltó típushibája nem jött még el?. Állítólag a diesel modelleknél fémb?l készül a sok bosszúságot okozó alkatrész, illetve finoman bánok magával a váltóval is.
Corsára jellemz? típushiba a kormánym? tönkremenetele, de szerencsére eddig ez a hiba is elkerülte a járgányt. (Hozzátartozik, helyben nem szokásom tekergetni a kormányt.)

Körülbelül ennyit a negatívumokról. Kategóriájában ebben találtam a legkényelmesebb vezetési pozíciót. (A középkonzolok számomra nagyon zavaróak, szeretek széltében terjeszkedni.) Fizikai akadálya nincs 4 ember elhelyezésének. Persze csak rövid távra: azért annyira nem kényelmes, illetve a csomagtér is inkább csak kétszemélyes.
A motor szimpatikus jószág: lefullasztani sem olyan egyszer?, mint a mai modern dieseleket, viszont 2000-t?l méretéhez képest aranyosan megindul. A váltó áttételezését is jól sikerültnek találom, kamionok el?zéséhez rábízhatom magam az 5. fokozatra. A fogyasztása nem a legkedvez?bb: városban gyenge 6 literrel számolhat az ember. (Bár jómagam kételkedem a városban 4,3-at fogyasztó HDI-s C3-asokról ...) Országúton 100-110 környékén 4 és fél, autópályán 120 körül 5 liter szokott lenni a számolt érték.
3000/perces fordulat felett tartósan nem hajtom, reggelente bemelegítem az autót, 15 ezer kilométerenként olajcsere - az autót hosszútávra vettük, régies felfogásommal pedig ezeket az elveket követem a tartósság érdekében.

Az autó szabadid?s tevékenysége abból áll, hogy húzogathatja az utánfutót :) Eddig úgy t?nik, ezt is bírja (motorikusan és fut?m?vet tekintve is - bár a hátsó zajok kicsit zavarnak, ezeknek lassan végére kell járni.)

Véleményem szerint korrekt kisautót szereztünk a pénzünkért. Formája nem a legújabb trend szerinti, megfelel? színválasztással és arányos alufelnivel azért dobhatunk rajta. Belülr?l sem ultramodern, de legalább helyet találhatunk benne. Motorját tekintve akad nála halkabb és kevesebbet fogyasztó, de legalább a vezérm?lánc miatt nem kell szíjszakadástól tartanunk. Futóm?ve "németesen kemény", de egy- két húzósabb helyzetben már kisegített. Ennek ellenére lehet, hogy ez lesz a gyenge pontja (Azok a bizonyos hangok.) Aki tehát nem elkötelezett híve egyik márkának sem, eddigi tapasztalataim alapján nem vesz zsákbamacskát a kis diesel Corsával.

Hibalista

- Futóm? zajos - felderítésre vár
- Rádió kijelz?jében kiégett egy izzó :)
- Csipegeti az olajat. (Figyelem! A Fiat ajánlása 5w-40, míg az Opel által ajánlott 5w-30! Én 40-essel járok)
- Mostanság maga a rádió is kerreg néha, még a garancia lejárta el?tt csere lesz valszeg.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervizba járunk, de csak általam beszerzett olajat és sz?r?ket raknak bele. Ebb?l egyébként egy szó konfliktusunk sem eredt. A futóm? hangjait pedig szépen meg fogják keresni. Ha nem ?k, majd más.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)