Diesel power!!
Szöveges ítélet
Az autót egy évesen vettük, Franciaországból származott, 2.5 millió forintért. Megnéztünk sok magyarországi üzembehelyezésűt is, de nem voltak jobbak, sőt... Ezt mikor megláttuk az állunk leesett. Minden rendben volt rajta, és még nagy gázra sem kormolt szinte semmit. Tökéletesen indult, külső belső teljesen újszerű. És a felszereltség: 15"-os könnyűfém felni 185/55, ennél jobbat erre az autóra kívánni sem lehet. Aztán digit klíma, bőr kormány, gyári oktikai lámpák, fehér számlapok, MP3, tempomat... hosszú lenne mind felsorolni.
És persze az 1.3-as 70 lóerős CDTI turbódiesel motor, ami egyszerűen mesés. Alacsony fogyasztás, egy átlag benzineshez képest nagyon erős, és teljesen kultúrált.Ja, és télen hajnal 4-kor -18 fokban is simán indul!!
A belső kényelem szerintem nagyon jó, minden volt benne ami szinte elképzelhető egy Corsába. A hely szerintem 2-4 ember számára elegendő, és mivel az ülésmagasság és a kormány is állítható, ezért a vezetési pozíció is ideálisra alakítható.
A fogyasztás átlagban 4.5 L/100 km, de lehet akár kevesebb is, illetve padlógázon, klímával kb. 5 liter... :D Szóval ennél takarékosabbat találni nem lehet. Max. a VW Lupo, de az ugye csak 3 hengeres.
És most essen néhány szó arról h behozott, vagy magyar származású legyen egy autó. Ha jól megnézi valaki, aki ért is hozzá, nem pedig csak a külsőt nézi, az nyugodtan megveheti. Fontos h meg legyen mérve a festés rétegvastagsága, és ha azt állítják h első garnitúra gumi van rajta, akkor a gumi pontos gyártási hete.És a behzott autó a forgalomba helyezéskor 3 év műszakit kap, nem pedig 4-et mint egy magyarországi mikor új. Persze így is mellé lehet nyúlni, de minimális rá az esély.
Végül pedig a motorról: aki ismeri a modern turbódieseleket az tudja, 1500-nál kapcsol a turbó, addig tökéletesen halott,de ezért cserébe egyáltalán nem fogyaszt mivel nincs turbónyomás. 1750-nél viszont már 170 NM nyomatéka van, ami nagyon szépen gyorsítja az autót. Összevetés képp egy 1.4-es Astra 125 NM-t tud, 4000-es fordulaton, ez pedig 170 NM-t 1750-nél... :D Szóval innentől 3000-ig botrányosan jól megy. Felette viszont ismét halott és nem is érdemes kínozni.
Lényegében tehát egy átlag benzines le tudja gyorsulni ha mindkét autó szét van hajtva, de ha mondjuk 5. fokozatban 75-nél kell gyorsulni, akkor nincs párja. És ez ugye reálisabb élethelyzet (kamion mögött főútvonalon) , mint a negyed mérföldes gyorsulás. :D Szóval szerintem nagyon dinamikus autó.Technikája pedig sokkal komolyabb (ezáltal bonyolultabb is) mint egy szívó benzinesé.A turbó hangja pedig a mindennapi élvezetek kategóriába simán belefér. :)
Az eladására végül amiatt került sor, mert minden indításnál kék füstfelhőt eregetett, ami utána ugyan megszűnt, de ezt nem vettük bíztató jelnek, így fájó szívvel megváltunk tőle...
Mai napig sajnálom az eladását, soha semmi baja nem volt, nagyon szépen ment, úttartása tökéletes volt, a fékek, tempomat, fogyasztás... szóval kellő körültekintéssel és nem a legolcsóbb modell megvásárlásával nagyon jó vétel lehet.
Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Mivel frissen szervizelve vettük és 11 hónap múlva eladtuk, ezért gázolajon kívül egyetlen forint sem lett ráköltve!! :) Még egy gramm olajat sem evett, szóval hihetetlen megbízható!
Ide hordtam szervizbe
Opel Ramiris-Kisvárda
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Corsa C 1.2 16V | Következő autója? | Opel Corsa D 1.3 CDTI Enjoy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
