A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa Corsa C 1,2 16V Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Fürge Korzika, Opel Corsa C 1,2 16V (2000 november)

Szöveges ítélet

Mint utóbb kiderült az Opel Corsa C első szériájából választottam ki egy példányt. (3 ajtós típus)

Két és fél évig kb 80%-ban városon belüli közlekedésre használtam a kis jószágot. Ekkor a fogyasztása kb 6,5-7 liter körül alakult.

Az utolsó fél évben napi ~100km-t mentem vele. (városon belül+főút) Ekkor a fogyasztása 5,5-6 liter körül alakult.

Az ECOTEC motorokra jellemző olajfogyasztás sajnos ennél a típusnál is tapasztalható. :-(
( kb 0,5 dl/1000km, 10W40-es olajjal is(!) )

Futómű:
Kicsit túlszervózott kormányzás, feszes, de jól kezelhető. A kisebb úthibákat is "észre vette" ezért inkább városon belüli közlekedésre ajánlom.

Sebességváltó:
Műanyag váltókulissza (!):
Az 1-es, 2-es, R fokozatba nehezen kapcsolható, de meg lehet szokni. :-)

Motor:
1,2 16V: 55KW, 75LE (láncos vezérlés)
Városon belül fürgének bizonyult a kis Korzika, de városon kívül, előzgetéskor nagyon oda kell figyelni, mert nem sport gép. :-)(3000-3500-as fordulattól kezdte jól érezni magát.)
4ezres fordulat felett, pl autópályán elég nagy motorzaj tapasztalható.

Belső kialakítás:
műszerfal: egyszerű, áttekinthető, ergonomikus
felhasznált anyagok: tartós műanyagok jellemzik
ülések: városi közlekedéshez elegendő, viszont hosszabb utakon (~200km) kényelmetlennek bizonyultak a nem megfelelő oldaltartás miatt

Az autóban közel 10 éves kora ellenére (más típusoktól eltérően) sem zörögtek a műanyagok menet közben. (!)

Helykínálat:
Utastér:
Csak 4 személynek van elegendő hely az autóban (!), bár hivatalosan 5 személyes az autó.
Lábtér, fejtér: megfelelő egy átlagos 175 cm magasságú ember számára (elöl és hátul egyaránt)

Csomagtartó:
A csomagtartó meglehetősen kicsi. Az autót leginkább fiatal pároknak ajánlom, akik még nem tervezik a gyerek vállalást. :-)
A csomagtartóban két nagyobb utazótáska és 1-2 tömött reklámszatyor fér el. :-)

Előnye: láncos motor (kb 200-250 ezer km-nél kell csak vezérlést cserélni), megfelelő ár-érték arány, elfogadható fogyasztás, megfelelő nagyságú utastér, EURONCAP törésteszt (2002, Opel Corsa 1.2 Comfort, 3 door - hatchback): 4 csillag (!!!), alacsony fenntartási költségek

Hátrány: kicsi csomagtartó, pontatlan váltó.

Összességében, a felsorolt hibákat figyelembe véve mégis megbízható, jól összerakott, szép autó. Soha nem hagyott ott sehol.
Vásárláskor kerüljük a „kiszuperált” sok kilómétert futott céges autókat.
Továbbá kerüljük az első szériás példányokat. A Corsa C-ben a későbbi példányokban - okulva a váltó problémákból - kicserélték a műanyag váltó kulisszát fémre.
Fiatal pároknak csak ajánlani tudom! Első autónak tökéletes választás volt!

Hibalista

- Leginkább elektronikai problémák merültek fel a 3 év alatt: - - Az első fényszóró izzókkal folyamatosan gondom volt. 2-3 havonta cserélnem kellett (kb 95%-ban a baloldali) izzókat. - Középkonzol háttérvilágítás kiment kb 100K km-nél. (A javítás kb 6-7 ezer Ft lett volna, de nem javíttattam meg.) - Műszerfal háttérvilágítás villódzása, visszatérő probléma volt... Magától megszűnt. :-) - Ablakmosó szivattyú elromlott kb 90K km-nél. (szakszervízben 23K Ft-ért cserélték) Sajnos szakszervízben kellett orvosolni a problémát, mert máshol nem vállalták a cserét... A Corsa C tulajdonosok valószínűleg ismerik a szivattyú elhelyezkedését... - Rendszámtábla világítás (Kb 80K km-nél) - - Kb 105K km-nél: - Még szerencse, hogy időben észrevettem, hogy vmi nem stimmel a futóművel: - első rugók cseréje: anyagfáradás --> mindkettő eltört(!)+ a 4 db lengéscsillapító cseréje(hála a magyar, kátyús utaknak...) (~117K Ft munkadíjjal együtt) - - 80K km felett: - A hidrotőke egyre erőteljesebb kerepelése volt tapasztalható.

Ide hordtam szervizbe

Speedy (Székesfehérvár)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Opel Szuna (Székesfehérvár)

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 64950
Megbízhatóság (9) Vezetett km 54300
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Opel Astra H (2008)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)