A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa Corsa C Enjoy CDTI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A dal még csak most kezdődik

Szöveges ítélet

Három év tapasztalatait teszem közzé az alábbiakban.
Az autót 0 kilométeres kora óta használom. Olcsóbb megoldásban gondolkodtam. Amiért mégis rá esett a választásom: tervezhető költségek 5 év / 150 ezer km-re. (Aztán úgy alakult, hogy kevesebbet autózom az elképzelthez képest.)


A C Corsát különösképpen nem kell bemutatni. Amiben eltér az alapváltozattól: sűrű küllőzésű, 15"-os felni dobja fel külsőleg, illetve segít elrejteni a hátsó dobféket. Belül ezüstösre fújt középkonzol, ajtókilincs, kézifék- és váltógomb fogad. (Majdnem kifelejtettem az órákat körülölelő gyűrűt - azoknak is jutott festék.) Sokakkal ellentétben nekem tetszik, eddig kopásnyomot sem fedeztem fel.
A vezetőülés tág határok között állítható, de nem kifejezetten kényelmes. Szerencsés a középkonzol kialakítása. Lehetővé teszi, hogy terpeszben foglalhassak helyet.
Ellentételezésként erősen belelóg a belső visszapillantó tükör a látómezőbe, pedig a lehető legmélyebben ülök. (181 centi magas vagyok...) Oda kell figyelni, hogy az ember tisztességesen "beleüljön" a székbe. E módszer segítségével pár órás út sem tesz kárt az ember derekában. A kormány tengelyirányú állíthatósága nagyon tetszik az utódjában - ennél sajnos kimaradt.
Négy személy némi kompromisszum árán kényelmesen utazhat. Azért nem árt, ha nem langaléták. A hátsó sor támláit kissé meredeknek tartom. Továbbá a sofőr üléslapja alá csak annak kissé megemelt állapotában fér be az utas lába.
A csomagtartó kisautós, két személy felszerelését fogadja magába. A pad két részben dönthető (ülőlapok külön), a csomagtér felől kárpitozott, vízszintes állásban reteszelhető (látszólag nem jelent sokat, hűtőláda vagy rekeszek szállításánál azonban kifejezetten jól jön)

Motorja - a kisebbik diesel - többi korszerű társával ellentétben nem lefulladós fajta. Ezres fordulatszámmal könnyedén "elrajtolhatunk” járműoszlopban indulva. Ekkor nem érdemes padlógázzal gyötörni: amíg eléri a kétezres fordulatot, nyögvenyelősen kapkod a nehezen megérkezni akaró levegőért. A megfelelő töltőnyomás elérésekor pedig megugrik, majd hamar leforgatja az első két fokozatot. (~ 3000-res fordulatnál 30 km/h egyesben, 45 pedig kettesben.) Városban 2500 körül elváltva használható tartományba esik vissza a fordulat. Jobban kihúzatva viszont nem leszünk sokkal gyorsabbak.
Országúton 80-tól ötödikben előzhetünk. A klímára is kevésbé érzékeny az Otto-motoros társakkal összevetve. Aki ismeri a közös nyomócsöves gázolajosokat, annak ezek ismerős tulajdonságok.

Reggelente pár percig hagyom ketyegni. Ilyenkor hallani rajta, meddig nem szeretne még indulni. (Nyáron sem árt 2-3, télen pedig minimum 5 perc. Így jár, aki régi szakik között nevelkedik. Ahogy olvasom, ez a szokás változó geometriás turbónál kifejezetten káros lenne - ez szerencsére fixszel rendelkezik.) A fűtése nagyon lassan jön meg, a 70 fok eléréséhez 5 kilométer szükséges. Ennél hidegebb hűtővízzel pedig nem szokásom kétezren túl pörgetni. Nem tudom, mennyire aggódom túl a helyzetet. Aki városi használatra szánná, ezt mindenképp vegye figyelembe döntése meghozatalánál.
Autópályán évente pár alkalommal járok. Jelentős a szélzaj, az erőforrás pedig közel háromezret pörög 120-as tempónál. Ez pedig már az a határ, ami fölé még előzéseknél sem igen hajtom, utazóban pedig szó sem lehet átlépéséről.
Azt mindenki tudja már, hogy a turbós gépkocsit hajtás után nem állítjuk csak úgy le. Az olaj kérdésében már megoszlanak a vélemények. Én legkésőbb 15 ezer után cserél(tet)ni szoktam. Az 5W-40-esből nem kér enni, a 30-asból azért kortyolgatott (márkájuk különböző.) Tízezer forintra jön ki egy otthoni csere, ennyit pedig nem sajnálok tőle.

A váltó tipikus Opel. Egyest nehezen veszi, kettesnél túl gyorsan, és túl lassan mozgatva is akad a kar. Nem pozitív tulajdonságok, de ha nem vezetnék más autót, nem is tűnne fel, tehát megszokható. Kérdés, hogy hajlandó- e rá az ember :)
A típushiba váltókulissza kikopás csak később várható: a diesel motoros gépeket fémből készülttel szerelik.
Hibát a futómű elemeitől várok (a hátsó zörejekből kiindulva). Kíváncsi leszek a kuplung élettartamára (kettes fokozatban sokszor kell csúsztatni: 20 km/h alatt rángat, az egyes pedig - mint tudjuk - nem kapcsolható). A fékbetétek még messze vannak a kopáshatártól; a szintén gyakori kormánymű ropogás sem jelentkezett egyelőre (megj.: nem szokásom álló helyzetben tekergetni a kormányt).
Mivel felszereltségben nagyjából teljesíti kívánságaimat, motorja pedig az Euro4 normát, továbbá vezérlését lánccal oldották meg, kényelme is vállalható, ezért valószínűleg sokáig nálam marad. Persze ha elektronikusan-mechanikusan is teljesíti az elvárhatót.
Lehetséges utódról nem is tudok nyilatkozni. Illetve el tudnék képzelni egy középkategóriás japán autót szívódízel motorral (minimum 2500 ccm-rel), DSG-váltóval. Sajnos nem látom esélyét annak, hogy speciális kívánságom valóra váljon…

Biztos kifelejtettem néhány dolgot, későbbiekben pótolom.

Hibalista

- Indexkapcsoló gyakran érintésre is kint marad (hiába, túl sokat használom :) - egyelőre marad
- CD-t alkalomadtán kerregve olvassa be - garancia érvényesítésére száz kilométert utazhattam volna - marad ilyen
- Féklámpa-kapcsoló - 5.000.-
- Évente 1x-2x fényszóróizzók
- Középső kijelzőben egy rizsszem kiégett másfél évesen - ~200.-
- Néha koppanó hangot hallat elöl - észlelhető meghibásodás nélkül
- Hátsó szilentek nyekeregnek . "típusjelenség" - csere lesz, ha találok jó minőségben cseredarabot ÉS kellőképp meguntam a hangot

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz
Hozott anyagot elfogadnak, emellett lelkiismeretes átvizsgálást kap az autó. Ablakmosót sem számolnak fel a teli tartályra - én már ilyeneknek is örülök :)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 55550
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)