A dal még csak most kezdődik
Szöveges ítélet
Három év tapasztalatait teszem közzé az alábbiakban.
Az autót 0 kilométeres kora óta használom. Olcsóbb megoldásban gondolkodtam. Amiért mégis rá esett a választásom: tervezhető költségek 5 év / 150 ezer km-re. (Aztán úgy alakult, hogy kevesebbet autózom az elképzelthez képest.)
A C Corsát különösképpen nem kell bemutatni. Amiben eltér az alapváltozattól: sűrű küllőzésű, 15"-os felni dobja fel külsőleg, illetve segít elrejteni a hátsó dobféket. Belül ezüstösre fújt középkonzol, ajtókilincs, kézifék- és váltógomb fogad. (Majdnem kifelejtettem az órákat körülölelő gyűrűt - azoknak is jutott festék.) Sokakkal ellentétben nekem tetszik, eddig kopásnyomot sem fedeztem fel.
A vezetőülés tág határok között állítható, de nem kifejezetten kényelmes. Szerencsés a középkonzol kialakítása. Lehetővé teszi, hogy terpeszben foglalhassak helyet.
Ellentételezésként erősen belelóg a belső visszapillantó tükör a látómezőbe, pedig a lehető legmélyebben ülök. (181 centi magas vagyok...) Oda kell figyelni, hogy az ember tisztességesen "beleüljön" a székbe. E módszer segítségével pár órás út sem tesz kárt az ember derekában. A kormány tengelyirányú állíthatósága nagyon tetszik az utódjában - ennél sajnos kimaradt.
Négy személy némi kompromisszum árán kényelmesen utazhat. Azért nem árt, ha nem langaléták. A hátsó sor támláit kissé meredeknek tartom. Továbbá a sofőr üléslapja alá csak annak kissé megemelt állapotában fér be az utas lába.
A csomagtartó kisautós, két személy felszerelését fogadja magába. A pad két részben dönthető (ülőlapok külön), a csomagtér felől kárpitozott, vízszintes állásban reteszelhető (látszólag nem jelent sokat, hűtőláda vagy rekeszek szállításánál azonban kifejezetten jól jön)
Motorja - a kisebbik diesel - többi korszerű társával ellentétben nem lefulladós fajta. Ezres fordulatszámmal könnyedén "elrajtolhatunk” járműoszlopban indulva. Ekkor nem érdemes padlógázzal gyötörni: amíg eléri a kétezres fordulatot, nyögvenyelősen kapkod a nehezen megérkezni akaró levegőért. A megfelelő töltőnyomás elérésekor pedig megugrik, majd hamar leforgatja az első két fokozatot. (~ 3000-res fordulatnál 30 km/h egyesben, 45 pedig kettesben.) Városban 2500 körül elváltva használható tartományba esik vissza a fordulat. Jobban kihúzatva viszont nem leszünk sokkal gyorsabbak.
Országúton 80-tól ötödikben előzhetünk. A klímára is kevésbé érzékeny az Otto-motoros társakkal összevetve. Aki ismeri a közös nyomócsöves gázolajosokat, annak ezek ismerős tulajdonságok.
Reggelente pár percig hagyom ketyegni. Ilyenkor hallani rajta, meddig nem szeretne még indulni. (Nyáron sem árt 2-3, télen pedig minimum 5 perc. Így jár, aki régi szakik között nevelkedik. Ahogy olvasom, ez a szokás változó geometriás turbónál kifejezetten káros lenne - ez szerencsére fixszel rendelkezik.) A fűtése nagyon lassan jön meg, a 70 fok eléréséhez 5 kilométer szükséges. Ennél hidegebb hűtővízzel pedig nem szokásom kétezren túl pörgetni. Nem tudom, mennyire aggódom túl a helyzetet. Aki városi használatra szánná, ezt mindenképp vegye figyelembe döntése meghozatalánál.
Autópályán évente pár alkalommal járok. Jelentős a szélzaj, az erőforrás pedig közel háromezret pörög 120-as tempónál. Ez pedig már az a határ, ami fölé még előzéseknél sem igen hajtom, utazóban pedig szó sem lehet átlépéséről.
Azt mindenki tudja már, hogy a turbós gépkocsit hajtás után nem állítjuk csak úgy le. Az olaj kérdésében már megoszlanak a vélemények. Én legkésőbb 15 ezer után cserél(tet)ni szoktam. Az 5W-40-esből nem kér enni, a 30-asból azért kortyolgatott (márkájuk különböző.) Tízezer forintra jön ki egy otthoni csere, ennyit pedig nem sajnálok tőle.
A váltó tipikus Opel. Egyest nehezen veszi, kettesnél túl gyorsan, és túl lassan mozgatva is akad a kar. Nem pozitív tulajdonságok, de ha nem vezetnék más autót, nem is tűnne fel, tehát megszokható. Kérdés, hogy hajlandó- e rá az ember :)
A típushiba váltókulissza kikopás csak később várható: a diesel motoros gépeket fémből készülttel szerelik.
Hibát a futómű elemeitől várok (a hátsó zörejekből kiindulva). Kíváncsi leszek a kuplung élettartamára (kettes fokozatban sokszor kell csúsztatni: 20 km/h alatt rángat, az egyes pedig - mint tudjuk - nem kapcsolható). A fékbetétek még messze vannak a kopáshatártól; a szintén gyakori kormánymű ropogás sem jelentkezett egyelőre (megj.: nem szokásom álló helyzetben tekergetni a kormányt).
Mivel felszereltségben nagyjából teljesíti kívánságaimat, motorja pedig az Euro4 normát, továbbá vezérlését lánccal oldották meg, kényelme is vállalható, ezért valószínűleg sokáig nálam marad. Persze ha elektronikusan-mechanikusan is teljesíti az elvárhatót.
Lehetséges utódról nem is tudok nyilatkozni. Illetve el tudnék képzelni egy középkategóriás japán autót szívódízel motorral (minimum 2500 ccm-rel), DSG-váltóval. Sajnos nem látom esélyét annak, hogy speciális kívánságom valóra váljon…
Biztos kifelejtettem néhány dolgot, későbbiekben pótolom.
Hibalista
- Indexkapcsoló gyakran érintésre is kint marad (hiába, túl sokat használom :) - egyelőre marad
- CD-t alkalomadtán kerregve olvassa be - garancia érvényesítésére száz kilométert utazhattam volna - marad ilyen
- Féklámpa-kapcsoló - 5.000.-
- Évente 1x-2x fényszóróizzók
- Középső kijelzőben egy rizsszem kiégett másfél évesen - ~200.-
- Néha koppanó hangot hallat elöl - észlelhető meghibásodás nélkül
- Hátsó szilentek nyekeregnek . "típusjelenség" - csere lesz, ha találok jó minőségben cseredarabot ÉS kellőképp meguntam a hangot
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz
Hozott anyagot elfogadnak, emellett lelkiismeretes átvizsgálást kap az autó. Ablakmosót sem számolnak fel a teli tartályra - én már ilyeneknek is örülök :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55550 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
