A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1.2 twinport (16v) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

1.2 Twinport - meggyőzött

Szöveges ítélet

2016.11.12

A kis Corsa 3. autóm

Kis előzetes
---------------
Legelső autóm egy Trabant 601s volt, édesanyám vette átmeneti autónak, amikor ellopták Budapesten a B Corsánkat. Biztosító fizetett, a 40k-s kis trabit én kaptam meg 17 évesen, friss jogsival. Imádtam. Mindaddig hibátlanul működött, amíg a motor be nem melegedett, onnantól kezdve megfojtotta és nem ment a lehűlésig. Ettől függetlenül imádtam. Egy trabis ismerős javaslatára nekiálltam saját magam keverni bele az üzemanyagot, ezáltal tovább viselte a melegen hajtást :). Sokszor meglepődtek a kúton a srácok, hogy 98-ast tankoltam az öreg jószágba.

A következő autóm egy BMW E30 316i volt, az M40 motoros takarékosabb. Elképesztő érzés volt átülni a Trabiból, gondolom ezt nem kell ecsetelni. Kardán hang, hátsó kerék hajtás, 4x-es teljesítmény a Trabihoz képest, stb. Vigyáztam rá, imádtam ezt a kocsit is, de sokáig nem maradt nálam. Gyújtás (gyertya) gondon túl semmi baja nem volt, pedig vásárláskor óra szerint vplt benne 160k km, eladáskor meg már 200k. A fiatal kori hóbortot kinőve és egyéb okokból kifolyólag váltani kellett. (bár azt az autót a mai napig visszasírom, egyszer egy ilyen lesz még, ha tehetem.)
Volt tervben Seicento Van, illetve sporting, de végül a választás a német jószágra esett.

És jött a kis Corsa 2004 decemberében. 1.2 16v twinport, 79LE, a BMW-hez képest cseppet sem acélos teljesítménnyel. Az előző autómat roncs autó árban beszámították a Schillernél 300k-ért. Utólag lehettem volna okosabb is, konkrétan vehettem volna egy használt kotvány dögöt is amit beszámítanak, az öreg BMW-t meg megvették volna ismerőseim kicsivel később.
Mindegy, így alakult. Megvettem a kis Opelt 0km-es korában, 8 év részletre.
Kétes érzéseim voltak az autóval kapcsolatban, ahogy elindultam hazafelé. Kicsi, hangtalan, pille-szervós, semmi visszajelzés az út minőségéről, gyenge, szegényes felszereltséggel. Cserében viszont teljesen új volt, ami azért elég jó érzés.

A garanciális idő lejáratáig megfordultam vele a kötelező szervizek kapcsán Schiller, illetve Opel Tóth-nál. Cseppet sem voltam velük megelégedve, pedig _csak_ olaj és egyéb szűrő cseréken esett át náluk az autóm.
Rögtön a vásárlást követő nyáron sikerült hozzá szerezni "rendőr" F Astra lemezfelniket, illetve 195/50 R15-ös gumikat, amik azt gondolom még egy ilyen kis autóra sem feleslegesek. Rövid(ebb) fékút, stabilitás a kanyarokban, sokszor sikerült meglepni vele néhány helyi street racert egy-egy kanyarban. Bár a nagyobb kerék a fogyasztáson és teljesítményben is meglátszik.

Használat
------------
0km-es kora óta vigyázok az autóra. Nem nyomom ki a szemét, nem pörgetem tiltásig, nem gyorsítok az 50-es táblánál 70-ig minden pirosig.
Szigorúan 10ezrenként olajat és egyéb szűrőket cseréltetek, ha lehet csak gyárira. 100-as oktánszámú prémium minőségű benzint tankolok kb 3-4 éves kora óta. A Shell 95-ös benzintől kicsit rángatott. A 141000km nagyjából 85%-át városban töltötte, óvatos vezetéssel 34L-es tankjával 590-640km-t tudok vele menni évszak (és gumi) függvényében 5-6 liter közötti fogyasztással, ez számomra tökéletes. Teljesítménye nem túl acélos, 3000 fölött megindul ugyan, de tisztában vagyok vele hogy ez az autó nem versenyzésre való.


Értékelés, leírás
------------------

Negatív:
Az autóval kapcsolatban 12 év után nehéz elfogulatlanul írni. Néhány kellemetlenség, amit itt többen is írtak a népítéleten:
-Silány minőségű belső anyaghasználat. A váltó és kézifék szoknya kb az 5. évétől repedezik, lemállik. Megtanultam együtt élni vele, engem személy szerint nem zavar.
-A kormány gyenge minősége már kicsit zavaróbb, tekintve hogy 2 évente kell váltogatnom a kormány-fogási technikát, hogy egyenletesen kopjon, de ennyi év után már 2szer körbeértem, mindenhonnan lekopott a burkolata.
-A kasztni hátuljából érkező kis sziszegés fekvőrendőrnél hallható, valószínű valamelyik szilent lehet, én nem foglalkoztam vele, egészen megszoktam már. :)
-Első ülésekben az oldaltámaszok hiánya. Ez mindaddig nem volt feltűnő amíg kényelmesebb ülésbe nem kerültem. Lehet hogy venni fogok előre két jobbat, a soron következő Corsa ülései ebből a szempontból sokkal kényelmesebbek.
-Rövid a váltó. 110km/h-s sebességnél 5.fokozatban ~4500rpm körüli a fordulatszám.
-Klímát 1 éves koráig használtam, de mivel sem igényem nincs rá, sem az autó nem rendelkezik megfelelő teljesítménnyel autópályás klímázáshoz, így ~10 éve be sem kapcsoltam. Ehhez az 1.2-es motor gyenge. Évente kb kétszer jut eszembe hogy jó lenne..
-Beázás. 1 éves korában beszereltettem saját autórádiót, erősítőt. A hangtechnika szerviz silány minőségű tömítéseinek köszönhetően a motortérből az utastér felé vezető kábelen végigfolyt a víz és eláztatta a bal lábnál található kárpitot. Ez nem a kocsi hibája, szóval nem feltétlen hibalistás.

Pozitív:
Erős kasztni elől és hátul is. Eddig kétszer történt "komolyabb" ütközés, első alkalommal egy A (?) Micrába belecsúsztam kb 40km/h-ről padlóztam. A Micra kb 100k-t ért, a kár jelentős volt :). Állítólag a hátfal is sérült. A Corsa-hoz nem kellett nyúlni, kb 1mm-t megrogyott a lökhárítóm, azóta is úgy van. Szakmabeliek veszik csak észre.
Hátulról egy Galant kapott el, ott a lökhárító és hátsó ajtó bánta, lakatolás és műanyagos megoldotta. Én a csattanást követően sokkal rosszabbra számítottam.
Teljesen meg vagyok elégedve a Corsa-val, azt gondolom hogy a kezdeti elégedetlenséget leszámítva (BMW-ről váltás) teljesen meggyőzött, hogy ez egy megbízható autó. 12 év alatt az AC pumpa miatt egyszer cserben hagyott, amiért kicsit bosszús voltam, de ezen felül (+ EGR szelep) semmi nem történt.
Évente viszem olajcserére, néha egy két kopó alkatrészt is cseréltetek és nagyjából ennyi.
Lehet hogy szimplán szerencsém volt és a gyártósoron jó napjuk volt az összeszerelőknek, és/vagy az évi szigorú olajcserék és a 100-as benzin az oka ,de a fent felsorolt cserés alkatrészeken és apró zavaró tényezőkön túl is az az érzésem, hogy ez az autó egyszerűen nem romlik el, maximálisan elégedett vagyok vele.
Hogy lecserélném-e? Kaptam egy jó ajánlatot 1-1 cserére egy 12-éves 50000km-es (!!) szalon állapotú 1. tulajos 1.4-es Polo-ra, de itt a népítéleten olvasottak alapján erősen meginogtam a döntést illetően. Úgyhogy szerintem marad :)

Hibalista

- -EGR szelep : 70000km-nél enyhe rángatás, illetve 3000rpm fölött motorhiba led felvillanás jelleggel. - Első alkalommal EGR tisztítás : 15k, majd csere : 50k. - -Lengéscsillapítók : 80000km körül, 4db. - Csere 60k. (ha jól emlékszem) - -AC pumpa : 90000km-nél minden jel nélkül egyik este nem indult be, 10 éves korában. - Csere 30k. - -Akkumulátor : 100000km-nél. 10 évig bírta a gyári. Még egy telet bírt volna, ha naponta 2nél többször használom. Egy szavam sem lehet. - Csere 16k. - -Szelepfedél tömítés : 110000km-nél. A 10000-es olajcsere előtt felnyitottam a motorháztetőt ablakmosó végett, több helyen a blokk olajos volt. - Csere 5k. - -Gyertyák 40000km-enként. - -Szokásos kopó alkatrészek, ami a felfüggesztést, fékbetéteket illeti.

Ide hordtam szervizbe

A garancia lejáratáig Schiller Opel Váci út.Ezt követően egyszer volt az Opel Tóth-nál is.Mindkét hely kriminális volt, márkaszervizbe én többet nem viszem egy autómat sem. Utóbbinál olaj, olajszűrő, pollen és levegőszűrő a beígért 4 óra helyett 2 nap lett, 45k-ért.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Rokon autószerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (5) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 141000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? E30 316i Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)