1.2 Twinport - meggyőzött
Szöveges ítélet
2016.11.12
A kis Corsa 3. autóm
Kis előzetes
---------------
Legelső autóm egy Trabant 601s volt, édesanyám vette átmeneti autónak, amikor ellopták Budapesten a B Corsánkat. Biztosító fizetett, a 40k-s kis trabit én kaptam meg 17 évesen, friss jogsival. Imádtam. Mindaddig hibátlanul működött, amíg a motor be nem melegedett, onnantól kezdve megfojtotta és nem ment a lehűlésig. Ettől függetlenül imádtam. Egy trabis ismerős javaslatára nekiálltam saját magam keverni bele az üzemanyagot, ezáltal tovább viselte a melegen hajtást :). Sokszor meglepődtek a kúton a srácok, hogy 98-ast tankoltam az öreg jószágba.
A következő autóm egy BMW E30 316i volt, az M40 motoros takarékosabb. Elképesztő érzés volt átülni a Trabiból, gondolom ezt nem kell ecsetelni. Kardán hang, hátsó kerék hajtás, 4x-es teljesítmény a Trabihoz képest, stb. Vigyáztam rá, imádtam ezt a kocsit is, de sokáig nem maradt nálam. Gyújtás (gyertya) gondon túl semmi baja nem volt, pedig vásárláskor óra szerint vplt benne 160k km, eladáskor meg már 200k. A fiatal kori hóbortot kinőve és egyéb okokból kifolyólag váltani kellett. (bár azt az autót a mai napig visszasírom, egyszer egy ilyen lesz még, ha tehetem.)
Volt tervben Seicento Van, illetve sporting, de végül a választás a német jószágra esett.
És jött a kis Corsa 2004 decemberében. 1.2 16v twinport, 79LE, a BMW-hez képest cseppet sem acélos teljesítménnyel. Az előző autómat roncs autó árban beszámították a Schillernél 300k-ért. Utólag lehettem volna okosabb is, konkrétan vehettem volna egy használt kotvány dögöt is amit beszámítanak, az öreg BMW-t meg megvették volna ismerőseim kicsivel később.
Mindegy, így alakult. Megvettem a kis Opelt 0km-es korában, 8 év részletre.
Kétes érzéseim voltak az autóval kapcsolatban, ahogy elindultam hazafelé. Kicsi, hangtalan, pille-szervós, semmi visszajelzés az út minőségéről, gyenge, szegényes felszereltséggel. Cserében viszont teljesen új volt, ami azért elég jó érzés.
A garanciális idő lejáratáig megfordultam vele a kötelező szervizek kapcsán Schiller, illetve Opel Tóth-nál. Cseppet sem voltam velük megelégedve, pedig _csak_ olaj és egyéb szűrő cseréken esett át náluk az autóm.
Rögtön a vásárlást követő nyáron sikerült hozzá szerezni "rendőr" F Astra lemezfelniket, illetve 195/50 R15-ös gumikat, amik azt gondolom még egy ilyen kis autóra sem feleslegesek. Rövid(ebb) fékút, stabilitás a kanyarokban, sokszor sikerült meglepni vele néhány helyi street racert egy-egy kanyarban. Bár a nagyobb kerék a fogyasztáson és teljesítményben is meglátszik.
Használat
------------
0km-es kora óta vigyázok az autóra. Nem nyomom ki a szemét, nem pörgetem tiltásig, nem gyorsítok az 50-es táblánál 70-ig minden pirosig.
Szigorúan 10ezrenként olajat és egyéb szűrőket cseréltetek, ha lehet csak gyárira. 100-as oktánszámú prémium minőségű benzint tankolok kb 3-4 éves kora óta. A Shell 95-ös benzintől kicsit rángatott. A 141000km nagyjából 85%-át városban töltötte, óvatos vezetéssel 34L-es tankjával 590-640km-t tudok vele menni évszak (és gumi) függvényében 5-6 liter közötti fogyasztással, ez számomra tökéletes. Teljesítménye nem túl acélos, 3000 fölött megindul ugyan, de tisztában vagyok vele hogy ez az autó nem versenyzésre való.
Értékelés, leírás
------------------
Negatív:
Az autóval kapcsolatban 12 év után nehéz elfogulatlanul írni. Néhány kellemetlenség, amit itt többen is írtak a népítéleten:
-Silány minőségű belső anyaghasználat. A váltó és kézifék szoknya kb az 5. évétől repedezik, lemállik. Megtanultam együtt élni vele, engem személy szerint nem zavar.
-A kormány gyenge minősége már kicsit zavaróbb, tekintve hogy 2 évente kell váltogatnom a kormány-fogási technikát, hogy egyenletesen kopjon, de ennyi év után már 2szer körbeértem, mindenhonnan lekopott a burkolata.
-A kasztni hátuljából érkező kis sziszegés fekvőrendőrnél hallható, valószínű valamelyik szilent lehet, én nem foglalkoztam vele, egészen megszoktam már. :)
-Első ülésekben az oldaltámaszok hiánya. Ez mindaddig nem volt feltűnő amíg kényelmesebb ülésbe nem kerültem. Lehet hogy venni fogok előre két jobbat, a soron következő Corsa ülései ebből a szempontból sokkal kényelmesebbek.
-Rövid a váltó. 110km/h-s sebességnél 5.fokozatban ~4500rpm körüli a fordulatszám.
-Klímát 1 éves koráig használtam, de mivel sem igényem nincs rá, sem az autó nem rendelkezik megfelelő teljesítménnyel autópályás klímázáshoz, így ~10 éve be sem kapcsoltam. Ehhez az 1.2-es motor gyenge. Évente kb kétszer jut eszembe hogy jó lenne..
-Beázás. 1 éves korában beszereltettem saját autórádiót, erősítőt. A hangtechnika szerviz silány minőségű tömítéseinek köszönhetően a motortérből az utastér felé vezető kábelen végigfolyt a víz és eláztatta a bal lábnál található kárpitot. Ez nem a kocsi hibája, szóval nem feltétlen hibalistás.
Pozitív:
Erős kasztni elől és hátul is. Eddig kétszer történt "komolyabb" ütközés, első alkalommal egy A (?) Micrába belecsúsztam kb 40km/h-ről padlóztam. A Micra kb 100k-t ért, a kár jelentős volt :). Állítólag a hátfal is sérült. A Corsa-hoz nem kellett nyúlni, kb 1mm-t megrogyott a lökhárítóm, azóta is úgy van. Szakmabeliek veszik csak észre.
Hátulról egy Galant kapott el, ott a lökhárító és hátsó ajtó bánta, lakatolás és műanyagos megoldotta. Én a csattanást követően sokkal rosszabbra számítottam.
Teljesen meg vagyok elégedve a Corsa-val, azt gondolom hogy a kezdeti elégedetlenséget leszámítva (BMW-ről váltás) teljesen meggyőzött, hogy ez egy megbízható autó. 12 év alatt az AC pumpa miatt egyszer cserben hagyott, amiért kicsit bosszús voltam, de ezen felül (+ EGR szelep) semmi nem történt.
Évente viszem olajcserére, néha egy két kopó alkatrészt is cseréltetek és nagyjából ennyi.
Lehet hogy szimplán szerencsém volt és a gyártósoron jó napjuk volt az összeszerelőknek, és/vagy az évi szigorú olajcserék és a 100-as benzin az oka ,de a fent felsorolt cserés alkatrészeken és apró zavaró tényezőkön túl is az az érzésem, hogy ez az autó egyszerűen nem romlik el, maximálisan elégedett vagyok vele.
Hogy lecserélném-e? Kaptam egy jó ajánlatot 1-1 cserére egy 12-éves 50000km-es (!!) szalon állapotú 1. tulajos 1.4-es Polo-ra, de itt a népítéleten olvasottak alapján erősen meginogtam a döntést illetően. Úgyhogy szerintem marad :)
Hibalista
- -EGR szelep : 70000km-nél enyhe rángatás, illetve 3000rpm fölött motorhiba led felvillanás jelleggel. - Első alkalommal EGR tisztítás : 15k, majd csere : 50k. - -Lengéscsillapítók : 80000km körül, 4db. - Csere 60k. (ha jól emlékszem) - -AC pumpa : 90000km-nél minden jel nélkül egyik este nem indult be, 10 éves korában. - Csere 30k. - -Akkumulátor : 100000km-nél. 10 évig bírta a gyári. Még egy telet bírt volna, ha naponta 2nél többször használom. Egy szavam sem lehet. - Csere 16k. - -Szelepfedél tömítés : 110000km-nél. A 10000-es olajcsere előtt felnyitottam a motorháztetőt ablakmosó végett, több helyen a blokk olajos volt. - Csere 5k. - -Gyertyák 40000km-enként. - -Szokásos kopó alkatrészek, ami a felfüggesztést, fékbetéteket illeti.
Ide hordtam szervizbe
A garancia lejáratáig Schiller Opel Váci út.Ezt követően egyszer volt az Opel Tóth-nál is.Mindkét hely kriminális volt, márkaszervizbe én többet nem viszem egy autómat sem. Utóbbinál olaj, olajszűrő, pollen és levegőszűrő a beígért 4 óra helyett 2 nap lett, 45k-ért.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Rokon autószerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 141000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E30 316i | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
