Válságautó, Hálás autó....rímel
Szöveges ítélet
Kifingott a 13 évig hajtott, újonnan vett Punto 1.1 motorja, kaptam érte 50 ezer forintot(2009), és kellett vmi amibe nem esik bele az eső max. 1500 euróért.
Kb. a hatodik megnézett kocsi volt, lefingott Feliciák és Puntók közt kukáztam, formája sose tetszett és a színe is csúf, de nem akartam örökké keresni, az eladó szimpi magánszemély volt, 1200ért megvettem(az 330 ezer forint volt). Futómü motor egyben volt, minden müködött de volt 3-4 ujjhegynyi rozsda a kasztnin, 10 éves korban botrány de ennyiért?
Története. Ami biztos hogy 2005ben Németországból került Szlovákiába, ott 2009ben én lettem a 3. tulaj. Azaz alsó hangon ötödik (10 éves kocsinál). Persze papír nem sok volt hozzá csak a müszaki stb. Jól kezdődik? 3 ajtós kivitel, szilvakék, 2 lufi, rádió/magnó, szervó, ennyi.
Ami jó: KEVESET ESZIK, nekem azért 6 L az átlag mert legalább 2/3ad részt városban megyek vele, rövid utakon. A max. 7 télen ugyanígy, 2-3 kmes utak hideg motorral. Országúton 90-100zal 4,5 L simán elég, és nem kell ökobajnok stílusban menni.
TÁGAS ELÖL, 193 cm vagyok, nekem kényelmes úgy max. 100 km-re.
OLCSÓ ALKATRÉSZ, bár nekem még nemigen kellett
LÁGY RUGÓZÁS - a kategóriához mérve persze, ugyanez a hátrányok között is ott van...:)
POLC az anyósülés előtt, minden kocsiba kéne ilyen.
Ami nem annyira jó:
HANG - varrógéphang, belül is hallható gázadásnál ill. 110 fölött + kívül
REZGÉS - alapjárat remegteti a kormányt/váltót kicsit, mint egy rossz dízelben
ALULKORMÁNYOZOTTSÁG - minden kisautó ilyen de ez nagyon, főleg a világbajnok téli Debica Frigoval 35 foknál.
BILLEGÉS - billeg is, nem is megyek soha 110 fölött vele.
ROHADÉK - rohad is, a 2 legszebb már 4-5 centire nőtt.
GYENGE - ez relatív(840 kiló az egész), terhelten nem jó vele menni, de 1 személlyel város és országút 100ig nem követel különösebb kompromisszumot, 120ig még felnyomható de zajos. Síkon lakom hála istennek. 70ig gyorsul könnyedén, ilyen az áttétel. Előzni is lehet 90-100ig de óvatosan és mindig visszakapcsolva. Nyomatékmaximum 2800on, nem szükséges szétpörgetni, ez jó. Mert hangos, és nem szép a hangja.
Most ez a vége kicsit lehúzó lett de végül is 330ért lett egy autóm amire benzinen kívül eddig 3000et költöttem a féklámpakapcsoló miatt(állandóan égett a féklámpa), és ha nagyon ráérek (országút 80-90), akkor eszik 4 litert benzinből. Úgy is lehetne zárni hogy ZSENIÁLIS. De nem szerettem bele, arra nem alkalmas, ez egy igazi szolga.
UPDATE 2013 szept.: Az elmúlt 2 évben egyáltalán semmi nem történt. Azaz de: A végdobot rögzítő 2 gumiheveder egyenként elrevedt és leszakadt. Cseréje 900 ft volt, de enélkül is eljártam fél évet lógó kipuffal.
Ugyanolyan, ugyanúgy szól, ugyanannyit eszik mint 2 éve. Csak a rozsdafoltjai nőttek közben, de nem ér már annyit hogy foglalkozzak vele. Évente csak 5-6000et megyek vele, szerencsétlenségére 90%-ban városon belül, hideg motorral.
Hibalista
- Semmi, van vagy 4 rozsdafoltom, rohad a vezetőoldali ajtó közepe a díszcsík alatt, csomagtér ajtó, lehet hogy megcsináltatom, lehet hogy nem. - - Rendszám megvilágító izzó - - Féklámpa kapcsoló 3000 ft - - 2013.09 update: 2012 semmi, 2013 semmi
Ide hordtam szervizbe
Maszek mókoló
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto I. | Következő autója? | nem tudom, de erős kisautó kell |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
