A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1,2i Swing 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Türkizkék ékszerdoboz, avagy KékVillám :) esete velem

Szöveges ítélet

Kezdem az elején.

Életem első saját autója volt (az előző 626-os Mazda családi kocsi volt, a jelenlegi Nexia szintén az /ami már nincs is meg/), ezért hát természetes, hogy kissé elfogult voltam / vagyok vele szemben, de épp ezért megpróbálok objektíven értékelni.

Az, hogy első saját autóm volt, nem jelenti azt, hogy ne lett volna valamennyi tapasztalatom - már akkor is - más autókról. Használtam már Skodát, Mazdát, Daewoot, és használom a jelenlegi céges autókat, főleg egy Honda Civicet + egy Suzuki Balenot. Tehát volt / van összehasonlítási alapom. Nem szeretnék nagyon belemenni de a Honda szerintem kritikán aluli. Úgyis mondhatnám, hogy egy nagy rakat sz@r. (Tudom, mit jelent, ha valaki márkafanatikus, ezért elnézést is kérek a Hondásoktól, de a véleményem megalapozott). A Suzukiról meg inkább ne is beszéljünk.
Viszont most nem erről szeretnék írni.

Sosem felejtem el első találkozásunkat. Forró nyári délután volt, aznap lett vége egy majd´ 2,5 éves párkapcsolatomnak, ígyaztán mind a mai napig úgy tekintek Korzikára (többféleképp becéztem, ez volt az egyik), hogy Isten (vagy nevezhetjük Sorsnak, Végzetnek) elvette ugyan tőlem a barátnőmet, de helyette küldte őt! :)

Az igazat megvallva, mélyen a pénztárcámba kellett nyúlnom, a fene se érti (mostmár értem) miért kerültek ennyibe a már nem is fiatal, nem is nagy német autók.

És akkor mostantól menjünk szépen sorban.

- Tulajdonképpen kellemesen csalódtam benne, a kényelme már már fejedelmi volt (természetesen az adott kategóriában), persze akadtak hiányosságok, pl. széltében váltáskor rendszeres volt a könyökösszeakadás, ha az első utas is terpeszkedett. Hosszában tökéletes volt, legtöbbször egyedül vagy jelenlegi barátnőmmel (aki mára már a feleségem) használtam, futóműre, csomagtartóra sem lehetett panasz. Csendes, a műanyagok sem voltak zörgősnek nevezhetőek.

- A teljesítményről annyit, hogy nem volt túl sok várható egy 1,2-es 45 lovas motortól, én a hegyet még nem is láttam, de a kocsi már vissza akart fordulni, ennek ellenére egy személlyel 70 fölött harmadikban meglepően fickós volt, bár ha 4-en beleültek + csomagok akkor már eőlködve ment. Igazából így ritkábban használtam, szóval amire kellett, arra megfelelt.
Azonban relatív oldalról is meglehet ezt közelíteni, ha így nézzük akkor ahhoz képest, hogy 45 LE, igenis jólment. Valaki írta itt, hogy a 120-as Skodákon kívül nem érdemes mással kekeckedni... ezzel vitatkoznék. Kibővíteném a kört a Ladákra is (1,3-as motorig) valmint az egyéb szocialista gépcsodákra és a jelenlegi hasonló teljesítményű kocsikra! :) Vagy nem hiszitek a Ladás állítást? Pedig volt rá gyakorlati példa!

- A fogyasztás az, amivel nem voltam teljesen megelégedve. Egy ilyen kicsi és gyenge motortól kevesebb fogyasztást vártam volna el. Számok nyelvére lefordítva vegyes használatban nyáron 5.8-6, télen 6.5-6.8 körül alakult. (Eltekintve pl. egy-két (nagyobb távon mért) 5.0. sőt az alatti körüli kiugró értéktől). Lehet, hogy most sokan aztmondják, ezek jó értékek, ne elégedetlenkedjek, de az 1.5 ös Nexia is elment / megy 7-8 l-rel, jobban megpakolva, légkondival. De az is igaz, h. modernebb motorja van. (Meg az is, hogy inkább dinamikusan közlekedtem, mint nagypapásan)

- A fenntartási költségek a fentiek tükrében alacsonyak voltak, a megbízhatóság pedig szerintem jó.

- Véleményem szerint a Nexiától mind futóművét, mind kezelőszerveit, kormányzását, váltóját stb. tekintve jobb volt.

- A "mennyire szeretem" kérdésre a már említett soknak tartott fogyasztás, valamint a hiányosságai ellenére is max. pontot kapott... hiszen így van, megérdemli :). Főleg így hogy eladtam :(

- De a sok jó mellett természetesen hátrányai is voltak. Gyakran vágytam erősebb, gyorsabb autóra, a fűtés gyenge volt (de megoldottam végülis), a levegőkeringető kissé hangos volt és nem mindig bírt el a párával, a váltó lehetett volna pontosabb, a csomagtartó nagyobb, valamint a felszereltsége is eléggé fapad volt. Asszem ennyi.

Végszó:Annak ellenére, hogy női, (nőnemű) autó volt, azaz egy aranyos kislány :), nekem tökéletesen megfelelt! Könnyűfém felnikkel, 185/55 ,R14-es gumikkal, sportkipufogóval, sportlégszűrővel, sportgyertyákkal, Lexus stílusú hátsó lámpákkal, szemöldökkel, színre fújt lökhárítókkal, tükörházakkal, ködlámpákkal, könyöktámasszal, utólagos kiegészítő műszerekkel, stb. és egyéb kis "tuning" cuccokkal feldobva vagány kis kocsit faragtam belőle.
Ja, Nínó Karotta... ? írta valamely cikkében, hogy - nem tudom már pontosan melyik kocsin - ronda sárgára festették a fékeket, pont mint a Corsás kisfiúk. Erre azt üzenném, hogy a kékes zöldes türkiz színhez nagyon jól ment ez a sárga, (sokkal jobban mint pl. a piros), valamint nem vagyok / voltam már kisfiú, továbbá attól hogy neki nem tetszik, még egyáltalán nem ronda.

Sok rosszat hallottam és olvastam az Opelekről, de ennek ellenére nekem mindigis csak jó tapasztalataim voltak.

Ha valaki hajlandó egy kis kompromisszumra, és meglátja a gyenge motor ellenére megmutatkozó számtalan előnyt, annak bátram ajánlom.

Sajnos el kellett adnom. A szívem szakad meg utána, nagyon szerettem. Eljött az idő, hogy váltani kellett. Beszámíttattam. /ld.: TibiTocsi (a IV-es Golfoknál)/ Muszály volt. Könyebb volt így és fenntartani is könyebb egy autót, mint kettőt. Remélem, jó gazdit talált magának!!!

Hibalista

- Nem egyszerű leírni, ugyanis volt néhány apróság, mikor megvettem, pl.:
-
- -apró - cseprő elektronikai gondok
-
- -olajszivárgási problémák
-
- -mindkét küszöbön, illetve a karosszéria alján
- enyhe "korróziókezdemények"
-
- több most nem jut eszembe.
-
- Hibák, amik a majd´, 3 éves és 40 000 km - es "együttlétünk" alatt jelentkeztek (természetesen a kopó alkatrészek cseréjén kívül):
-
- -Az egyik első futómű gömbfej cserére szorult, hála a csodálatos magyar "út"hálózatnak
-
- -Generátort csapágyaztatnom kellett (zörgött)
-
- -Szelepfedél tömítésnél szivárgott az olaj, "tömítettem" :)
-
- -Termosztát csere és kétszeri fűtőtest átmosatás után még mindig nem megfelelő a fűtés (szerintem). A következő lépés lehet, hogy fűtőradiátor csere lesz. Ha igen, majd megírom.
-
- -Igen az lett. (Mármint fűtőradiátor csere). Azóta a fűttés okke.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervízbe nem hordtam (drága és a helyiről rossz véleményeket hallok), viszont jó szervízt, szerelőt találni szerintem nagyon nehéz, ezért inkább nem nevezném meg azt a kettőt sem, akikhez eddig szerencsém volt. (Bár ők még a jobbakhoz tartoznak)
Mivel azonban nem márkaszervízekről van szó, nem lenne korrekt dolog lepontozni, hisz semmi közük az Opelhez.
A szervízek többsége trehány és lassú, vagy pedig drága. (Rossz esetben mind egyszerre)

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Egyebek

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 626 GLX 2.0 Következő autója? VW Golf 1.6 16V Ocean
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)