A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1.0 12V Viva 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Szeretnivaló kis dög

Szöveges ítélet

Szeretem a kis dögöt. Szép piros háromajtós, könny?fém felni, tiszta GSI, csak a motor csöppet apróbb. Mivel szinte csak egyedül használom és nagyrészt városban, felesleges nála jobb kocsi. Nagyon keveset eszik (barátn?mnél 4.5 lett az országúti átlaga), városban nyáron 6.2, télen 7.5, nagy fagyokban az utcai állás miatt 8 liter. A kis motor meglep?en dinamikus, városban b?ven partiban van, országúton is jól a autózható - max 2 személlyel. Elöl kényelmes, nekem pont ideális a kormány - ülés - sebváltó helyzete. Hátul is elfér benne még 2 feln?tt, de nem erre tervezték. :)
A 3 henger miatt érdekes a hangja. Hidegen kifejezetten traktor, aztán bemelegedve morgós valami lesz bel?le. 3000-nél érdekes hangszínre vált, amit 3500-nál felejt el - ilyen a konstrukció. Mióta megvettem, azóta már megszoktam, de el?ször elvittem szervízbe miatta :)
Alapjáraton érezhet?en rázza a kasztnit. Ha tehetném, ma már 1.2-es négyhengerest vennék, de egyel?re nem tervezem lecserélni.
Bár a Corsa a kategória egyik legmegbízhatóbb darabja a statisztikák szerint, de vannak típushibái, amibe bele is szaladtam sajnos. Az egyik a kivillanó engine-check lámpa, amit azonnali alapjárati-motor cserével (és a szükséges részek tisztításával természetesen ) orvosolható. A másik a légtömegmér?, ez nálam úgy jelentkezett, hogy elkezdett rángatni az autó, majd abbahagyta kis id?re, aztán újra. Ez baromira drága, a C Corsához már csak feleennyibe kerül. Egyszer az olajgomba adta meg magát, de 800 forintért cserélhet?.
A fenntartása kifejezetten olcsó, a kötelez? és a fogyasztás kicsi, a szervíz szerintem nem drága (mármint ahova hordom), az alkatrészek lehet, hogy drágák, de megint csak a Fiatot tudom említeni ellenpéldaként. A városban van egy Ford-Opel bolt, ha alkatrész kell, másnapra meghozzák, a legtöbbször jelent?sen olcsóbban.
Nekem bevált, szeretem, igazából városi kocsi. A három ajtó miatt kiválóan átlátható, kevés a holttér, a tükrök nagyok és jól beállíthatók. A csomagtartó a kategóriáján belül nagy, és a dönthet? ülések miatt sokmindent lehet beletenni. A gyári Firestone gumik rettent? hangosak voltak, cseréjük Michelinre megváltoztatta az autó futáskultúráját. Sokkal stabilabban fut, az egyenestartása megjavult, a sokak által emlegetett bizonytalansági érzés, miközben nagyobb sebességgel vezetnek, elt?nt.
Egyszóval az árát megéri, nem hibátlan, de olcsón fenntartható, és nagyon szerethet? autó. Az enyém még aránylag jól felszerelt, német példány, tehát nem full fapad, mint a magyar Viva széria.

Mindig gondolkodom, hogy lecserélem, de aztán arra jutok, hogy amire cserélném, az sokkal drágább, ez a kocsi meg pontosan azt nyújtja, amire használom. Városon belül, max szomszéd faluba elmenni, naponta eljárni dolgozni. Országútra mostanában ritkán jut ki, mert közben hozzánk került egy Brava, és az mégiscsak alkalmasabb erre. A Corsa egy ideális városi kisautó, ami országúton sem esik nagy pánikba, ennyi, de nem is akar több lenni.

Hibalista

- Elvitték menet közben a bal oldali visszapillantót. Szerencsére csak kiugrott, de tört az üveg. 11000 Ft.
- Elment az alapjárati léptet?motor: 24000 Ft.
- Légtömegmér?: a szervízben 100.000, eredeti gyári alkatrész, de nem GM dobozból boltból 70.000 Ft.
- Lengéscsillapító - párszor elnéztem ugyanazt a lyukat az útban.
- Oldalsó díszcsík levált, az el?z? tulaj megragasztózta, cserélve: 8000 Ft.
- Hátsó kipufogódob: 13000 Ft.
- Középs? kipufogódob: 19000 Ft.
- Olajgomba: 800 Ft.
- Valami vadbarom végigkarcolta a kocsit, ezért fényezték Cascora: teljes bal oldal, motorház, tet?, tet?spoiler, hátsóajtó: 104.000 Ft.
- Szokásos nagyszervízek: olaj, sz?r?k...
-
- 2006.09 Váltótömítés olajfolyás miatt: 8500 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Opel Zengő Pécs
Először nem igazán voltam velük megelégedve, de ez kés?bb teljesen megváltozott, már csak miattuk is újra Opelt vennék.
A munkafelvev? srácot (Zoránt) már már is dícsérte, szerintem is tényleg mindent megtesz a vev?kért, amit csak lehet. Az áraik mérsékeltek, az apróbb munkákat megcsinálják ingyen (kipuf. hegesztése, alkatrész beszerelés). A vároban lév? Fiat szervízhez képest harmadannyiért dolgoznak (szó szerint). A munkafelvétel lehetne gyorsabb, de utána azonnal nekifognak a kocsinak, és jól is dolgoznak. Nekem beváltak. Ja, és kedvezményt is kapok náluk az árakból :)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 45500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Samara Következő autója? Opel Meriva 1.6 vagy Honda Jazz 1,2Ls Cool
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)