Napi javítási költség: 2 Ft 50 fillér
Szöveges ítélet
Az autót 24e km-rel vásároltuk, akkor volt 8 éves. Ez komoly. Egy családtagé volt el?tte, és a várost sosem hagyta el az autó. Aztán hozzám került.
Mindig megfelel?en gondoztam, ideje nagyrészét (80%) garázsban töltötte. Ezt meg is hálálta: az állapota egy csodával ér fel, a fényezés 11 évesen 100% gyári, mégcsak meg sem fakult a fénye. Egyetlenegyszer leesett róla a kipufogódob, amit 10eFt-ért vadi újra cseréltettem, de ezen kívül SEMMI hibája sem volt. Az autó kívülr?l belülr?l tökéletesen gyári állapotban van. Nem zörög, nem kattog. A motor tökéletes (kés?bb b?vebben). Futóm? 100%-os, kicsit alulkormányozott, de elég feszes. Fékek 11 éves autó létére nagyon jók. A váltója jobb, mint a mai autóké, rövid úton jár, pontos, és sem gázadásra-elvételre, sem kuplung kiengedésre nem mozdul meg, érezni, hogy nagyon össze van rakva. A motor miatt a végsebesség sajnos csak 140-150 (szélt?l függ?en :)) de ennél a sebességnél az autó stabil, és nem is hangos.
Azért van gyengesége is az autónak:
1. Motor
Méghogy a németeknek nincs humorérzékük! Ilyen gyenge motort csak poénból lehet építeni!!
45 lóer?. Ez a 840kg-os, könny? kasztnihoz sem elég. A 45 lóer?höz képest viszont RALTÍVE jól megy, és keveset fogyaszt (városban sem sikerült még soha 7 fölé tolni a fogyasztást).
2. Felszereltség
Az utazás élmémyének élvezését?l semmi sem tereli el az ember figyelmét. A hagyományos extráknak (el. ablak, közp. zár stb) nyoma sem létezik. S?t. Nincs szivargyújtó. Nincs a keszty?tartónak ajtaja (nem arról van szó, hogy leesett, hanem eleve nem volt rajta). Semmi szervó, vagy elektromos akármi... Ennek is van el?nye: ami nincs, az nem romlik el.
Összességében tehát az autó közelít a tökéleteshez. Kicsi, takarékos, nagyon megbízható, csak tankolni kell bele, de csak keveset. És sohasem romlik el (remélem, nem is fog). Nem tudnám elképzelni, hogy az autónak valaha is komoly baja lehetne, és az ilyen szint? bizalom nagyon hasznos. Ha valakinek sikerül túltennie magát azon, hogy az autó a német autók között is fapados, illetve, hogy nem sportolásra tervezték a motorját, akkor jobbat kívánni sem tudnék. Rossz belegondolni, hogy ezt az autót egyszer el kell adnom.
Jómagam nem rajongok a német autókért, nem szeretem, ha valami fapados, és azt sem szeretem, ha egy autó gyenge. És erre tessék: úgy megszerettem a kis Corsát, hogy nehéz lesz megválnom t?le.
(Még egy megjegyzés: könny? kasztni, virsli téli gumi, nincs szervókormány: ebb?l egyenesen következik, hogy havon történ? kézifékes fordulókban verhetetlen, ilyenkor igazi élményautó.... :))))) )
Hibalista
- kipufogó 30e km-nél (10eFt), SEEMI MÁS!!!!!
- Bár az autóban kevés km van (80ezer), de akkor is:
- 11 év: 10ezer Ft javítási költség, ugyanaz, mint:
- 909 Ft javítási költség évente, azaz:
- 76 Ft javítási költség havonta, azaz:
- 2,5 Ft költség naponta!!!!!!!!!
- Ha a benzinen kívüli összes költséget is beleszámítom (olaj, sz?r?k, fékbetét, vezérm?szíj stb.), még akkor is b?ven napi 50 Ft alatt marad a költség.
- Soha többet nem lesz ilyen autóm, az biztos...
Ide hordtam szervizbe
Egyszer véletlenül bevittem egy Opel márkaszervízbe. Van olyan ismer?söm, aki azóta nem szól hozzám. A haverok sz?ke n?nek néztek. Az igazat megvallva tényleg hülyeség volt. Szóval azóta a helyi Startauto-hoz viszem, a boltban megvásárolt olajat és olajsz?r?t, benzinsz?r?t és légsz?r?t gyorsan és olcsón belerakják a szemem láttára.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Clio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |