Nagy rakás...
Szöveges ítélet
Nem én vettem az autót, hanem egy kollégám, fél évesen, márkakeresked?t?l Budapesten. Életét f?leg itt is élte le, talán ez is közrejátszott abban, hogy ennyire kivan...
Szóval kalandos élete volt, egyszer a lámpánál állva, hajnali háromkor beleszállt hátulról egy BMW. Meg is sz?nt a csomagtartója. Aztán a következ? kollégáé lett, ? elöl kétszer zúzta le, azt is kalandosan. Aztán hozzámkerült, belém is belémjöttek hátulról, bár ekkor nem kellett cserélni a komplett hátsó részt, de azért volt vele munka rendesen (huzatás, ilyesmik).
Szóval nem lesz a szívem csücske a Corsa. Els?sorban rettenetesen kényelmetlen, szerintem még az F Astránál is roszabb. A hátsó ülés maga a pokol, ugyanis csak úgy lehet egyenesen ülni, ha a lapockád nekiveted a fejtámlának. Deréktámaszról nem lehet beszélni, inkább olyan C alakban ül benne az ember, pedig nem vagyok valami nagydarab (176 cm).
A 973 ccm arra elég, amire. Nagypapásan lehet vele gurulni a városban, de ha nem taposod ki a szemét, akkor maradj a küls? sávban. Én beül szoktam lenni, így aztán 10000km-enként egy liter olaj fogy a 3 literb?l. Országúton el?zni... Hát, eleinte kellett gy?jteni a bátorságot, de aztán megszoktam, hogy kell neki vagy 30 méter lendületgy?jtés. Ekkor még vissza lehet fékezni, ha mégse sikerül megfelel? "sebességkülönbségre" szert tenni.
Kormányzás. Teljes 4 fordulat jobbról balra, szervó nélkül. Emellett az úttartása kritikán aluli, az anyósülésen ül?k mindig rettegnek, hogy felborul az autó, pedig csak megyek a sor után... Még az els? tulaja is kétségbeesetten kapaszkodott, amikor ráfordultam az Erzsébet hídról a Hegyalja útra. Ennyire alulkormányzott autót én még életemben nem vezettem. Annyira tolja az orrát, hogy asszonynak sem kellett többet magyarázni, hogy mit jelent az alulkormányzottság... :))
A sebességváltója katasztrófa, bár sokat segített neki az el?z? sof?rje. Szerintem úgy fél centi vastag vasreszelék lehet az olajtekn?ben. Egyesbe gázfröccs nélkül csak reccsenve lehet betenni, ötödikbe minden harmadik reccsen, a Szentenderi úton rendszeresen kidobja sebességb?l, ha nagyobb bukkantó jön, stb.
Egyébként megbízható autó, engem még nem hagyott ott, csak az utólag beszerelt riasztó+központizár gajdult meg annyira, hogy ki kellett szedni bel?le a gyújtást elvev? relét, mert egy id? után mar 20 métert sem tudott megtenni, mert állandóan leállította a motort. Mindez a Váci úton. Király volt.
Komolyabb bajai azért voltak, ha nem is sok: Az el?z? használónal jelentkezett, hogy alkalmanként csak úgy leállt a motor (Ez nem a riasztó volt...), és csak pár perc múlva lehetett újra elindítani. Fél évig járt vele a márkaszervizbe, mire kiderült, hogy a f?tengelyen van egy jeladó, ami a komputernek továbbítja a fordulatszámát. Na ez a jeladó néha elfelejtett adni. Ekkor a komputer azt gondolta, hogy ha a f?tengely nem forog, akkor nem kell gyújtás se...
A másik velem esett, meg. Mindenféle el?jel nélkül elkezdte, hogy ha alacsony fordulaton kövér gázt adtam, akkor mintha elment volna egy henger, és kb 500 ccm-nek megfelel? "teljesítményt" adott le, noha mind a három :) henger járt. A szervizben kiderült, hogy elrepedt valami a leöml? cs? után, és azt, meg a lambda szondát kell cserélni, persze 5-6 nap mire megjön. 80000 Ft.
Más komolyabb hibája nincsen.
Összefoglalóan egyáltalán nem szerethet?, kényelmetlen, de gurul, és kiszolgál. Az árát nem érte meg, mert ilyen autóból, úgy általában az Opelb?l Dunát lehet rekeszteni. Ezt már le kell használni, amíg megy.
Hibalista
- F?tengely jeladó, elrepedt leöml? utáni cs?. Gyakran kiégnek az ég?k, talán a rázós budapesti utak miatt.
Ide hordtam szervizbe
Nagy Lajos király úti Opel márkaszerviz. A hozzáállásról annyit, hogy utángyártott kipufogót tettek föl, persze nem rávalót, és ezek után hogy ráférjen, összehegesztették. Azóta is veri az autó alját, ha elrontom indulásnál a kuplungolást.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 147000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Aleko | Következő autója? | Ford mondeo |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |