Minden napra új meglepi :)
Szöveges ítélet
Az én kis fekete 3 ajtós 1 literes Corsám. Tudni kell, hogy én szeretem a dolgaimat 100%-os állapotban tudni. Sokat keresgéltem, és mikor megláttam rögtön tudtam, hogy ez a kicsi kocsi kell nekem. Még az sem zavart, hogy csak 1 literes a motorja - ezt sajnálom, így utólag, de egyébként szeretem.
Szóval. Januárig imádtam. Akkor kezdődött...
Sárga lámpa (Motor-elektronika hiba)...
Elvittem egy szervizbe, ahol azt mondták, hogy az AGR-t kell kicserélni. Mondom: üsse kő! Csere. Mondták, hogy 50 ezres lesz. Nem baj. Csere. Megrendelték. Szerencsére annyira lusták voltak, hogy 1 hónapig sem bírt megjönni. Meguntam a várakozást, meg a sárga lámpát... Elolvastam pár autódoki-választ, aki szerint 99%-ban elég csak kitakarítani. Kitakarítottam az AGR szelepet. Elaludt a sárga lámpa. Ezt a szervizt látni se akarom többé... Örültem... nem sokáig. Nagyon vacakul ment a kocsi. Hideg motornál a fordulat ingadozott... másik szerviz... Mondták, hogy az alapjárati léptető motor... Na, itt már nem hagytam magam. Mondom, mi van, ha megfizetem, és nem az?!? Mondták, hogy akkor visszaveszik, és kicserélnek mást, ami rosz lesz. :)
Kicseréték. Mondanom se kell, hogy nem az volt... :) Ekkor már nagyon boldog voltam. Több, mint 35e Ft a semmiért (és még az utat, meg az időmet nem is számoltam).
Ez után már nem akartam szervizt látni. Mégis visszamentem. Szerencsémre. Akkor már egy másik szerelő volt ott, aki mondta, hogy feleslegesen cserélték ki, mert nem is abban van a hiba. Elmagyarázta, hogy szegény a keverék - közben mutatta, hogy a lamda-szonda érték nem a megfelelő intervallumban mozog. Légtömegmérő. Hittem neki, mert láttam, hogy tudja miről beszél. Régi alapjárati motor vissza, új légtömegmérő...
Mintha kicserélték volna a kocsit. Nagyon jól ment. Kivéve, hogy néha nem tudtam beindítani. :) Ekkor már a hirdetéseket néztem nem a totalcar.hu-t. :) Másik kocsit akartam.
Észrevettem, hogy, amikor nem indul, elég, ha rálépek a gázra, elengedem, és próbálom beindítani, akkor beindul. Ahaaaa! Mondom. Akkor az csak a fojtószelep beragadása lehet. Az alapjárati léptetőmotor nem bírja megmozdítani.
Kitakarítottam a fojtószelepet. Azóta pöccre indul.
3-4 hónap találgatás, szervizlátogatásnak végre vége... Remélem. Le is kopogom... Most már nem akarom eladni, mert újra szeretem. :) Keveset fogyaszt, nagyon aranyos, és fel van szerelve "extrákkal" (ABS, 2 x airbag, EPS, tetőablak, állítható ülésmagasság + utólag beszerelt riasztó, központi). A motor nem a legerősebb (40kW), de egyelőre megfelel. Persze nem lenne rossz egy erősebb kocsi, de ezt nincs szivem eladni...
Összegezve: megszenvedtünk, de most már jó...
... 2 nappal később: megint nem indult. :) Tehát, hétvégén szétszedtem, és megnézem.
... most már nem hagytam magam. Én nem fogok senkinek 5000 Ft-ot fizetni azért, hogy hogy megnézze, és azt mondja, hogy szerinte nincs baj. Vettem TECH2 kábelt (16000 Ft). AGR szelep hiba volt megint. Kitakarítottam. Most megy. Ha újra beragad, akkor veszek újat...
Hibalista
- AGR (EGR) szelep (40-50e Ft - kitakarítottam = 0 Ft),
- légtömegmérő (60e Ft),
- fojtószelep (csak ki kellett tisztítani)
- AGR (EGR) szelep (újabb takarítás, lehet mégis csere lesz)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Favorit | Következő autója? | Opel Astra GTC |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |