A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1.4 SI Joy 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Meglepetés ember

Szöveges ítélet

Nem vagyok túl öreg, családom sincs és olcsón fenntartható, de viszonylag kultúrált kisautót álmodtam meg magamnak. Corsából jó sok van, ismerik a szerelők, alkatrész ellátással sincs gond, és még a bontókban is nagy eséllyel lehet keresgélni, ha valami apró alkatrészt kellene pótolni.

A kiszemelt példány egy 1993-mas, tehát a gyártás első évéből származó autó, 1.4 si Joy típusjelzéssel. Ez az alapnál sportosabb verzió, 82 lóerővel és igen rövidre vett váltóval. Nem szereti az autópályát, 5. fokozatban 3000-res fordulatnál 95 km/h-t mutat az óra!! Ez sem fogyasztás, sem zaj szempontjából nem túl előnyös, tehát aki gyakori autópályás utazásokhoz keres autót, az keressen mást, vagy ha Corsát szeretne, akkor a sima 1.4-es modellt.

A felszereltség elég bőséges az árához és korához képest: manuális kíma, automata elektromos ablakok, ABS, központi zár. Légzsák sajnos nincs. A belső tér élhető, kellemes, az üléseken és az ajtókon is vastag plüss kárpitozás van, ritkán kell rideg műanyagokhoz nyúlnunk, ráadás hangulatfokozó eszközök a középkonzolon a színes tekerőgombok. A kormány vaskos, jó fogása van, az üléspozíciót megtalálni viszont eltart egy kis ideig, a kormány elég messze van, ha beállítom a pedálokhoz a távolságot, de meg lehet szokni, hosszabb távok esetében pedig óránként mozgassuk át az elgémberedett hátunkat. Az autóban hátul is el tud férni 2 átlagos méretű felnőtt, a lábhely épp elég, az ülések kényelmesek, fejtámla viszont nincs. Csomagtér bővítésre is csak egyben lehajtott hátsó üléstámlákkal van lehetőség.

A motor ereje bőven elég az autó 865 kilós súlyához, alul is nyomatékos, 2000-res fordulatszám alatt is használható, és hála a rövid váltónak, egy-egy gyorsításhoz nem is szükséges visszakapcsolni, 50-nél nyugodtan be lehet tenni 5-ösbe és innen szépen el is indul gázadásra. Magasabb fordulaton nem érezni "kirobbanó" erőt, ezért nem is érdemes kínozni. Az autót a hétköznapokban főleg 5km-es útvonalon használom, ez nem tesz túl jót a fogyasztásnak, ilyenkor 7,5-8 litert is elfogyaszt, hosszabb távon jelentősen csökken az étvágya, 6,3-6,8 literrel lehet számolni, az én negatív csúcsom 5,8 volt, országúton, autópályát elkerülve.

Vezetni felemás érzés az autót, a motor ugye elég erős, de a sportos stílust nem támogatja a futómű, a fék és a váltó. Ez nekem nem jelent hátrányt, szeretem a kényelmet és a normális tempót, ebben pedig partner a Corsa. A futómű tehát inkább kényelmes, mint sportos, kanyarokban szeret kicsit megdőlni, a fék átlagos (elöl tárcsa, hátul dob), jól adagolható, a váltó pedig -hogy is mondjam..- opeles. Kicsit lötyög, nincs határozott megvezetése, kicsit "takony" érzetet kelt, de nem akadozik, nem recseg, szóval meg lehet szokni és akkor nem okoz kellemetlenséget. Kormányszervó nincs, tehát parkolásnál lehet izzadni vele, nőknek inkább nem ajánlom, nagyobb tempónál viszont pontos, nincs holtjáték, viszont ez sem egy hiperérzékeny "gokart" kormányrendszer.

Első autónak tehát elég jó választás lehet, nincs vele sok probléma és szerethető autó.

Hibalista

- A klíma sajnos egy hét alatt kieresztette a gázt magából, ráadásul a szerelő szerint ez jellegzetes opel probléma, ami nem orvosolható csak a tömítések cseréjével, kb. 30-35 ezer Ft-os költségre lehet számítani. Másik probléma a fűtőmotor ellenállásával volt, ez megadta magát, utángyártott alkatrész nincs, a gyári pedig 11ezer Ft. Ez otthon kicserélhető, pár óra motortér bontás és káromkodás.
- Ezen kívül más hiba nem volt 12ezer km alatt, amióta nálam van, de most következik egy teljes fék felújítás és a búgó hátsó kerékcsapágy cseréje.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)