Megbízható városi autó
Szöveges ítélet
Alapvetően megbízható, jó városi autó, de két - három személlyel hosszabb utakra is kiváló.
Fogyasztása csak városi használatban: télen 8l, nyáron 7l; országúton: 6.5l.
Nem egy versenyautó, de autópályán 130-140 km/h -val tartósan lehet autózni anélkül, hogy széttaposnánk.
Városban hamar fel lehet kapcsolni 5-ösbe, mivel alacsony fordulaton is jól húz.
Korának köszönhetően kissebb rohadás megjelent az ajtó sarkán, a motorháztető sarkán (ez sérült volt), és a sárvédő lemez szélein.
Nincs benne légkondi, hátsó ülés fejtámla. A Swing felszereltségbe viszont beletartozik a gyári központi zár, és elektromos ablakemelő elől.
Előtte Zastavám volt, így ez egy minőségi ugrás volt. Az alkatrészárak nem sokkal drágábbak, mint a Zastavához voltak, mivel vannak jó minőségű utángyártottak is. A szerelési költség ugyan annyi, ha nem márkaszervízbe viszi az ember.
A felsorolt hibák ellenére mindig saját lábán ment el a szervizig, még a rossz termosztáttal is levitt Budapestről Egerbe, csak fűtenem kellett, és kétszer megállnom pár percre, ne hogy felforrjon a víz.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül (lengés csillapító, vezérmű szíj gyertya, olaj, ...):
-
- - tömítés csere a motor fedélnél és vátltó rudazatnál vásárlás után (pár ezer forintos tétel volt)
- - külső hőmérséklet érzékelő csere (hibásan vettem),
- - 1 db műszerfal világítás izzó csere
- - 115 000 km-nél hátsó és középső kipufogó dob csere (30 eFt)
- - hengerfej tömítés csere 130 000 - 140 000 km - nél (20 25 eFt)
- - hűtő csere 140 000 km-nél, mivel elrepedt a kivezető csonk, és nem lehetett javítani, mert műanyag. (17 eFt + 3 eFt munkadíj),
- - Főtengely és főtengely csapágy csere 150 000 km-nél. A tengelyt azért kellett cserélni, mivel a csapágy hiba miatt deformálódott. (főtengely bontóból 20 eFt + csapágy garnitúra 5 eFt körül)
- - termosztát csere 155 000 km-nél
- - generátor és öninditó javítás (,azaz csere felújítottra) 162 000 km-nél (60 eFT)
- - Mostanra az összes izzó kiégett a középső konzolon.
Ide hordtam szervizbe
OPEL szerelő szerelte maszek alapon, így elfogadható volt a munka ára, és minősége.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | GTL 55 | Következő autója? | Opel ASTRA G CARAVAN 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |