Megbízható kis gömböc
Szöveges ítélet
Olcsó volt és így utólag visszagondolva egész megbízható is.
Vásárláskor a cél egy olcsó, alacsony fenntartású és relative megbizható autó volt. Azt hiszem mindegyik igénynek megfelelt.
A megbízhatóságra egyszer ugyan rácáfolt (nem sokkal a vétel után), amikor egy hirtelen nagy esőzésben leállt a motorja és újrainiditani is csak kb negyed órával később lehetett. Ezután néha menet közben is leállt a motorja minden ok nélkül. A szervizben bemérték hogy az elektronikus gyujtás a hibás, cserélni kell. Kicserélték, azóta nem volt ilyen.
Kicsivel később egy vészvillogós "köszönöm"-özés után nem volt hajlandó indexelni semerre sem. A szerviz szerint az elakadásjelző kapcsolója volt a ludas kicserélték azóta minden oké.
Azt mondják a corsák elég lusta jószágok, előzni meg csak a bátrak kiváltsága. Hát tény, nem volt egy gyorsulási bajnok, de azért lehetett vele előzni. Igaz, ez 1.4-es 60 LE-s motor, gondolom az 1,2-essel vagy még kissebbel azért elég gáz lehet. A vége sík úton kb 160 volt óra szerint (ami persze csalt picit), lejtőn 170 :) 130-ig "jól gyorsul", feltte már eléggé nyugdíjasra veszi a figurát.
Ami zavart benne, hogy 5-10 km/h-ra lassitva nem engedte egyesbe tenni (kettesnek meg kevés volt) sokszor csak teljes megállás után.
A fogyasztása nyáron 5.7 - 6 Liter, télen 6 - 6.2 között volt. (vegyes) Szerintem ez teljesen jó. Adalékoktól kicsit erősebb lett de kevesebbet nem evett.
Kényelmi oldalról a swing felszereltség azért jobban kedvet adott a használatához. Ez a központizárat, elektromos ablakokat, immobilisert, hőmérséklet és dátum/óra/rádió kijelzőt és a gyári rádiósmagnót tartalmazta. Az én alacsony termetemhez kifejezetten kényelmes. Bár szervokormány nincs benne de a majd 900 kg-os súly mellett nincs is rá szükség. 20 km/órától már olyan mintha városi szervó lenne benne :)
A gyári üléshuzat szerintem iszonyat ronda, de szerencsére egy normálisabb huzat volt pluszba rajta mikor megvettük, és sokat dobott rajta :)
Hibalista
- Kipufogó kilyukadt,
- elektronikus gyujtás (csere),
- középkonzol háttérvilágítása,
- elakadásjelző gomb (csere),
- valami elrohadt alul az első futómű mögött (állítólag tipushiba, a helyi lakatos megcsinálta)
Ide hordtam szervizbe
Helyi maszek
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Opel Toth márkaszervíz
Drágák és a kipufogócserekor a legrosszabb megvehető kipufogót tették fel ami fél év után tönkrement. (olasz utángyártott csoda)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 156000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 206 HDi 2.0 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |