Legóautó
Szöveges ítélet
Miután a (kis)családnak vásárolt 1995-ös 1,2i Corsa B-vel nem tudtunk egyszerre kétfelé menni a párommal, hosszú, és reménytelen nézelődés után taktikát váltottam, és megvásároltam az első igazán saját autómat: 1996-os 1,4-es Szintén B Corsa. Senki nem vette meg, sokáig állt a használtautón...
nem is csoda, egyik oldala csupa hukli, és a lámpák, és a motorháztető között gyanúsan sok a hely. (hölgytulaj, tükörjég, oszlop) Egy átlagos magyar használtautóvásárló otthagyta volna (cca 180000km az órában), amiért én nem: 1996 utáni, én meg budapesti vagyok, nincs szmogriadó-para, plusz (működő) extrákkal teli külföldről behozott példány, nem drágán. (elektromos ablak, elektromos tükör + fűthető tükör, szervókormány, fordulatszámmérő, állítható ülésmagasság, napfénytető, színezett üveg, gyári 3 küllős Ronal alufelni (tudom ronda :)...stb ) 2004-es első magyar forgalombahelyezés óta egy tulajdonosa volt, A kereskedésben az eredetvizsgáról visszaérve nem indult (AC), de a kereskedő állta a csere költségét. A kötelező dolgok lecserélésével abszolút üzembiztos, soha nem hagyott ott sehol, Apránkénti felújítás mellett kevesebbe került, mint egy jó állapotú, de kitudja mit rejtegető példány.
175/65 R14-es (gyári maximum 165/60) gumikkal a kilométeróra sem csal sokat, és a fogyasztás is marad a gyári (valamiért mindenki meg van győződve róla, hogy egy c14nz-től sok a városban a 8,5l, de a gyári adat 8,6-8,9 virsligumikon. Persze valóban lehetne kevesebb is, de akkor meg oda az élmény :) ) Motorfékezni lehet vele, nincs EGR, meg ledugózásos mizéria de az 1,2i-é jobban fog :) A kényelmes nem halálfélős "vége" 5.-ben kb 4500 fordulatnál 143 km GPS szerint, tovább már nem volt kedvem nyomni a szemét, és ez pont 130+10%, de ezt bármikor hozza.
A típushibák, amikkel találkoztam:
-Vezérműtengely: érzékeny a hidegen pörgetésre ugyebár, illetve az olajra, a 7-8-as szelepnél kezd kopni, ha kevés, de akkor is, ha túl vékony az olaj (pl a Motul 10W40 6500+ semisynth nem jó ilyen öreg motorhoz, ezt már tudom), vételkor érdemes levenni a szelepfedelet, 8db 10es csavar tartja, és egy kapcsolatok nélküli (szerelő, alkatrészforrás) delikvens elég sokat spórol vele majd' 100000 Ft. cseréjéhez le kell venni a hengerfejet, akkor jön a tömítés, síkolás, és ilyenkor illik cserélni a hidrotőkéket is..., plusz munkadíj, és maga a vez.tengely.
-váltótartó bak: ez az az alkatrész aminek a legtöbbféle neve van, de kevés az olyan ember, aki többet is ismer belőle, azaz tudná miről van szó. pl: "billenésgátló", "hátsóbak", "váltótartó bak". Kicserélve megszűnnek a váltási nehézségek, de a kuplungot is újra lehet állítani, mert feljebb kerül a pedál (ez seperc, mert bowdenes).
-TID(kijelző): a kijelző csatlakozó lábai a vezérlő panelbe kevés ónnal vannak beforrasztva, ezért ha szétszerelik, lehúzzák a csatit, szinte biztos, hogy megreped a forrasztás, és a hőtágulást követve hol érintkezik, hol nem, ilyenkor jönnek az anomáliák, főleg gyári rádióval: kikapcsolhatatlan rádió, mínusz 20 fok nyáron, minden indulásnál beállítandó óra...stb. Át kell forrasztani egy kis friss ónnal, és örök élet+1nap
Rohadás: előfordulhat szinte mindenhol, de egy helyen tuti: aknából nézve a tűzfalon túlnyúló első nyúlványok. Itt rendben lévő B Corsát nem láttam még :)
Mindent összevetve szerethető, és szerelhető gépezet, fillérekből fenntartható, formája még vállalható forgalomban semleges a megítélése.
Hibalista
- Indexkar - 2500Ft - AC pumpa (rögtön a kereskedőnél, kis is fizette, 9000Ft volt) - Vezérműtengely - 20000Ft (bontott lesz még róla szó) - Duda - 2000Ft :) - A többi dolog igazán nem romlott el, csak cserélve lettek: - Vezérlés 13000Ft - Vízpumpa 6000Ft - Lambda szonda 10000Ft - Motorhőfok jeladó 3500Ft - Féktárcsák 5000Ft/pár - Fékbetét 7000Ft/szett - Váltótartó bak 5000Ft - Katalizátor 16000Ft - Hidrotőke 12000/8db - ...stb
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd autószerelő, Totyi: gyors, pontos, és mivel ismerős, nem ver át, a jókedv garantált, és a korrektség maximális :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A kipufogó kapcsán járt a fogarasi úton a kipufogó klinikán.Gyorsak. De drágák, és bunkók. Melléig emelt autónál már jajgat a "szaki", hogy "nagy a baj-nagy a baj", pedig csak az első dobra akartam egy csövet, mert elkorrodált, és kifújt, a dob még nagyjából jó volt. a lényeg, hogy rábeszéltek valami "szuper saját gyártmányú" első dobra, amit fel is raktak, ámde a frissen felrakott katalizátorom tövénél elvágták a csövet, és bontható kötés nélkül, ráadásul ferdén vezették el az első dobig, így van egy rendszerem ami két elemből áll: tűzkarikától a hátsó dobig, illetve a hátsódob. A szuper saját gyártmány meg észrevehetően lefojtja az autót
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corsa B 1.2i | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |