A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1,4i 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Legóautó

Szöveges ítélet

Miután a (kis)családnak vásárolt 1995-ös 1,2i Corsa B-vel nem tudtunk egyszerre kétfelé menni a párommal, hosszú, és reménytelen nézelődés után taktikát váltottam, és megvásároltam az első igazán saját autómat: 1996-os 1,4-es Szintén B Corsa. Senki nem vette meg, sokáig állt a használtautón...
nem is csoda, egyik oldala csupa hukli, és a lámpák, és a motorháztető között gyanúsan sok a hely. (hölgytulaj, tükörjég, oszlop) Egy átlagos magyar használtautóvásárló otthagyta volna (cca 180000km az órában), amiért én nem: 1996 utáni, én meg budapesti vagyok, nincs szmogriadó-para, plusz (működő) extrákkal teli külföldről behozott példány, nem drágán. (elektromos ablak, elektromos tükör + fűthető tükör, szervókormány, fordulatszámmérő, állítható ülésmagasság, napfénytető, színezett üveg, gyári 3 küllős Ronal alufelni (tudom ronda :)...stb ) 2004-es első magyar forgalombahelyezés óta egy tulajdonosa volt, A kereskedésben az eredetvizsgáról visszaérve nem indult (AC), de a kereskedő állta a csere költségét. A kötelező dolgok lecserélésével abszolút üzembiztos, soha nem hagyott ott sehol, Apránkénti felújítás mellett kevesebbe került, mint egy jó állapotú, de kitudja mit rejtegető példány.
175/65 R14-es (gyári maximum 165/60) gumikkal a kilométeróra sem csal sokat, és a fogyasztás is marad a gyári (valamiért mindenki meg van győződve róla, hogy egy c14nz-től sok a városban a 8,5l, de a gyári adat 8,6-8,9 virsligumikon. Persze valóban lehetne kevesebb is, de akkor meg oda az élmény :) ) Motorfékezni lehet vele, nincs EGR, meg ledugózásos mizéria de az 1,2i-é jobban fog :) A kényelmes nem halálfélős "vége" 5.-ben kb 4500 fordulatnál 143 km GPS szerint, tovább már nem volt kedvem nyomni a szemét, és ez pont 130+10%, de ezt bármikor hozza.
A típushibák, amikkel találkoztam:
-Vezérműtengely: érzékeny a hidegen pörgetésre ugyebár, illetve az olajra, a 7-8-as szelepnél kezd kopni, ha kevés, de akkor is, ha túl vékony az olaj (pl a Motul 10W40 6500+ semisynth nem jó ilyen öreg motorhoz, ezt már tudom), vételkor érdemes levenni a szelepfedelet, 8db 10es csavar tartja, és egy kapcsolatok nélküli (szerelő, alkatrészforrás) delikvens elég sokat spórol vele majd' 100000 Ft. cseréjéhez le kell venni a hengerfejet, akkor jön a tömítés, síkolás, és ilyenkor illik cserélni a hidrotőkéket is..., plusz munkadíj, és maga a vez.tengely.
-váltótartó bak: ez az az alkatrész aminek a legtöbbféle neve van, de kevés az olyan ember, aki többet is ismer belőle, azaz tudná miről van szó. pl: "billenésgátló", "hátsóbak", "váltótartó bak". Kicserélve megszűnnek a váltási nehézségek, de a kuplungot is újra lehet állítani, mert feljebb kerül a pedál (ez seperc, mert bowdenes).
-TID(kijelző): a kijelző csatlakozó lábai a vezérlő panelbe kevés ónnal vannak beforrasztva, ezért ha szétszerelik, lehúzzák a csatit, szinte biztos, hogy megreped a forrasztás, és a hőtágulást követve hol érintkezik, hol nem, ilyenkor jönnek az anomáliák, főleg gyári rádióval: kikapcsolhatatlan rádió, mínusz 20 fok nyáron, minden indulásnál beállítandó óra...stb. Át kell forrasztani egy kis friss ónnal, és örök élet+1nap
Rohadás: előfordulhat szinte mindenhol, de egy helyen tuti: aknából nézve a tűzfalon túlnyúló első nyúlványok. Itt rendben lévő B Corsát nem láttam még :)
Mindent összevetve szerethető, és szerelhető gépezet, fillérekből fenntartható, formája még vállalható forgalomban semleges a megítélése.

Hibalista

- Indexkar - 2500Ft - AC pumpa (rögtön a kereskedőnél, kis is fizette, 9000Ft volt) - Vezérműtengely - 20000Ft (bontott lesz még róla szó) - Duda - 2000Ft :) - A többi dolog igazán nem romlott el, csak cserélve lettek: - Vezérlés 13000Ft - Vízpumpa 6000Ft - Lambda szonda 10000Ft - Motorhőfok jeladó 3500Ft - Féktárcsák 5000Ft/pár - Fékbetét 7000Ft/szett - Váltótartó bak 5000Ft - Katalizátor 16000Ft - Hidrotőke 12000/8db - ...stb

Ide hordtam szervizbe

Szomszéd autószerelő, Totyi: gyors, pontos, és mivel ismerős, nem ver át, a jókedv garantált, és a korrektség maximális :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A kipufogó kapcsán járt a fogarasi úton a kipufogó klinikán.Gyorsak. De drágák, és bunkók. Melléig emelt autónál már jajgat a "szaki", hogy "nagy a baj-nagy a baj", pedig csak az első dobra akartam egy csövet, mert elkorrodált, és kifújt, a dob még nagyjából jó volt. a lényeg, hogy rábeszéltek valami "szuper saját gyártmányú" első dobra, amit fel is raktak, ámde a frissen felrakott katalizátorom tövénél elvágták a csövet, és bontható kötés nélkül, ráadásul ferdén vezették el az első dobig, így van egy rendszerem ami két elemből áll: tűzkarikától a hátsó dobig, illetve a hátsódob. A szuper saját gyártmány meg észrevehetően lefojtja az autót

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 176000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corsa B 1.2i Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)