Kisgömböc
Szöveges ítélet
A B Corsa a maga idejében eltalált kisautónak számitott, nagy siker volt piacilag is. Gömbölyü formája miatt általában nöi autónak tartják, de néhány trükkel könnyen fiatalok városi vadászgépévé változtatható az ártatlan kisautó.
Ilyen "trükk" a sötét-, vagy egyenesen fekete szin, a könnyüfém felnik és a harmadik ajtón a gyári légterelö (ez nagyon hiányzik az alapváltozatokról, nélküle valahogy suta lenne a fara).
A beltér ma már nem állná meg a helyét, kopogósak a müanyagok (végül is ... egy Focusban is kopognak), néha cicereg ez-az a müszerfalban/kárpitban és enyhén szólva nem fullos az extralista :-). De minden müködik ami van, a fordulatszámmérö, gyári állitható sportülés, osztva dönthetö hátsó üléstámlák (ez utóbbi sokszor segitett költözködéskor/felújitáskor hütögép, könyvespolc, zuhanykabin, hungarocelltáblák stb szállitásakor), magasság-állitós biztonságiövek (hátul is) és szép a 3 küllös légzsákos kormány. Ebben a példányban nincs ABS, klima, nem állitható és nem szervó a kormány, nem elektromosak-füthetöek a tükrök. De az ablakok pl. le-fel automaták, becsipödésérzékelövel.
A fogyasztás jócskán 6 liter alá is leszoritható (hosszú külföldi túra konvojban max. 80-100), de ilyen csak kétszer fordult elö velem 3.5 év alatt.
Jellemzöen 6.2-6.7 egyszámjegyü utakon elözgetve, nem ámokfutva. (Pl. 3-ason két biciklivel a tetön ~100, de max. 110-el 6.2 volt.)
Autópálya böven 7 l fölött, 150-160-ba beleszaladva már 8 fölött. Bp-forgalomtól és idöjárástól függö 7.5-8.5l. A nagyátlag a folyamatosan vezetett táblázat alapján 7.2 l.
Az Ecotec motor olajfogyasztása a hiedelmekkel ellentétben nem számottevö (2-3 dl/15ekm).
Egy ~90LE ~900kg-os kisautóval meglepetést lehet szerezni a lámpánál sok drágább-nagyobb autónak. Gyorsulásmérö müszerrel 10.15s-et mértünk a 0-100-as gyorsulásra (lásd timeslip.hu), az óra alapján kézi inditású stopperrel csak bohóckodni lehet, közelitöen pontos mérésre sem alkalmas.
Autópályatempóig országúton is fickós, emelkedökön lehet szivatni a füstokádó nyomatékbajnok TDI-ket. :-)
A kanyartulajdonságokat a gyári stabilizátorok teszik élvezetessé, a fékezést a belsö hütésü tárcsafékek (hátul sajnos csak dob) segitik.
Nagy sebességnél érezhetö, hogy abszolútértékben nem éppen böséges az a 90LE-s teljesitmény, a kis súly és a pörgös áttételezés segiti a jó gyorsulásokat (pl. 5-ben 4000-nél csak 126-al megy). GPS nélkül nem szabad elhamarkodott következtetést levonni autónk végsebességét illetöen, eszerint a gyári 180-at megfutja, míg az óra optimistább értéket is képes mutatni.
A váltó nem szereti a nagyon gyors kapcsolásokat. Egy Lada 1200 váltója 2 nagyságrenddel jobb-pontosabb. Ezt a pontot jelölném meg az autó leggyengébb részének, de azért átlagos célokra böven megteszi.
A fenntartás nem okoz álmatlan éjszakákat, minden alkatrész van gyáriban/utángyártottban olcsón azonnal. Egy GM olajszürö pl. 480-550Ft, a légszürö 1000 körül. Gyári alkatrészekhez csak a kritikus helyeken érdemes ragaszkodni (pl. vezérlés részei) amúgy böven megteszi a széles skálában rendelkezésre álló utángyártott kinálat. Egy szélvédöcsere a márkaszervizben 120eFt; mig az utángyártott üveg ~14e, beszereléssel-ragasztóval együtt megáll bö 20e-böl. És mindkettönek ugyanúgy ártanak a felverödö kavicsok. :-(
Magán az autón apró hibákat tudok elképzelni, de a födarabok megbizhatóan üzemelnek. Ha mégis beütne a krach lehet válogatni a bontókban, pl. egy váltó ára jellemzöen 15-40eFt csupán.
Összességében nagyon szeretem, strapabiró, ésszerü sebességhatárokig nagyszerüen megy, és egy-egy kátyú után nem kell futómüállitásra rohangálni meg lengökarokat csereberélni. Elterjedségéböl adódóan nem kell jelzálogalapú kölcsönt felvenni ha tönkremenne benne vmi vagy lezúzná valaki.
***********
Update: végül nehéz szivvel meg kellett válnunk Töle, az összecsukott babakocsi 100%-ban kitöltötte a csomagtartót. :-/
Az Opel szerelem azért megmaradt, hosszas vivódás után egy fullos Vectra lett az utód.
Hibalista
- - Zárszerkezet safe-gyürü eltört (kulccsal nyitom az ajtót nem távirányitóval): 1800Ft Jó hogy van minden kis bizbasz külön, nem kell bontóban turkálni vagy egy új komplett zárgarnitúrába beruházni. - - A felsö motortartó bak nem tolerálta a szélvészgyors gangolásaimat: 6000Ft - - A hátsó gátlók nem birták a pesti utakon a kiképzést: 2x3400Ft. - - Termosztát behalt 90ekm-nél (végülis nem tekinthetö klasszikus értelemben meghibásodásnak, a vezérmüszijjal együtt 60ekm-nél cserélnem kellett volna): 1800Ft - - A második (és egyben utolsó) tank tescobenzin alatt beragadt az egyik injektor. Injektorok tisztitása-bemérése: 4000Ft (+szerelés 4000Ft) - - Szélvédöcsere 2x köfelverödés miatt (33e gima.hu, 21e bestglass.hu) - - A gyári akksi 5 év után mondta be az unalmast. - - Kiégett helyzetjelzö izzókat, + a középkonzolon kellett párat kicserélnem. - - Piros pont, hogy a Bp-i használat ellenére a futómühöz (geometria, szilentek) nem kellett nyúlni. (Nem igénytelenségböl fakadóan, néha eljut szakihoz, de csak félárat kért mert a mérésen kivül egyebet nem kellett tennie)
Ide hordtam szervizbe
Én. Limitált szerelési képességeimet nagy odafigyeléssel pótolom. :-)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Privát szerelö
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 49000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 64000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Gyarapodó család miatt Vectra 2.0 + bérlet helyett AX 1.4D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |