A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1.4 16V Sport 3a 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Kisgömböc

Szöveges ítélet

A B Corsa a maga idejében eltalált kisautónak számitott, nagy siker volt piacilag is. Gömbölyü formája miatt általában nöi autónak tartják, de néhány trükkel könnyen fiatalok városi vadászgépévé változtatható az ártatlan kisautó.
Ilyen "trükk" a sötét-, vagy egyenesen fekete szin, a könnyüfém felnik és a harmadik ajtón a gyári légterelö (ez nagyon hiányzik az alapváltozatokról, nélküle valahogy suta lenne a fara).

A beltér ma már nem állná meg a helyét, kopogósak a müanyagok (végül is ... egy Focusban is kopognak), néha cicereg ez-az a müszerfalban/kárpitban és enyhén szólva nem fullos az extralista :-). De minden müködik ami van, a fordulatszámmérö, gyári állitható sportülés, osztva dönthetö hátsó üléstámlák (ez utóbbi sokszor segitett költözködéskor/felújitáskor hütögép, könyvespolc, zuhanykabin, hungarocelltáblák stb szállitásakor), magasság-állitós biztonságiövek (hátul is) és szép a 3 küllös légzsákos kormány. Ebben a példányban nincs ABS, klima, nem állitható és nem szervó a kormány, nem elektromosak-füthetöek a tükrök. De az ablakok pl. le-fel automaták, becsipödésérzékelövel.

A fogyasztás jócskán 6 liter alá is leszoritható (hosszú külföldi túra konvojban max. 80-100), de ilyen csak kétszer fordult elö velem 3.5 év alatt.
Jellemzöen 6.2-6.7 egyszámjegyü utakon elözgetve, nem ámokfutva. (Pl. 3-ason két biciklivel a tetön ~100, de max. 110-el 6.2 volt.)
Autópálya böven 7 l fölött, 150-160-ba beleszaladva már 8 fölött. Bp-forgalomtól és idöjárástól függö 7.5-8.5l. A nagyátlag a folyamatosan vezetett táblázat alapján 7.2 l.
Az Ecotec motor olajfogyasztása a hiedelmekkel ellentétben nem számottevö (2-3 dl/15ekm).

Egy ~90LE ~900kg-os kisautóval meglepetést lehet szerezni a lámpánál sok drágább-nagyobb autónak. Gyorsulásmérö müszerrel 10.15s-et mértünk a 0-100-as gyorsulásra (lásd timeslip.hu), az óra alapján kézi inditású stopperrel csak bohóckodni lehet, közelitöen pontos mérésre sem alkalmas.
Autópályatempóig országúton is fickós, emelkedökön lehet szivatni a füstokádó nyomatékbajnok TDI-ket. :-)
A kanyartulajdonságokat a gyári stabilizátorok teszik élvezetessé, a fékezést a belsö hütésü tárcsafékek (hátul sajnos csak dob) segitik.
Nagy sebességnél érezhetö, hogy abszolútértékben nem éppen böséges az a 90LE-s teljesitmény, a kis súly és a pörgös áttételezés segiti a jó gyorsulásokat (pl. 5-ben 4000-nél csak 126-al megy). GPS nélkül nem szabad elhamarkodott következtetést levonni autónk végsebességét illetöen, eszerint a gyári 180-at megfutja, míg az óra optimistább értéket is képes mutatni.

A váltó nem szereti a nagyon gyors kapcsolásokat. Egy Lada 1200 váltója 2 nagyságrenddel jobb-pontosabb. Ezt a pontot jelölném meg az autó leggyengébb részének, de azért átlagos célokra böven megteszi.

A fenntartás nem okoz álmatlan éjszakákat, minden alkatrész van gyáriban/utángyártottban olcsón azonnal. Egy GM olajszürö pl. 480-550Ft, a légszürö 1000 körül. Gyári alkatrészekhez csak a kritikus helyeken érdemes ragaszkodni (pl. vezérlés részei) amúgy böven megteszi a széles skálában rendelkezésre álló utángyártott kinálat. Egy szélvédöcsere a márkaszervizben 120eFt; mig az utángyártott üveg ~14e, beszereléssel-ragasztóval együtt megáll bö 20e-böl. És mindkettönek ugyanúgy ártanak a felverödö kavicsok. :-(

Magán az autón apró hibákat tudok elképzelni, de a födarabok megbizhatóan üzemelnek. Ha mégis beütne a krach lehet válogatni a bontókban, pl. egy váltó ára jellemzöen 15-40eFt csupán.

Összességében nagyon szeretem, strapabiró, ésszerü sebességhatárokig nagyszerüen megy, és egy-egy kátyú után nem kell futómüállitásra rohangálni meg lengökarokat csereberélni. Elterjedségéböl adódóan nem kell jelzálogalapú kölcsönt felvenni ha tönkremenne benne vmi vagy lezúzná valaki.

***********
Update: végül nehéz szivvel meg kellett válnunk Töle, az összecsukott babakocsi 100%-ban kitöltötte a csomagtartót. :-/
Az Opel szerelem azért megmaradt, hosszas vivódás után egy fullos Vectra lett az utód.

Hibalista

- - Zárszerkezet safe-gyürü eltört (kulccsal nyitom az ajtót nem távirányitóval): 1800Ft Jó hogy van minden kis bizbasz külön, nem kell bontóban turkálni vagy egy új komplett zárgarnitúrába beruházni. - - A felsö motortartó bak nem tolerálta a szélvészgyors gangolásaimat: 6000Ft - - A hátsó gátlók nem birták a pesti utakon a kiképzést: 2x3400Ft. - - Termosztát behalt 90ekm-nél (végülis nem tekinthetö klasszikus értelemben meghibásodásnak, a vezérmüszijjal együtt 60ekm-nél cserélnem kellett volna): 1800Ft - - A második (és egyben utolsó) tank tescobenzin alatt beragadt az egyik injektor. Injektorok tisztitása-bemérése: 4000Ft (+szerelés 4000Ft) - - Szélvédöcsere 2x köfelverödés miatt (33e gima.hu, 21e bestglass.hu) - - A gyári akksi 5 év után mondta be az unalmast. - - Kiégett helyzetjelzö izzókat, + a középkonzolon kellett párat kicserélnem. - - Piros pont, hogy a Bp-i használat ellenére a futómühöz (geometria, szilentek) nem kellett nyúlni. (Nem igénytelenségböl fakadóan, néha eljut szakihoz, de csak félárat kért mert a mérésen kivül egyebet nem kellett tennie)

Ide hordtam szervizbe

Én. Limitált szerelési képességeimet nagy odafigyeléssel pótolom. :-)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Privát szerelö

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 49000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 64000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Gyarapodó család miatt Vectra 2.0 + bérlet helyett AX 1.4D
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)