Kicsi, cserébe olcsó és megbízható
Szöveges ítélet
Ismeröstöl vettem. Aznap járt le a müszaki, azt mondta, hogy bejelentkezett az Autóklubhoz, menjünk el müszakira! Elmentünk, átment. Az elözö vizsga 300 km-rel és két évvel volt mögötte. Húha, vajh a tömítések mennyire mentek szét a nagy pihenésben?
Az 1.4-es motor alul nem rossz, de 5-6e körül elmegy az ereje, pörgetni lehet, de nem érdemes. Élettartamban állítólag verhetetlen, mondom ezt én az elsö 40e (illetve a 105 000. km után). Városban 7.5, autópályán 6.5 (130 km/óra), autóúton 5.5 literböl megy. 160 a vége, 120 körül van az ideális utazótempó. Vettem bele valami drága 99-es benzin, többet nem teszem, ugyanúgy megy a jugó 95-össel is...
A kasztni nem túl merev, nyiszog, zörög, de kibírja még azt az 5 évet, amíg meg tervezem tartani.
Hely van benne, 4-en hosszabb távra is vállalkozhatnak, a csomagtartó ellenben szerény, úgyhogy a desszantfelszerelést majd otthon hagyja a kölök. Gondolkodás nélkül el merek indulni vele messzire is, pl. Szlovákia, Szlovénia, Szerbia, Bosznia, Horvátország volt két hónap alatt, aztán kijöttem vele Hollandiába, ahol naponta 100 km-t utazok vele munkába. Olcsóbb és gyorsabb, mint vonattal.
Fenntartás költségek tekintetében sokkal drágább, mint a bicikli, de nem hiszem, hogy ennél olcsóbban meg lehet úszni egy autót. 24 évesen piliscsabai lakhellyel, első saját autóként, 6 éves jogsival 19e a biztosítás (Allianz), ami húzós.
Ami nem tetszik:
-182 cm vagyok, nincs olyan üléshelyzet, ahol egyszerre elfér a lábam és a kormányért sem kell nyújtózkodni.A középkonzol sarka a ludas, majd jön a flex, és megoldja.
-a váltó nem szereti a gyors pakolást, hajlamos nem bevenni a fokozatokat, ha nem figyelek oda, na azért nem gyakran, de elöfordul, hogy újra kell kuplungolni. Újabban egyre többet recseg, attól félek, hogy csere lesz belőle.
-10e km alatt 1.5 liter olajat nagyobb részben kinyom a tömítéseken, kisebb részben pedig megzabál.
-anyámnak tetszik :)
Amit szeretek:
-jól lehet érezni, hol az orra, hol a feneke, könnyü vele
parkolni, elég gyorsan megszoktam.
-185/65-ös gumik vannak rajta, 14"-es felnin, ezzel Béla. Egyébként Béláné.
-finom nyomatékos alul, nem kell kinyomni a szemét, hogy meginduljon. Alapjáraton, ökörködés nélkül elég jól használható.
Hibalista
- Vegyesen a rendszeres költségek és javítások
-
- Így vettem:
-
- Elakadásjelzö gomb, típushiba. Kontakthibás, ha épp rossz, az indexelés sem működik. Eleinte ütöttem-vertem a műszerfalat, amíg megjavult. Amióta rájöttem a hibára, megmozgatom néha, ha épp kell. Ez ilyen, olcsó és jó.
-
- Középkonzol világítása kiégett, pontosabban az összes izzó kiégett. Egy meleg nyári vasárnap délelőtt rakok bele LED-eket.
-
- Jobb ajtó meg volt nyomva, amikor megvettem, 30e volt kikalapáltatni, lefényezni. Ez nem vészes.
-
- A jobb hátulja meg volt nyomva, ahol kicsit elkezdte enni az idő, alvázvédővel kezeltettem.
-
- Ami elromlott:
- -Elhagytam valahol egy kerékjárati ívre illeszkedö díszmüanyagot. Ez az, ami kerekek fölött van, és minden Corsán világosszürke. Az enyémen most már fekete.
- Összesen 5500 HUF.
- -Olajcsere, szűrők, 11000 HUF 74e km-nél (Valvoline, 10W40)
- -Olajcsere, szűrők, 13000 HUF 84e km-nél (Valvoline, 10W40)
- -Olajcsere, szűrők, futóműbeállítás, kerékbalansz, 175 EUR 94e km-nél (ELF 5W30). A fogyasztás majdnem egy litert esett ennek hatására. Jó olaj, ajánlom.
- -4db Falken (made in Japan) 185/60 R14 gumi kb. 45e akcióban.
- -hátsó féknél elfolyt a fékolaj, 100e km-nél úgyis esedékes egy fékfelújítás: első féktárcsa és fékbetétek, hátsó kerékcsapágyak, két fékdob és betétek, kézifék bovden: 65e
- -a jobb oldalon teljesen tönkrementek a gyári GSI alufelnik, helyettük egy garnitúra használt lemezfelni (14"), darabja 3.5e.
- -kalaptartó műanyag biszbasz. 3 csavar. Most jó.
-
Ide hordtam szervizbe
Jurek László, karosszérialakatos, Piliscsaba. Közepes árakon alig elfogadható munkát csinál. A problémát orvosolja, de az összeszerelés hanyag.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Midling Tamás, autószerelő, Piliscsaba, jó áron, elfogadható munkat csinál.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 64000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | valami megbízható, erös, kombi. Addigra jönnek a kölkök. Ugye. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |