Imádni való dög
Szöveges ítélet
3 ajtós kis b Corsa C14NZ motorral még 1995 ből.Kezdtük hengerfejfelújítással mivel nem nagyon cseréltek benne olajat elötte és vizhőfokjeladóval mivel random leállt. Imádni való,városban tökéletes,futárkodni is nagyszerű vele mivel könnyen fordul,sok kis helyre befér,csukott sorompó melett is be tud slisszolni :) sok hiba előjőtt,csak néhányat akarok leírni mert még sokan használják az 1.2 , 1.4 ,1.6 8 szelepeseket(általában NZ motorkódosok). Cseréltem mégegyszer vizhőfokjeladót mivel az utgy nem azon az értéken dolgozik és 7-8 litert evett valamint hideg motornál úgy túldúsított hogy 3 hengerezett és a gyárival vegyesen 6.5 litert. Cseréltem lambdaszondat mivel dadogott néha(4 ezer volt de csak gyári bontott,ujonnan kb 15 legnagyobb kedvezménnyel),cseréltem elosztofejet mivel a hall jeladó meghalt és hol indult,hol nem vagy leállt random. Folytószelep jeladó mivel random fennmaradt az alapjárat néha. Alapjárati motor mivel nem volt alapjárat(itt jegyezném meg hogy a járatokat is érdemes kitartani) Egyvezetékes vizhőfokjeladót is kelett cserélni mivel az új termosztáttal sem ment fel az üzemi hőmérsékletre a mutató szerint. Gyertyakábelek,gyertyák(sajnos volt olyan hogy 3 hengerezett mert a 2 éves gyertyakábel nem látható helyen a burkolat alatt megvolt törve). Sokat megy az autó,így a normális dolgokat nem írom le,mert gumit,vezérlést,lengéscsillapítokat mindenki cserél,azon kívül agyon üthetetlen. Lakatos barátod legyen vagy egy fannal(ne autószerelővel) hanem egy fannal nézel egy rozsdamentes corsát ami fapados és megkapja amit kell időben,örök élet+2 nap. Igénytelen,ezzel a motorral szerelt verziókat(legyen F astra vagy b Corsa) nagyon könnyű szerelni és nincs túlbonyolítva. Az a 3 alkatrész legyen gyári,és semmi gond nem lesz vele. Viszont a rozsdára nagyon kell figyelni mert egy motort generálozni egyszerűbb mint egy szétrohadt autót lakatolni. A 96 utáni F astra és b Corsa inkább felejtős,tele érzékelőkkel és problémákkal+ olajtemetők(általában x14xe,x12x,x16xe). Nem megy jobban,nem nyomatékosabb mint egy rendben lévő jól beállított NZ,ellenben sokkal megbízhatatlanabbak. Nem beszélve az anyagminőségről(jobban rohad és a fényezésen lakk kopás ami facelift előtteknél pl nincs). A hibakódolvasást pedig el kell felejteni meg a kivillogtatást mivel vagy nem tárolja el,vagy nem az a baja(ezek még primitivek,lambadszona volt a gond pl és kiírt rá map szenzort de sajnos nem csak ennél nem érdemes hanem SI motorral szerelteknél is volt ilyen ezek még régi motorok,régi aggyal) de pont ezért jók mert egyszerűek és nagyszerűek :)
Hibalista
- Hall jeladó(bontottan komplett elosztofej 8 ezer)
- Vizhőfok jeladó(a két vezetékes de csak gyári újonnan 8 ezer)
- Vizhőfok jeladó(1 vezetékes,bontottan utánam dobták :) )
- Folytószelep jeladó(3 ezer ft bontottan)
- Alapjárati motor (3 ezer bontottan)
- Hűtő(9 ezer ft újonnan kedvezménnyel)
- 1 vízcső(890 ft újonnan)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Barátok
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 400000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia 2 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |