Igénytelen olcsó megbízható autó
Szöveges ítélet
Már egy éve ingáztam autóbusszal Fehérvárról, mikor megelégeltem a buszozást és a rendelkezésünke álló készpénzből vettünk egy autót. Már akkor is Toyota Yaris volt a kiszemelt célautó, viszont pénzügyi elvek miatt, nem akartunk autót részletre venni.
Állítólag egy idős vidéki hölgyé volt és sokáig egy udvaron állt. Ezt igazolni látszott, hogy már vásárláskor rozsdásak voltak a kipufogó dobok, illetve az első féktárcsákon szép rozsda réteg képződött.
Első műszakiztatásnál cserélni kellett a kipufogókat, addigra már szép öblös rali hangja lett. :) Ugyancsak akkor cserélni kellett a hátsó fékdobokat.
A rozsda az első féktárcsákról fokozatosan lekopott, viszont a koptatás során a fékpofák is enyhén profilt változtattak. Ennek ellenére 70.000km-t mentem gond nélkül velük (valószínűleg a defenzív lendületből vezetésnek is nagy szerepe volt ebben). 70.000 km után is, a "frissebb" hátsó fékek keztek problémázni. Ekkor, a szervíz javaslatára, cseréltük a teljes első-hátsó fékeket. Állítólag, 60.000-ként előírás cserélni a teljes első-hátsó fékekeket.
Autópályán használtam nagyrészt, viszont 120km/h felett nem szerette. És bizony a Fehérvárra való visszaút az autópályán gyakran frusztráló volt, mikor lelámpáztak kamion előzés közben.
Évente 2-3 alkalommal Erdélyt is megjártuk vele. Sajnos akkor is sok frusztrációt okozott nekem, hiszen a 90-el "száguldó" kamionokat nehezen tudtam előzni, ugyanis 90-ről nehezen gyorsult. Nagyon be kellett nézni a "felszálló pályát", hogy legyen idő felgyorsulni és még beérni is a kamion elé.
A mostani Yarisunnkal, viszont, ez már nem gond :)
Az ülések
A legjobb jellemzése az üléseknek az amit egy Totalcar.hu-s cikkben olvastam: "gerincsérvet" okoznak. Szó szerint lehet érteni. Hosszú vezetések után gyakran a derékfájásom miatt kellett megállni pihenni. Viszonyitásként, mostani autómban (Yaris) ez egyáltalán nem gond, bár ez sem egy prémium autó.
Fenntartás
Két év és 85.000 km után azt mondom olcsó volt. A vezetett km-ek miatt általában 2-3 havonta mindig volt valami szervíz kiadás, ha nem más, akkor olajcsere. Ez már a feleségemet is nagyon frusztrálta. Az még jobban, hogy márka szervízbe járattam a 13-15 éves autót. Ez utóbbi nekem azért volt fontos, mert napi szinten használtam és biztos akartam lenni benne, hogy szaki kezek végzik rajta a szükséges javításokat. (Tudom, ezért még sokan megköveznek, de ezt én így gondoltam).
Készítettem magamnak egy összesített táblázátot, és kiderült, hogy a 500eFt-os felvásárlási árat követően, mindent egybeszámolva kb 700eFt-t kellett rákölteni. Ebben benne van mindenféle költség, kivétel üzemanyag. Ezen költségeknek a fele olyan költség volt ami ilyen futásteljesítménynél egy vadi új autónál is kellett volna: olajcsere, téli-nyári gumik, kötelező biztosítás, teljes első-hátsó fékcsere.
Összegezve: igénytelen, olcsó, megbízható autó. Soha nem hagyott cserben. 13 évesként vettem, 15 éves koráig használtuk, és akkor is csak azért adtuk el, mert második autó lett belőle. Így viszont ritkán használtuk. Jó tulajdonoshoz került: egy fiatal hölgy aki éppen Trabantról váltott :) Neki mennyei érzés volt ezt az autót vezetni :)
Viszont aki sokat utazik hosszú távon, az cserélje ki a gyári üléseket valami kényelmesebbre.
PS: (2010.július) 50.000 Yaris km után azt mondom, hogy kár volt az időmet Corsa-ra pazarolnom. Soha többet Opel-t!!! Bocsi!
Ha Corsa-ban gondolkodsz, bármikoriban, inkább vegyél egy Toyota Yaris-t 1.3-as motorral, lehetőleg Sol felszereltséggel. Nem fogsz csalódni. Egy kicsit idegesítőek lesznek az Astra Classic-ok és a Peugeot 307-esek, mert k..ra nem akarnak lehúzódni előled, de elhúzni sem bírnak (előbb-utóbb feladják). :P
Hibalista
- középső és hátsó kipufogódob cseréje - első és hátsó fékek teljes cseréje (70.000 futott km után) - akkumulátor csere (kb 60.000 futott km után) - olajteknőtömítés, szelepfedéltömítés, 1 hengerfej - izzók, bár a kilométerekhez képest ritkán (1 jobb első, kétszer a jobb hátsó helyzetjelző, 1 féklámpa, 1 a rendszámtáblánál)
Ide hordtam szervizbe
Opel Szuna - Székesfehérvár Nagyon elégedett vagyok velük. Külön köszönet Sziksz Péternek. Egyszer volt komolyabb véleménykülönbségem velük, de végül, akkor is elégedetten távoztam.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Yaris 1.3 (ez is használt) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |