Hűséges társa vagyok. Amíg lehet használom!!
Szöveges ítélet
Az Ok:
Bécsi munkábajáráshoz kellett az autó (Mosonmangyaróvár-Bécs, oda-vissza 200 km naponta). Egymillió körüli használt kocsit kerestem. Fontos volt, hogy megbízható legyen és ne fogyasszon sokat. Szerencsésnek mondhatom magam, mert ez a kisautó ennek minden tekintetben megfelelt (és felel meg mind a mai napig).
A Kocsi:
Kis bájos fekete, háromajtós B Corsa. 1 milla ötvenezerért jutottam hozzá hétéves korában, nagyon megkímélt állapotban, második tulajtól.
A használat:
hetente tettem bele ezer kilométert. A napi 200 km-ből, 190 persze autópálya volt. Másfél év alatt hatvanezer km összesen a 15 ezres szervizeket szigorúan betartva, tehát négyszer cseréltem benne olajat egy év alatt (szervíz: olaj olajszűrő, légszűrő - átlag 9ezer forint). Utána hazai pálya következett, kb havi ezer km megy bele. A kilométerszámláló most 129 ezernél áll. Ne felejtsem el, hogy harmincezrenként gyertyacsere, de cseréltem már bovdeneket, benzinszűrőt is.
Fogyasztás:
A fogyasztást minden tankolásnál kiszámítottam. Az üzemanyag szintjelző csak hozzávetőleges értéket mutat (ezt eddig mindenki leírta, igaz is).
Eredmény (két személlyel): 120km/h - 5,8-6 liter, 140 km/h vígan 7 liter. A maximális sebesség amit ki tudtam csikarni belőle 155-156 km/h óra volt. De ki akar ennél többet? Főleg egy egyliterestől.
A bécsi túráknak vége, hazai utakon 90-100 km/h: 5-5,5 liter ÉS 80-nal duruzsolva 4,7!! Mindezt két személlyel, csomagok nélkül. Négy személlyel biztos sokkal több, a kis motort nem is erre találták ki. A kb 46 literes tankkal eddig megtett leghosszabb táv 1012 km (az óra szerint, nem is akartam hinni a szememnek). Kiszámoltam: olcsóbban jutok el vele EGYEDÜL akárhova, mintha tömegközlekedéssel mennék! Óvár-Pest busz 2450, vonat 2500. Corsa 2200!!! Horror, nem?
A kényelem:
A kocsi minden extra híjján van. No servo, nem is kell. nincs légkondi (nem kapar a torkom), nincs ablakemelő (minek?). Egyedül központi zárat tetettem bele, mert hasznosnak találtam nem amortizálni a zárat.
Az ülések lehajtásával nagy tér áll rendelkezésre. Cipeltem én ezzel a kis vacakkal akkora hűtőt!... Rengeteg minden fér bele.
Mindent összevetve:
Nagyon meg vagyok vele elégedve. abszolút megfelel annak a célnak amire használom, pont arra jó, amire kell. Olcsó (akarom mondani relatíve olcsó: nem én mondtam de igaz, az autó luxus), jó, megbízható, alacsony üzemelési és szervízköltségű.
Szervízek: Olajcsere szigorúan nem márkaszervízben, kivéve a legutóbbi nagyszervízt. Megkérdeztem az Opel szalont kíváncsiságból: 17 ezerért cseréltek olajat, szűrőket, gyertyát. Azt mondtam, oké.
Mindenkinek ajánlom, aki megbízható, kevésből fenntartható kocsira vágyik.
Amíg lehet használom. És igyekszem úgy használni, hogy ez hosszú-hosszú évekig így legyen.
Hibalista
- Csak egy nagy sokk ért: a sokak által emlegetett beömlő levegő mérő halála. Nagyon veszélyes helyzeteket okozhat, mikor hirtelen gázadásnál, egyzserűen szinte leáll a motor.
- Csere. Eredeti Bosch, kerül 81 ezerbe. Lélegzetem is elállt. Van olcsóbb? Persze! Az Alfa légmérője totál ugyanaz. Kerül nettó 18 ezer, munkadíj stb nélkül (milyen jó egy szuper autószerelő a családban!).
- A hátsó lámpák kéthavonta kiégnek, tipikus Corsa betegség (darabja pár tucat forint). Más gond nincs. A kipufogó kilyukadását nem is sorolom ide. Az természetes jelenség.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Eddig még eszembe sem jutott más kocsikkal szemezni. Hűséges típus lennék? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |