Fehér sörszagú törpe:)
Szöveges ítélet
5 szempont vezérelt amikor lecserélni készültem BKV kékre festett skoda 120 ast. 1 Ne legyen piros. 2 Ne legyen automata. 3 Ne legyen 1000 es. 4 Ne legyen Suzuki. 5 Ne legyen 3 ajtós.
A kereskedésbe érve az eladó nyájas mosollyal és a "ez a te autód,csak neked,csak most" ütemes ismételgetése közepette odavezetett egy 1,0 GA aut piros 3 ajtós swifthez..........
Nos tudom,hogy nem tartozik a tárgyhoz,csak leírtam mert amikor a tüzpiros suzuki felett elnéztem szinte üdit?en fehérlett a kereskedés sarkában 2 kis corsa. Megnéztem mindkett?t egyformák voltak(szinte) Dreheresek, sörszaguak...igen del van volt mindkett?.Én azt választottam amelyiken kis parkolási sérülések látszottak és törött szélvéd?je volt.Hogy miért?Mert a másiknak iszonyú kopogás,morgás jött a motorjából.Azt hiszem nem bántam meg,bár az els? napon kigyulladt az a kis sárga checklámpa,motor hidegen ok,de bemelegedve rángat és a kipufogóbol ?mlik a benzin...Kereskedésbe vissza(nem telt el 24 óra a vásárlástól).Fejvakarás,hümmögés, beállás,szerel? üveghangon 5 percig huzatja állóhelyben,persze nem segített...Miböl gondolta,hogy ez megoldja?Nagy ötlet:a másik corsából(amit nem vettem meg)elkezdték szisztematikusan átcserélni az alkatrészeket:gyujtáselektronika-nem lett jobb,traffo-nem lett jobb,léptet?motor-nem lett jobb.Kb 4 óra fejvakarás után átmentünk a közeli opel kereskedésbe ahol felrakták computerre-és láss csodát a h?jeladó volt rossz.Kicserélve,müködik.Id?közben személyautóvá avanzsált hivatalosan is.A teheres mult el?nyei az er?sített futóm?(5 emberrel sem ül a segge)és egy + merevítés amihez a plató volt fogatva.
Nagyon jól vezethet? kezes autó,tisztán érezni mikor mire "készül",szépen finoman kezdi tolni az orrát er?s kanyarban, majd komótosan megindúl a fara is.Persze ehhez kellenek jó gumik:)Nekem 165/70 R13bevált, még jó a fogyasztásnak, de nem is az a virsli kategória.
Dinamikus,mert 3-as ban 20-110 ig jó:)
100-130 között lehet utazni kényelmesen még zaj és halálfélelem(stabiliás)nélkül.Kiprobáltam 165 a vége de az már nagyon siklórepülés egy ilyen sulyú autónak:)
Legkevesebb fogysztásom 5,2 volt országúton szigoruan max 90-el,a legtöbb pedig 9 liter -10 ben városban (Bp)
A Mol 95-ös el csiga és zabál,a többi ok,de talán a shell a legjobb.
Az olajcserével nem várom meg a 15 ezret általában 10ezernél cserélem légsz?rövel eggyütt.a vezérmüszijjat pedig 50 ezernél.Meghálálja.
Amit cseréltem már:els? gömbfejek,féktárcsák,betétek,leng.csillapitók,váltótartó bak,toronycsapágyak,kézifékkötél,hátsó leng csill,fékdob.fékpofa csapágyak.
Nagyon szeretem ezt az autót bárhova bármikor el merek indulni vele,bár 1-2 óra ülésben ülés után ki kell szállni nyujtózni.
Kicsit hangos belül,de ez nem "az a kategoria".
Egy komoly bajom van vele:kicsi-ezért is lesz eladva szegény...
Hibalista
- Szétrepedt a kipuff a kat.utáni bilincsnél (szakszerütlen csere a multban)2000 ft -ért meghegesztették.A csomagtérajtó átvezet?jében egyszerüen eltörtek a kábelek.(saját magam megjavítottam)Csomagtet? gázteleszkópok 4000/db.Mindig leállt,ha pocsolyába mentem vele.(hajszálrepedés a gyujtótraffón,mejavítva 0ft)Hátsó csapágyak(mert a szervíz túlhúzta)Hátsó fék(mert a szervíz rosszúl rakta össze)Vezérm?szíj soron kívül 5000 km után mert majdnem elszakadt(a szervízben túlfeszitették)Vizcs? folyás(nem kell mondani...szervíz)Motorvezérl? h?mérsékletjeladó 3000ft,termosztát 1000 ft
Ide hordtam szervizbe
Sajnos van ismer?söm (nem márkaszervíz,de nagy cég)ott ahova soha többet,ugyhogy nem irom le:)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mózsi Lajos,Sándor Miki, Jómagam :) Ez igy egy remek trió:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Vagy nagy opel, vagy volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |