Étvágytalan kis bojler
Szöveges ítélet
Aki mindíg siet valahova, ilyen kocsit ne vegyen. Ez nem száguldásra való.
Mikor megvettem, tudtam, hogy nem táltos, valami nagyon pozitív meglepetés volt, hogy mégsem olyan rettenet lassú. (Ismerős szerint az ő 1.9 Renault klityóját viszont üti). 100-120 közötti utazó adott, 80-ról még előzni is lehet vele. A végét soha nem néztem, 140 megvolt órára, ott még volt némi maradék is. De ez a kocsi nem erről szól.
Akkor miről is? Olcsó fenntarthatóságról, két személy viszonylag kényelmes transzportjáról A-ból B-be. Meg némi csomagok szállításáról is. Jobbára a hátsó ülésen, mert a csomagtartó nem éppen öblös. 4-nél többen nem érdemes beülni, a hely miatt sem, és azért sem, mert ekkor már nagggggyon kevés az 50 paci. Az úton a vezetési élményt a fejedben ketyegő fogyasztásmérő és a lassan elsuhanó táj látványa adja, nem a menetdinamika. De ez jó így.
A kasztni rendben van, ha nem volt törve, nem fog rohadni, bírja. Az alváz már nem ennyire klassz, az első kerék sárfelverését a mögötte levő nyúlványok nem igazán tolerálják, érdemes ott letömíteni a réseket.
A beltér rendben, a 180 centimmel még mögöttem is elférnek. Az ülések lehetnének jobb tartásúak, ez a GSi gyári ülések tudják orvosolni. Ami pocsék, az a szellőztetés. Egyszerűen rossz, párásodik az ablak, bármennyit fújsz rá, a hátul ülők 20 fokban is fulladoznak. Ez nem erős oldala. A zenecucc viszont a kivitelhez képest klassz, már a gyári is jól szól az árához képest. És a gyári hangfalak másik fejegységgel csodákra képesek, nem gondoltam volna (6 hangszóró, külön magas rulez).
A futómű ehhez a motorhoz elég, erősebbhez már gyenge szerintem. A rúgózás nagyon lágy és ültetni is marad bőven hely. Én nem nyúltam hozzá, mert hamarabb megváltam tőle, viszont erősebb rugókat terveztem betenni.
A karbantartás otthon is végezhető, ez az Isuzu motor rém egyszerű. No elektronika, full mechanikus minden. Könnyű szerelni, minden hozzáférhető. Olaj kell neki, olajszűrő (erre érzékeny) meg rendes gázolaj és nincs vele gond. Az enyémet 200 e. körül adtam el, de simán volt még benne ennyi. -18 fokban egy izzítás, 4 fordulat és már ment is.
Városban minden helyre befér, de aki ilyet vesz, annak javaslom a szervót, másképpen a kormány izomlázat ébreszt a satnyább izomkötegekben. Utólag is beépíthető, bontóban hozzá lehet jutni.
Az alkatrészek nevetséges árban vannak és minden van a bontóban. Opel bontó meg van bőven, tessék válogatni, nézelődni.
Ha még egyszer vennék, egy Isuzu TD lenne a kiválasztott, valami spec. kiadású széria, sok extrával. Itt már van menetdinamika, légkondi, elektromos ablak, napfénytető, stb. Sokkal élvezhetőbb hosszú távon is.
Aki takarékos, megbízható kocsit akar, ami városban és országon belül is jó, vegyen ilyet, nem bánja meg. Vásárlás után keveset kell rákölteni, ha a motor még nincs szétalázva. Más kardinális, javíthatatlan problémája (ha nem több darabból van összetákolva) nem lehet.
Hibalista
- Kerékcsapágy, önindító (miattam), fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo 940 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |