Én szerettem is meg nem is
Szöveges ítélet
Az autó Pinkafeld-ről lett behozva idős nénitől 85 000 km rel - vezetett szervizkönyvel jo állapotban első szemrevételezéskor majd jött a hidegzuhany... vagy nem ? de erről majd később.
Először is a kocsi belsejéről annyi lenne a véleményem hogy a müanyagok minősége egy ilyen kaliberű ilyen idős autohoz nem rossz. Nem zörög nem csörög , az összeszerelési minősége jobbb mint egyes 10 évvel fiatalabb swifteknek ...... persze lehet ez betudható annak hogy nem egy lehajszolt darabrol van szó az én esetemben . Az ülések kényelmesek . oldaltartásuk megfelelő "nem sport autora kell gondolni" viszont a combtámasznál ki be csuzkálhat az ember az ülésbe. A pedálok elhelyezése kicsit fura volt számomra hogy a gázpedál nagyon beesik a fék mellé kb 5 centi szint különbség van a két pedál között ami egy igen csak nagy lábbal megáldott embernél kényelmetlenséget okozhat hirtelen fékezéskor ha csak nem a rallybol átvett ballábas fékezéssel probálkozik.A kuplung pedálja viszont nagyon hátra kell nyomni én a 168 centimmel pont a végére tudok nyomni még kényelmesen ha teljesen előre van huzva az ülés . Műanyag müszerfal kopogós de jol tisztitható és nem karcolodik könnyen. Hátul a hely 3 ajtoshoz képes elégséges 2 közép magas felnőttnek viszont ki- be szállásnál már adódhatnak problémák . A csomagtartó bevásárlásokhoz teljesen megfelelő kicsit mély , ezért elégéé magasra kell emelni a csomagokat bepakolásánál. A kezelő szervek mind kézre esnek .Röviden ennyi a beltérről ami eszembe jutott.
Nézzük a kocsit magát .
Nekem a motorral 1 problémám volt , hogy gyenge .... habár városi használatra elég kellemesen autokázható 1-2 személy részére . Előzést meg kell gondolni minden esetben . Fogyasztása az autonak teljesen kiváló városban 5.5-6 liter ha papósan megy az ember de hát egy 45 loerős motorral nem is lehet másképp menni. A váltója szerintem kicsit a gyengéje is lehet-lehetne mivel pontatlan olykor-olykor , lötyögős és szerintem hosszú uton jár . A futóműve a kocsinak alkalmatlan mindenféle sportos vezetési élményhez ne is keressük benne mert ilyet nem tud nyujtani nekünk , mivel puha és lágy a rugózása ...... de ezeket ki küszöbölhetjük nagyobb kerekekkel a virsligumikkal szemben illetve corsa gsi /ültetett/keményitett futóműre való cserével. De akkor mindig fenn áll hogy csak 45 lovunk van ezért fölösleges ezzel foglalkozni. Fékek elegendőek ehez a teljesitményhez amit az auto talajon nyujt alattunk.
A hidegzuhany-vagy mégse
Az auton lecseréltem elég sok dolgot de ezek mind a kor miatt illetve csere érettek voltak mert gyári dolgok voltak még fent .
Ilyenek pl a komplett kipu rendszer , fékcsövek (gumi,réz), hátsó hid , hátsó rugó (ide kadett rugo került ami kicsit keményebb talán), levegőszűrő, és egyéb aproságok aminek a beszerzése minden auto boltban be lehett szerezni 24 ora leforgása alatt ha esetleg az éppen kellő alkatrész nem volt raktáron. Alkatrész árakat az ember olcsónak nevezheti ha megnézni mi hol mennyi beszereléséhez nem kell nagy szakinak lenni . Oda kell figyelni viszont a rohadásokra a hátsó lökháritó illetve a müanyag küszöb elemek mögötti részen , hellyel közzel a hátsó rugó tartó résznél .
Összegezve:
Aki csak városba akar valamilyen autot magának ami megbizható nem csunya jo a fogyasztása és nem rendelkezik vagyonokkal esetleg nem akar rászánni sok pénzt javitásra fenntartásra annak 5ből majd nem hogy 5 ös választás lehet ez az auto. Suzukihoz mérten jobb összeszerelés(ezalatt a belső anyagok minőségét ilettve összerakottságát értem) szebb forma , fenntartását és fogyasztását tekintve viszont majdnem hogy megegyező. Mondjuk 1.0 res suzukim jobban ment és pontosabb volt a váltoja viszont nem érezni benne az "anyagot".Én megvoltam vele elégedve rosszabbra számitottam .....de amire kellett arra elég az autó.Első autónak , időseknek , inkább nőnek legmegfelelőbb választás.
Gyorsulni nem gyorsultam az autóval féltem a vereség okozta szörnyű lelki traumátol ami érhetett volna. De nem is erre lett kitalálva ez a verziója az autonak . Arra ott a gsi de az meg eszik is .
Mindenki összegezzen kinek mire kell mennyit szán az autóra és mennyit a fenntartására és a szerint döntse el.Sok ilyen auto van a piacon sokféle felszereltség állapot ár .....lehet válogatni . Rengeteg jo állapotú flangál még az utsákon.
Hibalista
- Megvételkor repedt hátsó hid, korrodált szétért gumifékcsövek. Komplet kipufogó rendszer.Ezen kivűl nálam nem volt meghibásodása , csak a kopó alkatrészek cseréjét kelett időszerűen elvégezni .
Ide hordtam szervizbe
Magamnak , ismerősök , haverok .
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | suzuki swift 1.0 | Következő autója? | crx/civic suzuki swift gti |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |