Egy tiszteletre méltó dízel
Szöveges ítélet
Feleségemmel ez az első autónk. Azért választottuk őt, mert az előélete ismert volt.
Egy barátunk kívánt megválni dízel Corsa (99-es évjárat) gépkocsijától, amit ő hozott be Ausztriából. Az autó műszakilag jó, esztétikailag közepes állapotban volt.
Az 1,7-es dízelmotor takarékos, nem szereti, ha pörgetik, szép egyenletesen húz. Átlagfogyasztása 4 és 6 liter közt alakul. (A legjobb fogyasztása nálunk eddig 3,7 L/100km volt.)
Fontos volt az autó kiválasztása során, hogy feleségem kevés vezetési rutinnal rendelkezett, így első sorban a kisebb autók jöhettek számításba. Az, hogy ebben a kis autóban egy nyomatékos dízelmotor van sokat segített. Városban cirkálni kellemes, a szervó pont annyit segít, amennyit kell, könnyű vele parkolni, lefulladni lehetetlen ezzel a motorral. A negatívum, hogy lehetne dinamikusabb is bár nekünk így is teljesen megfelel.
Autópályán (leginkább itt fut) próbáljuk 120 km/h körül tartani a sebességet. Itt a fogyasztása még kedvező, és elviselhető a hangja. Természetesen az újabb autókhoz képest komolyabb a zajterhelés az utastérben, de a rádiózást, beszélgetést nem zavarja.
A belső kisautó kategóriához képest elégséges, ha csak 2 személy utazik benne már-már tágas, de volt már rá példa, hogy 4-en mentünk 150 km távolságra és a hátsó utasok sem panaszkodtak.
Az ülés elsőre rendben van, de ha hosszabb távra megyünk meg kell találni a megfelelő pozíciót a derekunk érdekében, nekünk ez sikerült. (A vezetőülés magassága állítható.)
Eddig sehol nem hagyott ott. Egyedül a generátor ment tönkre benne 3 év alatt, de arra számítottam a Népítéletben olvasottak alapján.
Az alkatrészek árai nem drágák, szerelni sem nehéz.
Mivel a szívünkhöz nőtt 2016-ban úgy döntöttünk, hogy megcsináltatjuk az autó karosszériáját, hátha nyerünk vele még pár évet.
Ahogy fent említettem eddig mindenhova elvitt legyen az országhatáron belül, vagyon azon kívül. Az Alpokot már több alkalommal megjártuk vele. :)
Érdemes kisebb pénzzel rendelkezőknek elgondolkodni egy ilyen, vagy hasonló kisautón, mivel olcsón fenntartható így több olyan dologra futja, ami az autó műszaki állapotát, megbízhatóságát javítja. Pl. új nyári és téli gumi szettre, rendszeres olaj és szűrőcserékre stb.
Köszönöm mindenkinek, aki tudtán kívül is segítette választásunkat a Népítéleten írt bejegyzésével.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül az alábbiak: kipufogó cseréje, generátor csere, üzemanyagtank csere. kb. 2 év használat után ki lett lakatolva az alja és kapott alvázvédelmet is.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |