Corsa Champion 1.2 16V
Szöveges ítélet
Novemberben vettem egy rohadt esős napon.Ennek különösen örültem mert tetőablakos.Így az első teszten átment:) Még 2 napig esett utána és megnyugodtam,hogy beázni nem fog ezek után:)
A paranoiám az elező két autóm miatt volt.Mind a kettőn volt tetőablak és ahogy kell, esőben zuhanyrózsaként üzemelt.
Ami még fura,hogy az elmúlt 3 autómon volt tetőablak és alapjába véve nem szerettem:) Csak valahogy mindig úgy jött össze,hogy olyan autó vettem amiben van.
Na írjunk vmi lényeges dolgot is.
Belseje nem egy szépség, de nekem tetszik.Ülések egész jók, egy picivel több oldaltartásuk van mint a 7-es busz üléseinek.
Elől gond nélkül elférek a 187 centimmel, de hátul csak a kisebbeknek jó.
Felszereltsége egy lufi+szervókormány..szal semmi extra.Bár már elkezdtem beszerezni hozzá a minimális kényelmi dolgokat pl: kp zár,elektronyos ablak első ködlámpa stb..csak OPEL-t, semmi után gyártott szart..
Amikor a leendő corsámat kerestem, egy célom volt.Leszarom milyen felszereltségű, de a kasztni ne legyen ropira törve.Sokat megnéztem,és siralmas állapotok voltak..volt,hogy az ujjam befért az illesztési hézagok közé és az eladó makacsúl tagadta a kocsi sanyarú sorsát, pedig ordított az autóról,hogy csúnyán összetörték.
Amit megvettem az nagyjából törésmentes volt.A bal sárvédőt cserélték szerintem egy horpadás folyamán.Lakatosom is megnyugtatott,hogy minden gyári elől-hátúl..húzva kalapálva sose volt.
A bodé 3 ajtós,szal 2 embernek ideális első sorban..A csomagtartó is nagyjából 2 embernek elég..persze le lehet dönteni az ülést és akár egy rotakapa is befér,vagy 4 mázsa dinnye..
A kis 1.2-es 16 szelepes motor nagyon eltalált kis szerkezet annyi szent.Ereje épp annyi,hogy az autópálya tempót kényelmesen bírja..nagyon szépen megy 130-140 környékén..De felette kár erőlködni..megnéztem, épphogy a 170-be belenyal a mutató, de ott már rémisztő hangja van a motornak..Nem is erre való.
Városban is nagyon kellemesen vezethető, 50-től nyugodtan mehet az 5-ik..nincs remegés,vagy erőlködés.
Fogyasztás vegyesben 6.5 és ezt azóta tartja ,hogy megvettem és nem nagypapi tempóban vezetek.
Ami nagyon szar és meg kell említeni, az a váltónak látszó trágya..akarom mondani tárgy..kár ezt ragozni, akinek corsája van az tudja miről beszélek.
Fék és a futómű jó..ragozni ezen sincs mit.Teszik a dolgukat, de nem kell keresni a határokat..
Amit megemlítenék az a szenzációs fűtés..míg lekaparászom az ablakot, befűt annyira,hogy kabát nélkül lehessen az ember..-10-ben is...utána meg gatyarohasztó meleget ad..
Igaz még 1 éve sincs nálam,de 30000km már tapasztalatnak mondható bőven.Jó kis járgány és nem bántam meg,hogy megvettem..
2008 09 03
Azóta egy-két dolog történ a kis corzával.Nyáron volt egy húzósabb hibája.Épp egy olyan napon(lehet ezért nem tudom) amikor 39 fok volt..ráadásul szegedre mentem ahol mindig melegebb van.Leértem hiba nélkül, majd megálltam.Nagyjából 20 percet álhattam.Beröffentem és világított a sárga check engine lámpa..Vártam a napot mikor vigyorog majd ez a lámpa a pofámba és elérkezett:)
Nem szegedi vagyok és így fel is merűlt bennem,ha nagy a baj hogy megyek haza..de ekkor még ment a motor.Másnap a motor már kehesen indult és nagyon alacsony volt az alapjárat..Próbáltam elindulni vele,de rettenetesen rángatott..féltem,hogy elszaggatja bakokat,és így le is tettem.
Bp-re már kölcsönautóval mentem és barátnőm intézte a kocsit.Elvitte(najó húzták) szegeden az opel rupeszky-hez és soron kivűl bevizsgálták és közölték,hogy az alapjárati szabályzó szelep vagy mi a tököm szaródott el.Bp-en vettem egyet majd leutaztam és elvittem a rupeszkyhez.Nagyon rendesek voltak és segítőkészek.Nagyon meglepett komolyan,hogy vannak még ilyen helyek.Nem is mondtam,pontosan mikor érzekem,de amikor odaértem kb 5 perc várakozás után beálltak vele és kicserélték,majd kitörölték az "agyából" a hibakódot és újra szólt a négylövetű:)
A km óra most 185 ezernél jár,és van egy apró hibája,de még nem jött komolyan elő..néha ha nyomatékból(igen van neki:D )
haladok vele,akkor berángat,fullad.
A hibát még nem jelezte a műszerfalon,de szerintem a légmennyiség mérő,vagy a lambda szonda döglődik meg szép lassan..ha lesz időm kimérem haverommal és elébe megyek a hibának:D
2010 12 16
Az autó továbbra is hihetetlen megbízható.Volt vele egy két apróság,de a km számláló elhagyta a 210ezret.Ezt a hátsó kipufogódob is érezte..sajna izzéporrászarrá rohadt.
Volt egy fék generál hátul.Vizsgázni vittem mikor közölte haverom,hogy rárakták padra és hátul semmi fék nincs,és hogy nem vettük észre..Mivel asszony jár vele ,ezért még átfutott az agyamon,hogy lehet csak ő falábú,de ki próbáltam és én is azt mondtam volna,hogy ennek semmi baja.Mint kiderült a hátsó csapágyak szimeringei egész egyszerűen kikoptak és a csapágyzsírt beleverte a dobba:)
Még gyári(10 éves) volt mint minden,így mindent kicseréltem.Új dobok,munkahengerek,pofák,rugók stb..A fék tökéletes lett gép szerint,de vesszek meg ha vmit is éreztem rajta utána.
Ennyi volt a komoly ráfordítás.Meghalt még egy akku benne a nyáron..5 éves volt..kiszolgálta az idejét.
Jövő tavasszal lesz vele egy kis munka,mert az alját egy picit rendbe kell tenni.Pár helyen megjelent a rozsda rajta..főleg a hátsó futómű környékén.De asszem ez vmi típus hiba.Ha kész,még az első futóművet kell felújítani,mert bár a vizsgán nem találtak hibát,de ott is minden 10 éves.Inkább egyszer szívok vele,mint hogy ez-az majd előjön a legváratlanabb helyzetekben.
2014 11 28
Sok idő telt el az utolsó írás óta és van is mit leírni..talán ki is marad pár dolog. Ami talán a legjelentősebb dolog ami az autóval történt,az a rozsda.Nem hittem volna ennyire elfog rohadni az autó 14 éves korára,de sajnos ez az igazság. Igaz,csillag garázsban állt és sosem volt babusgatva,de még ehhez mérten is elkeserítő. Szinte mindenütt felütötte a fejét. A hátsó futómű bekötési pontjai,pótkerék tartó lyukasra rohadt.A szélvédő keretnél is megjelent.A hátsó ablaktörlő kar körül,hátsó szélvédő sarkaiban.Elől a motortérben a nyúlványokon..talán a küszöb az,ami még egész jó,de lehet már az sem..Szépen sorban kezdtem megcsináltatni,de meg mondom őszintén abba maradt..Nem láttam értelmét. Kezdtem számolgatni és kurvára nem érte meg..Az autó értéke gyakorlatilag nulla..a lakatos meg 40-50 ezreket kért és nem láttam a végét.Így a kocsi a lassú de biztos enyészet felé halad..
Amúgy megbízhatóságával nem volt gond. Fillérekből fenntartható. Volt egy olajgomba hiba,ami azt hozta,hogy a motorolajat a motortérbe verte..a mocskon kívül majdnem a motor halálát is okozta,mert asszony nem vette észre,pedig már az olajnyomás lámpa is pislogott..De szerencsére megúszta. Kipufogót többször cseréltem már,de egyik sem tartós. A futómű még gyári :D 2007 óta nem cseréltem benne semmit,és működik.Valószínű már nem is lesz cserélve benne semmi.Tavasz óta áll..nem használjuk,pusztul,de tarcsi autónak még tökéletes. Havi egyszer beindítom,megjáratom. A rozsda most kezdi csak igazán szeretni. Ha lejár a papírja,ki lesz dobva..Sajnálom,mert megbízható autó volt..150 ezer km ment bele és nem panaszkodott.
Egy utolsó szösszenet.Érdekes ez a rozsda dolog,mert többeknél láttam,hogy az utolsó szériás B corzák rohadnak ennyire. Egy kollégám 95-ös gépe egy-két pöttyöt kivéve hibátlan. Egy barátom 99-ese ugyanígy rohad mint az enyém..fura.
Hibalista
- Az eddigi 30ezer km alatt kifingott a trafósor..illetve abból is a 3-as hengeré..de mivel egyben van a 4, így egyben kell cserélni az egészet...haha. - Ja és a TID(központi kijelző) volt kontakthibás..ha ráadtam a világítás elaludt ,ha kocogtattam néha fel-fel villant.Vettem másikat 5 ezerért..és nem kókányoltam mint az előző tulaja..mert már akkor is rossz lehetett(gondolom valami szaki berhelte) és a háza 4 darabból volt összeragasztva..máig nem értem, hogy törték el..kb 10 perc kiszedni nulla tapasztalattal.. - A vízhőfok szenzor(ami a műszerfalon jelez)is megdöglött illetve már szar volt.800 ft volt az új:) Összesen 21 ezer forint volt a váratlan kiadás.+ a kötelező szervizek. - 2008 09 03 - Nemrég az alapjárati szabályzó szelep gondolta úgy,hogy nem működik tovább..17ezer volt az új BOSCH + 8 ezer a csere és hibakód kitörlése. - Szegeden az Opel Rupeszkyhez vittem..soron kívül be is állhattam és kb 10 perc volt az egész művelet. - 2010 12 16 - Akku,komplett hátsó fék generál+egy kipufogó dob. Az utsó de végzetes hibája a rozsda..
Ide hordtam szervizbe
Eddig csak én és egy jó barátom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel rupeszky.Kényszerből vittem oda,de kellemeset csalódtam.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Reanult 5 GTE | Következő autója? | talán egy másik opel? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |