Cammogva ordító matchbox
Szöveges ítélet
Pozitívuma az, hogy hátul kényelmesebb, mint egy előző generációs swift. Télleg semmilyen komoly gond nem volt vele, igaz kímélte az előző tulaj (öreg bácsi). Nem rozsdásodik, csak a kipufogó, igaz mindig garázsban aludt. Szerintem aranyos kisautó, szebb, mint a swift.
Motor, erőátvitel: 45 lóerő - röhej, fogyasztás 7liter körül, télen és taposva fölötte: még nagyobb röhej. (update: kímélve lemegy 6 literre még az alá is, csak tényleg nem szabad nagy gázt adni és pörgetni). Hangos a motor, főleg hidegen dízeles a hangja (ez közben kiderült, a hydrotőke probléma miatt lehet) közepes fordulaton húz csak. Lomha 1200-es, nem is hinném, hogy ekkora motor van benne. Az 1.0 12V 10 lóerővel erősebb. Nyilván ezt a motort a legolcsóbb előállítani.
A váltó hosszú úton jár, igaz elég egyértelműen. Hidegen nehezen kapcsolható, nyilán a váltóban levő olaj dermesdtsége miatt, 1-est nehezen veszi, ha lassítok, és egy nagy emelkedőn akarok lassan felmenni.
Ötödikben 120-ig elviselhető a hangja, 135 felett hallhatóan szenved a motor. Viszont ötödik a fokozatban lehet vele 35-tel is menni(!), harmadikban 105-tel.
Kényelem:
Az első ülések kényelme körülbelül egy tornatermi zsámoly kényelmével ér fel, már 40Km után fájt a hátam tőle. Muszáj voltam venni egy deréktámaszt, így már elég jó. A nyílászárók nehezen csukódnak(főleg a csomagtartó). A belső kialakítás a City felszeréltségnéll nagyon lepusztult, szivírgyújtó sincs... A benzinszint mérő röhejesen pontatlan úszós, néha csal. Kanyarban billeg nagyon, viszont kényelmes a rugózása. Egyetlen extra a hátsó üléssori fejtámlák.
A biztonsággal kapcsolatban le kell írnom, hogy egy közeli barátom fél éve felborult egy ilyennel, a kocsi átfordudlt a tetején, nagyon összetört, de neki egy horzsoláson kívül nem lett baja, ki tudott szállni a kocsiból. Jó pont.
Hibalista
- Ékszíj csúszott, egér megrágta a gyújtáskábelt, első lökhárító leért párszor, kormány balra húz.
-
- Update félévvel később: Ékszíj még mindig csúszik. A kormány balrahúzást egy csodálatos futóművessel megcsináltattam. Közben viszont valószínűleg hydrotőkés lett a motor, kopog egy szelep nagyon. És még egy furcsaság: hidegen prögetve csúnyán füstöl.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szalon BAZ megye, a főnök ért hozzá, a segédek kontárok. (Röhejes volt, amikor az egyik segéd úgy csinált, mintha meghúzna egy csavart, de közben csak forgott az imbuszkulcs a csavaron.)
Még keresem a jó szerelőt. Nincs kedvem Opel-szalonba vinni.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Helyi szerelő az ékszíjat cserélte., rendes. A futóműves abaújszántói, nagyon jó. Lézeres cuccal lőtte be a futóművet, azóta is tökéletes.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kia Cee´d vagy Opel Astra H - majd ha classicként árulják |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |