Best buy
Szöveges ítélet
Az úgy volt, hogy nem is ezt akartam megvenni, csak aki kinézte nekem véletlenül foglalót adott el?leg helyett...pedig csak jót akart. Mindegy. Megvettem.
Azóta is áldom, hogy így cselekedett, mert az autót téglagázzal hajtom, és a kopó alkatrészek (fékbetét, ékszíj) cseréjén kívül még semmit nem kellett rajta cserélni-javítani. Egyszer elromlott a riasztó és letiltott, de ez nem gyári, hanem utólag beszerelt volt, szóval nagyjából ennyi a szervízigénye.
Viszont nagyon sokat fogyaszt. Nem sikerült még 8.5 alá vinnem a fogyasztást, de megvallom ?szintén, nem is akartam. Mondjuk egy kétezres motor is ennyit fogyaszt, igaz az jóval többet is tud. De ez sem marad alul gyorsulásban...kb 80-ig. 120 fölött meg már nem is érdemes puposkodni, mert nem megy. A vége meg 160. De ez egy városi autó.
A kényelmi szolgáltatásai nem túl meggy?z?ek. Mondjuk ez egy fapados modell, csak légzsák van benne. De azért hiányoznak a majrévasak, a világított keszty?tartó meg az efféle úri mulatságok, amik szintén extrának számítanak, tehát nincsenek ebben. Meg hely se nagyon, f?leg télen kellemetlen, amikor a kabátok miatt nem férünk el. Bár a f?tése kiváló, szóval nem kell nagyon felöltözni. Viszont párásodik, mint az állat. Amint a legkisebb csapadék is lehull, abban a pillanatban mindent ellep a makacs pára. Javasolt a cip?r?l lerázni a havat és lehet?leg nem megázni...
Ellenben voltam vele Prágában, Bécsben és egyéb távoli helyeken és semmi gond nem volt. Igaz, nem vittünk túl sok csomagot. Meg én el?l ültem. Akik hátra szorultak azok panaszkodtak a sz?kös lábtérre, de végtére is ez egy városi autó, mint azt már említettem.
A fennatartása nevetséges összegeket emészt fel. A fékbetét 5.000, a sz?r?k 1.000 forint körül vannak. Így egy olajcsere kacagtató összegeket emészt fel. (Ráadásul nem eszi az olajat és a tömítéseket sem kellet kicserélni, ami egy hétéves autónál azért nem rossz.) Mindent lehet hozzá kapni, van sok bontott alkatrész is (amit én nem preferálok, de van akinek ez fontos), nem beszélve az utángyártott alkatrészek hadáról. Egy 10 éves is csak 600-700.000 körül van és bármikor el lehet adni ugyanennyiért, ráadásul ezekben van mindenféle extra is. Csak ajánlani tudom, de kizárólag városi használatra.
Hibalista
- - termosztát (500 ft)
- - eltörött a hátsó ablakmosó vízcsöve (20 ft)
- - nem világít a csomagtartó világítása, ha csak a hátsó ajtót nyitom fel. Bármelyik másik kinyitására viszont felkapcsolódik -> nyitott ajtónál pakolok...
- - betörött a szélvéd? egy kavicstól (a színezett üveg 25.000, szereléssel együtt, úgy, hogy házhoz jöttek)
- - fékbetétek (kb 5.000/garnitúra)
- - szíjak cseréje (1000-4000 között)
- - sz?r?k (1000 között mind)
- - eltörött a majrévas (800 ft a bontóban)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 307 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |