Alapból jó ;)
Szöveges ítélet
Megbízható, stabil autó, mindemellett kényelmes. A fogyasztása sem egetverö, még padlógázzal sem képes überelni a 6 litert. Sajnos az alap 1.2-es motor csodákra nem képes, nem egy vadállat. Városi közlekedésben fürge, könnyen manöverezhetö, országúton néha eröt kell gyüjteni az elözéshez. Amit rettentöen utálok benne, hogy nincs benne klíma, az alap 1.2 motorhoz nem is tanácsos utólag sem beszerelni. Mivel 3 ajtós, így csak az elsö két ablakot lehet lehúzni, semmi szellözönyílás nincs rajta hátul, így a hátuljában megreked a meleg, esélytelen küzdelem. A hátsó ablakok még kibillentve sem nyithatók, utólagosan sem lehet hozzá ilyet kapni, amit pl. az öreg 3 ajtós Mitsubishik alapból tudnak.
Opel betegség: a hátsó lámpák. Az egyik oldalon talán még soha nem cseréltem izzót, a másikon annál többször. Volt amikor elég volt megkocogtatni és újra müködött, de többségében izzót kellett cserélni. Nem egy nagy összeg, de bosszantó tud lenni.
Az alapmodell kesztyütartója egy polcra redukálódott, ami semmire sem alkalmas, egy erösebb fékezésnél, vagy sportosabb indulásnál minden potyog kifele. Erre megoldás a bontóból beszerezni egy zárható példányt, szintén nem nagy összeg és a beszerelése sem bonyolult.
Összességében elégedett vagyok az autómmal, ha azt nézem, hogy egy alapmodellröl van szó, akkor tudni kell elfogadni ennek a paramétereit. Az egyetlen amivel nem voltam kibékülve, hogy ennél a háromajtós modellnél nem gondoltak a szellözésre és melegben lehetetlen benne úgymond járatni a levegöt és ezellen semmit sem lehet tenni utólag sem. :(
Hibalista
- Korához képest nem kellett túl sokat költeni rá, nem igazán romlott el rajta lényeges elem. Pl. napfényellenzö müanyag pöcke fáradt el és eltört, bontóban 100Ft/db. Volt egy högomba csere, kiégett az izzó a közékonzolon, szintén nem nagy költséget okozott.
- Mivel törött volt és az elözö tulaj nem javíttatta meg rendesen, így egy váltócsere is bejátszott, de ez igazából nem az autó hibájának tudható be, hanem anno az igénytelen javításnak. A váltó szintén bontóból származik és közel 2 éve semmi baj nincs vele, szépen, pontosan lehet vele váltani.
Ide hordtam szervizbe
Opel Molnár Soroksárnál vizsgáltattam át, mielött megvettem. Hibátlan minösítést kapott. Ennek ellenére kiderült, egy sima mezei szerelönél, hogy törött volt az eleje... hát ennyit róluk.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Opel Kövesdán egyik szerelöje szereli egy éve. Igazából csak karbantartást kell végezni rajta, ékszíjcsere, olajcsere. A srác ügyes és gyors, persze nem garantálom, hogyha valaki beviszi a Kövesdánhoz ugyanezt tapasztalja. Magánban viszont sima ügy és költségtakarékos! :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Colt (régi) | Következő autója? | Smart fortwo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |