A városlakók öröme
Szöveges ítélet
A kocsit eddig jóanyám használta, én október óta hajtom. Hol is kezdjem. Külsőre viszonylag jól néz ki, bár én jobban szeretem a ´70 es évek autóit (Opel Commodore, Admiral, stb.), de ezt mindenki döntse el maga. A belső tere kényelmes, ahoz képest, hogy kis autó. Vannak benne idegesítő dolgok, pl. aki az anyósülésen ül, az biztos beveri a sípcsontját egy belógó tároló rekeszbe, ahol egyébként szinte semmit se lehet tartanii, mert gázadásnál garantáltan kipotyog. Én kazettákat teszek bele, de aztán azokat is az ülés alól kaparom elő. A duda (amit mondjuk szinte sose használok) elég rossz helyen van, a légzsák mellett két oldalt, nem középen. Ha használni akarnám, akkor reflexből középre nyomok, és nem történik semmi. Így viszont parkolásnál amikor egykézzel a kormányt tekerem néha sikerül megnyomni.
Amit viszont imádok, az a gyári Blaupunkt rádió. Hat hangszóró, normális zene hallgatására tökéletes. Múltkor megállt mellettem egy ugyanilyen egykettes Corsa, ami tele volt rakva mélynyomókkal, erősítőkkel, neonnal, meg minden efféle dolgokkal, hát azt kiröhögtem. Ez a kocsi nem arra való. Aki kemény akar lenni, az vegyen 1,8-as GSI-t.
A csomagtere meglepően nagy, sokminden belefér, ha ügyesen pakolgatunk. A motor egykettes 16 szelepes, ami városban kimondottan jó. Nem egy gyorsulási verseny győztes, de arra jó, hogy a lámpánál zöldnél kigyorsítjak és bepofátlankodjak más gépek elé. Tudom, bunkóság, de a budapesti közlekedés köztudottan a túlélésről szól. A váltó annyira nem rossz, bár az egyik pajtásom 20 éves Corollájában sokkal precizebb van. Végsebessége nem tudom mennyi, egyszer mentem vele 170-et (óra szerint), de már sípolt a beltér és csökkent a biztonság érzetem...A sebesség áttételek viszont egész jók, 3-asban 20 tól 110-ig lehet vele menni.
A futómű jó, kanyarokat jól veszi, Demszky bácsi kátyúi se fognak ki rajta nagyon. Az meg külön finomság, hogy alapáron járt hozzá normális pótkerék. Csak mosolygok, amikor látom, hogy 10 milka feletti presztizsautókon (Saab, Merdzsó) ott figyel a mankókerék.
Fogyasztása 8-9 liter (városban, főleg hegyen), ami elég sok, főleg, ha belegondolok, hogy más kétliteres dízelek 6 liter alatt beérik. De hát ez van, ezt kell szeretni.
A gép megbízható, még sose hagyott cserben. Csak sajnálni tudom a szerencsétlenül járt franciaautó tulajdonosokat, akiknek két hét után úgy döntött a kocsijuk, hogy lerohad az út szélén. Najó, néha pár biztosíték fogja magát, és kiég, ami kellemetlen is tud lenni, főleg, ha át kell mennem a városon úgy, hogy nincs index. Az izzók is hajlamosak kiégni, benzinkutasok nagy örömére...
Mindent egybevéve jó és megbízható kisautó, főleg városi használatra.
Hibalista
- izzók, biztosítékok, de azok gyakran.
Ide hordtam szervizbe
Opel Maxabo. Kötelezőkön kívül nem sok mindent csinálnak. Nem is kell. Szerencsére ritkán látom őket...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Simson | Következő autója? | Opel Commodore vagy Opel Diplomat, esetleg Astra OPC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |