A négy személyes gömb :)
Szöveges ítélet
Összességében véve ezt vártam nagyjából ettől az autótól.
148ezer km-el vettem, megkímélt állapotban, 2003ban hozta be az előző tulaj Németországból, ahol szerencsére végig márkaszervízbe vitték. A belső tér helykínálatban nagynak mondható az autó méreteihez képest, én 185cm és 107kg vagyok, viszont saját magam mögött elférek úgy hogy nem ér a térdem a vezetőüléshez, persze nem a legkényelmesebb helyzetben, de 100-150km kibírható vele így is egyhuzamban. 4 személynek kényelmes véleményem szerint, 5 ember nem nagyon fér el benne, hacsak nem 2 felnőtt 3 gyerek vagy 2 srác 3 csaj felállást nézzük :) A hasonló évjáratú autókhoz képest a belső design elfogadható, még 1-2 mai autóban is megállná a helyét szerintem. A külsővel sincs semmi gond, jellegtelen ellenben időtálló a lekerekített forma miatt. A csajoknak nagyon bejön, a srácok meglepődnek rajta amikor átnéznek lámpánál és egy csinos lány helyett egy majdnem kopasz jól megtermett embert látnak :) Megbízhatóságát nézve alá tudom támasztani a sokak által mondott " ez a nyolc szelepes motor kimegy a világból" mondatot. Saját hibámból kétszer otthagyott mondjuk az út szélén, de ez csak a hifinek volt köszönhető ami lemerítette az akkumulátort (mindkettőt használtan vettem ismerősöktől "odaadom neked olcsón, jó az még, egyszer lemerült de töltés után mintha új lenne"). Megfelelő új akksival most már ez a probléma is megszűnt. Vezethetőségét nézve, nagyon egyszerű, jóindulatú az autó, teljesen kiszámítható hogy mire hogy fog reagálni. Automata váltóval szerelve még egyszerűbb dolga van az embernek, ami mellesleg egy elég strapabíró szerkezet. Fel van szerelve sportgombbal illetve téli fokozattal is. Előbbi bekapcsolásakor az autó hamarabb reagál a gázadásra, tovább pörgeti a motort (hallásra olyan 6000-6500nál válthat ilyenkor padlógáznál, sajnos ebből kihagyták a fordulatszámmérőt), utóbbi főként értelemszerűen télen hasznos, ilyenkor indulásnál nem hagyja kipörögni a kerekeket 2esből indul, hamarabb is vált ahogy éreztem mint általában. 0-tól 60-ig egész fürge az autó, utána kezd elfogyni az erő. A kényelmes motorkímélő utazótempó 110-120 körül van ezzel a váltóval ami bőven elég, menne jóval többet is de szerintem nem sok értelme van, a végsebessége 160 körül van körülbelül. Hosszabb utat is ki lehet bírni benne, én kényelmesnek találom a vezetőülést, a lábtérrel vannak kisebb problémák, az lehetne talán nagyobb egy kicsivel. A csomagtartó viszonylag nagy beférne 4 nagyobb sporttáska is ha nem lenne benne mélyláda, így 1 nagyobb és két kisebb táskát tudok bepréselni ha nagyon muszáj, de mivel javarészt egyedül használom az autót ilyenre ritkán kerül sor. Futóműve egész kényelmesre sikerült, én ezt még megtoldottam 155/80as gumikkal, Bp-en úgyis sok a kátyú, igaz hogy így jobban elpattog de még kényelmesebb lett. Kanyarban azért eléggé imbolyog, bedől a kasztni de ez is kiszámítható nagyságban, nincs olyan érzésem tempós kanyarvételkor sem hogy fel akarnék borulni.
Használati értéke véleményem szerint nagyobb piaci áránál éppen ezért sajnálnám eladni, bár sokszor megfordul a fejemben, de annyi pénzért amennyit kapnék érte jobbat nem tudnék venni. Éppen ezért még szerintem 3-4 évig marad ez aztán majd meglátjuk, lehet, hogy d corsa :)
Még a végére annyit hogy a fogyasztást nyáron, városban mértem, dugóban állással stb., télen nekem a csúcs 11 liter volt, ami soknak mondható, de ez padlógázos közlekedéssel. Normál használatnál 9 literrel is beéri télen, nyáron 8-al városban.
Update 2009.07.11.: Az autó hidegindításnál rángatott, volt amikor leállt. Alapjárati motor tisztítás+olajozás+ újraprogramozás után megszűnt a probléma, fél óra alatt kész is volt. 4750Ft munkadíjjal :) A szerviznek ismét 10 pont :)
Hibalista
- első fékbetét+féktárcsa csere 23900ft, jobb első fényszóró tartó műanyag 2500ft, központi zár javítás 4500ft, akkumulátor csere 13000ft (nem bírta a hifit), alapjárati motor tisztítás+ olajozás+ újraprogramozás: 4750Ft
Ide hordtam szervizbe
Opel Danubia, nagyon korrektek, kedvesek és gyorsan dolgoznak. Mindenkinek ajánlom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | swift 1.0 automata | Következő autója? | talán D corsa 1.4 automata |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |