A megbízható érthetetlen színű
Szöveges ítélet
2 éve hajtom a 44 lóerejét (már amennyi maradt belőle, de szerintem kb mind él), eddig csak egyszer hagyott az út szélén, de az is az én hibám volt, égve hagytam a vellanyt...a hengerfejtömítés cseréje valószínűleg az autópályán ért hőterhelés hatására égett át. Amúgy közel sem lett mozgásképtelen, de inkább megcsináltattam, megérdemli. Azóta nem hajtom 140-el, csak 120 körül, de inkább városi autó szerepben díszeleg.
Fogyasztása városban hűvös fejjel 6 liter körül, tempósan taposva télen sem bír 7.5 fölé menni. Nem kevés, de nem is sok.
Szóval a teljesítmény. Egyszer valahol valaki egy irodában azt mondta, hogy ez oké, így kiadhatjuk. 96-ban, 44 lóerővel, 1.2-es motorból. Szóval nincs kihegyezve... Azt is tarkón csapnám egy szöges lóf.sszal, aki az érthetetlen zöld színre kinyújtott hüvelykujjal válaszolt a dizájnereknél mikor megkérdezték, te Jürgen, nem gáz ez...? Áhh, jó ez, csináljátok! Gondolom munkaidő vége volt a németeknél, és már ment volna haza a másodjóváhagyó ember.
Az enyém valami fapados alatti kivitel, se klíma (44 lóval talán jobb is), se szervó, semmi, utólag kapott központi zárat és riasztót. A klíma nyáron azért hiányzik, télen viszont cserébe úgy fűt az autó, hogy meleg marad a friss kajám, míg beérek a céghez.
Városban nagyon praktikus kis autó, még 4 utassal is egész élhető, pedig 2 darab 2 méteres haverom mellé még 2 másikat is bepajszeroltam egyszer. Az ötödik sebességet ugyan elfelejthettem, de nem volt gond. Városon kívül menni lehet, előzni nem igazán, legfeljebb lendületből, de ahhoz azért kell idő, meg tér is. Autópályán pedig 2 emberrel 120 körül van az utazója, kényelmesen inkább 110 (óra szerint nézve). Megy 150-et is ha nagyon kell, csak akkor már úgy remeg hogy az is fél aki nézi, valamint lekopik a cipőm talpa a betonon, annyira mélyre kell tolni a gázpedált.
Az órája 200-ig mutatná a dolgokat, de szerintem zuhanni se tudna ennyivel. Fordulatszámmérő pedig nincs, mert valami paraszt itt fogta meg a német márkákat gyártásnál. Nem mintha kéne, vagy nézném, de én szeretem ha van, közelebb hozza a gépet.
Apró pozitívum (régi autó lévén), hogy a vezetés itt még vezetést jelent. Nincs önvezetés, 8 zónás tridigitális klíma, adaptív fiszemfaszom meg 2 zónás hátfűtővakaró. Hangja van, szépen jár a váltó, pár dolog ugyan rezeg, de nem egy steril süketszoba, mint a mai autók. Télen kicsit befagy ami üveg, nyáron meg leizzadsz. Ezt mondjuk valamiért pont szeretem benne, rejtély miért.
Jövőre tervezem cserélni egy Swift-re, de egy biztos, hiányozni fog. Korához, méretéhez, és teljesítményéhez képest nagyon praktikus és megbízható dög, igaz mondjuk, hogy mindig figyeltünk rá, és nem lett kitaposva a bele, mint sok más mozgó hullának. Kicsit sajnálom, hogy egyre kevesebbet látok belőle az utakon...
Hibalista
- Apróságok, kopó alkatrészek, filléres tételek. - Hengerfej tömítés+hűtővíz+olajcsere 70 ezer alatt 2017-ben...szinte ingyen.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Swift |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |