A Melák
Szöveges ítélet
Sajnos már szét volt rohadva, amikor mi megvettük 2007-ben. 1990-es, facelift előtti, vagyis nagylámpás példány volt. Vicces volt látni rajta, hogy 97.000 km van benne, de a vásárláskor kiderült, hogy ezen még öt számjegyű a km állást jelző számláló. ki tudja, hányszor fordult már át, mire hozzánk ért?
Átvizsgáltattuk egy Opel márkaszervizben, ahova egy másik autóval jártunk. Minden eszközt bevetettek, hogy lebeszéljenek róla, de mi inkább engedtünk a csábításnak. Életünk egyik legjobb döntése volt.
A kocsiban az elpusztíthatatlannak mondott 1.5-ös Isuzu dízel motor volt. Amellett, hogy megbízhatóan tette a dolgát, szinte alig fogyasztott. Feleségem többször megcsinálta vele, hogy a kilométer számlálót átfordította a 999-en. Egy alkalommal felhívott, hogy szerintem még eléri-e a rajkai MOL kutat, mert megint átfordult a számláló, és már 014-et mutat. A benzinkutas srác meg is mondta neki, hogy szerinte kicsit porzott a tank. :-) Egy másik történetünk úgy szól, hogy az asszony kicsit kicentizte a tankolást, és mintegy 100 métert a Levéli magánkútig kellett betolják a benzinkutas srácok. Hogy erre hogyan tudta rávenni őket, az a mai napig titok. :-)))
Én sajnos csak akkor voltam hozzá hasonló fogyasztási bajnok, amikor lementünk a Horvát tengerpartra vele. Azon az úton nekem is sikerült összehozni egy 3,7 l-es fogyasztási rekordot. Pedig végig autópályán mentünk, csak éppen a tengerpartot jártuk végig országúton.
Az úttartásáról annyit, hogy a nehéz dízel motor jól odatapasztotta őkelmét az úthoz. A futóműve nem valami nagy szám, de ezt inkább az autó általános állapotának tudtuk be. Mint kiderült, a "B" Corsánál is jobb volt, a "C" Corsánál pedig végképp jobban fogta az utat. Utóbbi kettőből az 1.2 benzinest vezettem, ezek elvileg sokkal könnyebb motorok.
A gázpedál lenyomására meglepően jól gyorsult, igaz feleségem azt mondta rá, hogy valószínűleg azért gyorsul ilyen jól, mert már nincs benne semmi anyag.
Minőségérzetre, bár szubjektív a véleményünk, kenterbe verte az 1990-es "A" Corsa az 1998-as Skoda Feliciát, amit utána vettünk. hely kicsit talán kevesebb volt benne, de kényelmesnek ugyanolyan "kényelmes" volt.
A szerelőink mind azt mondták, hogy szabaduljunk meg tőle, mert gyakorló életveszély vele járni, de mi nagyon megszerettük. Két év után, mivel nem akartuk okosba' áttolni a vizsgán, el kellett gondolkozzunk rajta, hogy gyakorlatilag újjáépíttetjük minimum 250.000 Ft-ért, vagy keresünk egy másik járgányt. Sajnos az utóbbi mellett döntöttünk, amikor egy Skoda Felicia 1.3-et vettünk. Azóta is bánjuk, hogy eladtuk a Melákot. Meg kellett volna csináltatni...
Hibalista
- generátor, biztosítékok, gyújtáskapcsoló, jobb első ajtó lerohadt, kicseréltettük, használt téligumi a levéli gumistól
Ide hordtam szervizbe
Hegyeshalmi helyi szerelő, aki gyorsan dolgozott, mint a villám, már ha volt bármi problémánk az autóval. Ja és olcsó is volt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Balatonszárszói szaki a 7-es főút mellett. Másnapra ő is végzett a generátorral, pedig csak beestünk nyaraláskor.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 97000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Felicia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |