A "csaj(oz)os"háromajtós tűzpiros-kispiros
Szöveges ítélet
Kedves Olvasó!
Kezdjem az elején.
AZ ELŐÉLET: Nagybátyám barátnője vette 2001-ben friss svájci importból. Ha azt mondom, hogy 8 év alatt ment vele kb. 30-35 ezer km-t az sok mindent elmond. Ami azonban a legjobb volt az autónak az a karbantartás és a garázs.
A VÉTEL: 2009 augusztusa akkor 150 ezer Forintért családi-baráti áron pénzügyi okokból az édesapám nevére került.
AZ ELSŐ HÓNAPOK: Munkába járásra, azaz napi 25 km használtam az autót. Korábban egy 1.7i boxer motoros 33-as Alfa Romeo-t használtam egy évig, szintén munkába járásra. Fogyasztás majd' fele annyi volt, ami jót tett a pénztárcámnak. Kisebb "csajosabb" autó volt, mondhatni nőies autó, nem keltettem nagy feltűnést, nem ríttam ki a tömegből, de nem is zavart. Cserébe mindig volt parkolóhelyem, mert ahová a mai "felfújt" autók nem férnek be, én a Corsaval röhögve parkoltam be.
A rendszeres és főként más használat után kezdtek előjönni a problémák. Fék, féltengely és kisebb apróságok. Fényszórók nem voltak rendesen beállítva, műszerfal szellőzőrendszer világításból ki volt égve az összes izzó. A kisebb dolgokat magam csináltam, a többit inkább szerelőre bíztam.
AZ ELSŐ ÉVEK: telt-múlt az idő, pörögtek a kilóméterek az órában, különösebb nagy probléma nélkül. Motorikusan tökéletes mind a mai napig. Tudtam, hogy a futómű szilenteket, lengéscsillapítókat ki kellene cserélni, mert még a gyáriak voltak, vagyis húszévesek. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy 2011 januárjában egy felelőtlen vezető kb 30-40 km/h val nekicsúszott a házunk előtt parkoló Corsamnak. Fényszóró, index, lökhárító, díszléc, bal első sárvédőív beszerzése (20 000 Ft) után maradt még a biztosítási pénzből, ezért azt a futóműre költöttem és ki lett cserélve minden. A FÉK ; KORMÁNY ; MOTOR ; FUTÓMŰ egy húszéves autóhoz képest tökéletes lett. Az évek során természetesen kapott kisebb kályhacsövet, hogy legyen hangja is, 14-es alufelniket, extra beltérvilágítást, ködlámpát előre, elektromos fényszóró magasságállítást, 4 új hangszórót, színre fújt tükörházakat, stb...
SZERETTEM, mert:
- 60 lóereje a kb 900kg-hoz városban, országúton tökéletesen elég. HA max ketten ültünk benne. A hátsó ülés nem sokszor volt használva utazás céljából.
- Átlagfogyasztás: 7 liter.
- Megbízható. Soha nem hagyott cserben.
- Nagyon olcsó hozzá minden alkatrész, legyen az bontott, vagy utángyártott.
- Egyszerű mechanika, nem agyonelektronikázott.
- Kicsi, könnyen fordul, könnyen találni pakolót.
- Mivel kicsi, nem felfújt, áthajolva könnyedén letekerhető az utasoldali ablak, jól kilátni belőle.
AMI MIATT NEM ANNYIRA SZERETTEM:
- Rohad. Egyszerűen mindenhol: hátsó sárvédőívek, küszöbök, ajtók alja, szélvédő alsó sarkai...
- Mai kényelmes világunkban hiányzott a szervó kormány.
- Sajnos ha ne adj' egy nagyobb karambol résztvevője lennék, nem úsznám meg... Se légzsák, se Euro NCAP, szóval majdnem papírjaguár, vagy Swift...
- Elöl szűkös. Ha édesapámat vittem valahova pláne télen nagykabátban, akkor nyomasztóan szűkös.
- Hátul is szűkös, de azért sokszor "leugrottunk" a Balcsira hárman-négyen fürdeni.
- Kis csomagtartó. Egy hét vakációra egy férfinek elég. És akkor már bent van a napernyő, gumimatrac, gumicsónak miegymás. Ha nő is van velünk, akkor még a hátsó ülésen is bőrönd utazik.
Sajnos 2012 márciustól novemberig nyári álmot aludt mert Cipruson dolgoztam. Két hónap használat után téli álmot alszik. Most az autó jelenleg garázsban várja míg öcsém sikeres járművezetői engedélyt szerez az elkövetkezendő néhány hónapban. Tehát az elmúlt másfél évben nem sokat ment az autó.
Egy kis összegzést is írjak:
Engem kiszolgált, most testvéremen a sor, hogy ezen a felújított, műszakilag kifogástalan autón RENDESEN megtanuljon vezetni ami egy NEM agyonszervózott, felfújt, agyonelektronikázott, ezeregy lóerős szörny, hanem egy szerethető, olcsón fenntartható, megbízható kisautó. Szerettem. Ha Magyarországon vagyok, a BMW-ből szívesen ülök át a Corsaba. Nem csak azért, hogy megjárassam és a változatosság kedvéért, hanem mert egyszerűen szeretem.
Köszönöm, hogy végigolvastad.
Hibalista
- Első féktárcsa / fékbetét - Hátsó fékbetét - Kézifék bowden - Hátsó kerékcsapágy - 4 x lengéscsillapító - Futómű szilentek - Féltengely - Lakatosmunka
Ide hordtam szervizbe
Tatabányára egy nem Opel ezermesterhez
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 33 1.7ie boxer | Következő autója? | E46 320i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
